obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Digitale tv., twee tv's en HD ready vs Full HD
nkamp
Hallo,

Ik heb twee tv's die allebeij HD Ready zijn. Ik zit voor internet + bellen bij Tele 2 en de TV heb ik bij UPC. Ik overweeg nu om over te gaan naar digitale TV en dan alles onder te brengen bij tele 2. Maar ik heb enkele vragen die ik niet goed beantwoord krijg:

1. Ik heb dus twee HD Ready tv's. Maar je hebt een Basis pakket en een HD pakket. Begrijp ik het nu goed dat basis pakket 1080i is en HD pakket 1080p, waarbij alleen Ned 1, 2,3 als HD worden aangeboden bij het HD pakket? Of is er nog meer/ander verschil tussen deze twee pakketten?

2. Heeft het overigens wel zin als de TV's HD Ready zijn om het HD pakket te nemen?

3. Hoe sluit je nu twee tv´s aan? Ik vind het belangrijk dat er min. één digitaal is aangesloten. Ik weet niet of het dan ook nog mogelijk is om er één bv. digitaal aan te sluiten en de ander analoog. Maar als dat niet mogelijk is moet je dan een tweede decoder nemen? Ik hoor ook collega's praten over een CI kaartje. Ik heb vanavond even gekeken maar volgens mij kan die er niet in.

(Ik ben niet geïnteresseerd in interactieve tv of uitzending gemist. Ik bedoel dat kun je ook op uitzending gemist bekijken volgens mij.)

Nico
 
cornfed
Ik zal proberen je te antwoorden:

1. Nee, dat heb je niet goed begrepen. Het basispakket bestaat uitsluitend uit zenders met SD standaard kwaliteit. Uitsluitend de zenders in het HD pakket (Ned1/2/3) worden in HD aangeleverd en uitsluitend op 720P kwaliteit.
Het Pluspakket is alleen een uitbreiding van de het Basispakket en is van dezelfde SD kwaliteit.

2. HD ready en 720P zijn juist prima geschikt voor elkaar. Dan hoeft het beeld niet omgerekend te worden naar 1080P voor de Full HD tv's.
Als je het HD pakket pakt, zit daar ook Uitzending Gemist bij.
Je moet je afvragen of je bereid bent om 5 euro te betalen voor Uitzending gemist en drie HD kanalen.

3. In principe heb je twee decoders nodig als je twee tv's hebt. Alleen is het afhankelijk van de snelheid van je internet aansluiting of je twee decoders mag krijgen van Tele2. De tv stream is onderdeel van je totale bandbreedte. Dus als je maar bijvoorbeeld 8 Mbit bandbreedte hebt, moet je daarvan nog 4 Mbit aftrekken voor de tv stream. Dan blijft er niet genoeg over voor een tweede stream voor de andere decoder.

Dus er zitten nogal wat haken en ogen aan tv via Tele2.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ferrarisat
Als je gaat voor TV van tele2 moet je er goed rekening mee houden dat je verliest op je internet snelheid.
Als ik hier tele2 tv aan heb staan (niet vaak) dan gaat de snelheid van internet vors omlaag.

Wil je echt digitale tv........ ga dan voor satelliet. Je krijgt meer HD voor minder geld per maand.

Wat Cornfed al zei het is 720p en satelliet is het wel degelijk 1080i.
Het is alleen zo dat niet alles in HD word opgenomen of uitgezonden (kosten)
DM800HD met open pli
Amiko Alien 8900SHD Enigma2 Beta
Schotel T90
http://www.goeduitgericht.com/

http://www.fieltshop.nl/smf/index.php

kijk ook eens bij http://www.fieltshop.nl/

Tele2 met als bedoeling dat ik
 
cornfed
Ja, satelliet is een interessante optie en kan het ook adviseren aan iedereen die een schotel kan of mag plaatsen.
Maar ik ben op dat gebied niet neutraal.
Zoals je aan mijn onderschrift kan zien... Pfft
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitale tv., twee tv's en HD ready vs Full HD', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
digitale tv op je laptop/ipad/oid TV diensten : 2 07 mrt 2012
digitale tv van tele2 Algemeen : 2 13 feb 2012
eindeloos wachten op scartkabel digitale decoder Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 16 08 feb 2012
Digitale TV reboot herhaaldelijk TV diensten : 16 17 sep 2011
hapering beeld digitale tv tele2 TV diensten : 88 10 mrt 2011
Advertentie