Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
Ip Camera Netwerk Instellen van Ip en vervolgens verbinding ermee maken
|
|
BlueDragon |
Geplaatst op 28 July 2011, 16:21
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 28 Jul 2011 |
Ik heb een probleem, ik heb afgelopen week een Ip network camera aangeschaft: http://www.wattson.nl/show/product/1001349,2112,cmp-nwipcam10.php Nu is het zo, ik ben al een paar dagen bezig om hem proberen in te stellen maar ik krijg hem niet aan de praat, ik heb een schermpje waar ik mijn gegevens moet invullen, dat is van een programma genaamd cam search V2.2 (0.12.3). Daar staat dan: Naam: Ip: Subnetmasker: Gateway: Http Port: Dan heb ik zelf bij naam, gewoon een naam uitgekozen en Ip adres heb ik ingevuld door het te checke bij start, uitvoeren: cmd en vervolgens ipconfig /all dan krijg ik een lijst te zien met cijfers en ip etc., dit wat dan hier staat heb ik overgenomen in dat schermpje van cam search. Maar dan komt het, als ik daarna mijn verbinding wil controleren wat die automatisch doet dan kom ik in plaats van het inlogscherm van de camera, in de router van tele2. Ik heb tele2 service al opgebeld voor technische ondersteuning maar ik werd toen doorverwezen naar deze site. Als ik het Ip adres verander in het programma cam search dan krijg ik een witte pagina en krijg ik niks te zien behalve dat de pagina niet kan worden gevonden. De camera gaf die eerste instantie helemaal niet aan, maar ik heb een switch tussen mijn router en de aansluiting aangesloten waarna die vervolgens wel in de lijst staat bij cam search. Ik wil hem echt graag aan de praat krijgen zodat ik op mijn eigen pc zowel extern kan inloggen om mijn camera te bekijken/besturen. Ik heb al vanalles geprobeerd en hoop nu echt dat hij het snel doet. Verder heb ik een 32bit systeem met windows 7 ultimate erop staan. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- MIsschien ook wel handig, als ik in de beschrijving kijk van de camera staat het weer zo beschreven 3. Installatie van de software: CAM_EZ Search wordt gebruikt om de instellingen van de IP netwerkcamera te veranderen. Zoals het wijzigen van het IP adres en de naam van een IP netwerkcamera. 3.1 Bedieningsprocedures: Start CAM_EZ Search. Vergelijk of de IP waardes in het PC netwerk en het CAM_EZ Search programma tot dezelfde netwerksectie behoren. Om het IP adres te controleren, selecteer Control Panel Network and Internet Connections Local Area Connections, rechter muisklik en selecteer Properties Internet Protocol (TCP/IP) selecteer Properties. Indien het verschillende netweksecties betreft, verander dan het IP adres van de IP netwerkcamera als volgt: Stap 1: Name: de gebruiker kan de naam van de IP netwerkcamera zelf bepalen. Stap 2: IP: het IP adres van de netwerkcamera. Als het IP adres van de PC bijvoorbeeld 192.168.1.159 is, dan kan het IP adres van de IP netwerkcamera ingesteld worden op 192.168.1.* (*=1~254). Stap 3: SubMask: subnet mask is normaliter ingesteld op 255.255.255.0. Stap 4: GateWay: verander deze in dezelfde gateway als de standaardinstelling van het PC netwerk. Stap 5: HTTP Port: Http communicatiepoort, standaard ingesteld op 80. Nadat de instellingen voltooid zijn, klik dan op netwerkinstellingen van de IP netwerkcamera te activeren. Klik op netwerkcamera bij te werken. Klik dubbel op de naam in de lijst om automatisch de browser te starten en toegang te krijgen tot de netwerkcontrolefunctie. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik hoop hier genoeg informatie op te hebben gezet om tot een oplossing te komen om de camera te laten werken. Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik die heel graag. Ik hoop het snel te hebben opgelost zodat ik daar in principe geen omkijken meer naar heb. Alvast hartstikke bedankt, ik hoor het graag al jullie me zouden kunnen helpen hiermee. Gr Rico |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 28 July 2011, 18:50
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Vul dit in bij voor je camera: Naam: Zelfverzonnen Ip: 192.168.1.100 Subnetmasker: 255.255.255.0 Gateway: 192.168.1.1 Http Port: 1234 Herstart dan router en camera. Surf nu naar 192.168.1.100:1234 en je kan de webpage van de camera zien. Als je daarna inlogt in de router 192.168.1.1 (inlog: user/user), vul je bij NAT -> DMZ HOST het ip adres in van de camera (192.168.1.100). Klik dan op "save/aply" en je bent helemaal klaar. Als je via een andere verbinding surft naar je WAN ip adres via poort 1234, zie je de webpage van de camera verschijnen over het internet. |
|
|
BlueDragon |
Geplaatst op 28 July 2011, 22:25
|
Beste Cornfed, Ik lees nu net je berichtje pas want ik heb het vandaag een beetje druk gehad nog, maar hier sta ik wel verstelt van, Echt Super! Ik ga het meteen uitproberen en dan zet ik hier morgen even op of het me nog gelukt is maar zo te zien denk ik wel. Hartstikke bedankt. Gr Rico |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 29 July 2011, 13:33
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Cornfed is ondanks de avatar de onbetwiste goeroe van dit forum.
Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 29 July 2011, 18:46
|
|
|
|
BlueDragon |
Geplaatst op 30 July 2011, 00:09
|
hahaha ja ik vond die avater van cornfed ook wel wat hebben, dat bracht me op ideeën haha.. Ik heb dat vandaag nog even ingevuld op de router (192.168.1.100) bij DMZ Host, en ik heb die andere gegevens in dat programma cam search ingevuld en vervolgens op submit en update geklikt met de selectie STATIC (Ip Assignment: PPPOE, DHCP of STATIC). Maar alleen zit ik even met een klein probleempje, hij moet het bijna doen, maar alleen als ik naar: http://192.168.1.100:1234/index.html surf dan zegt internet dat de webpagina niet kan worden weergegeven, zou je misschien weten wat ik fout heb gedaan of welke instelling ik hiervoor nog moet veranderen? Ik hoor het wel en dan zal ik hier vanavond op zijn om te kijken, te fixen en te reageren, want ik moet morgen weer werken. Nou alvast bedankt, en tot later. Gr Rico |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 30 July 2011, 11:56
|
Heb je router en camera herstart na het invullen van de gegevens? En is je surfpoging via je eigen interne netwerk of via een externe verbinding? |
|
|
BlueDragon |
Geplaatst op 30 July 2011, 19:46
|
Heey Cornfed, Ik heb al van alles geprobeerd, ik had de camera gereset en de router, maar helaas zonder resultaat dat ik op de inlogpagina kom. Ik ga eens proberen om de internetkabel rechtstreeks in de router in te steken want nu loopt hij via de switch router. Ik hoop dat ik er wat aan heb aan die camera. Gr Rico |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 30 July 2011, 23:27
|
Dan moet je meer vertellen over de opbouw van je netwerk. Welke "switch router" is het en hoe staat die ingesteld? |
|
|
BlueDragon |
Geplaatst op 06 August 2011, 12:28
|
Beste Cornfed, Sorry voor mijn late reactie, ik zat even midden in een verbouwing van mijn moeder, vandaar dat ik elke dag bezig ben geweest daar. Ik heb de opbouw van mijn netwerk als volg ingesteld: Ik heb de tele2 modem aangesloten en via de 1e poort heb ik heb via de lan verbinding naar de Sweex 10/100mbs 5 port switch router lopen ook naar de 1e lan poort. Verder de 2e poort in de Sweex router heb ik mijn IP camera aangesloten en de 3e poort loopt dan naar de pc toe. Ik heb het intern als extern geprobeerd maar dat is helaas niet gelukt. Dit is de link naar de sweex switch router die ik heb aangesloten: http://www.sweex.com/nl/assortiment/internet-networking/switches/SW005/ Ik hoop je snel weer te horen. Alvast bedankt. Gr Ricardo. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ip Camera Netwerk Instellen van Ip en vervolgens verbinding ermee maken', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Airport verbinding verbreekt steeds | Algemeen | : 1 | 13 Apr 2020 |
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 2 | 22 Apr 2016 |
VPN verbinding | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 2 | 01 Mar 2016 |
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 37 | 21 Oct 2015 |
Trage internet verbinding | Snelheid | : 1 | 18 Dec 2014 |
Advertentie