Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
Pagina 1 van 2: 12
|
Modem power lampje oranje
|
|
Mr-Eryigit |
Geplaatst op 30 March 2012, 23:47
|
Activiteit » Amsterdam » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 11 Lid sinds: 13 Nov 2009 |
Ongeveer 1 maand geleden is dit probleem begonnen. Mijn internet valt opeens weg en ik ga naar mijn woonkamer om te kijken of er een probleem met mijn modem is. En ik zag meteen dat het power lampje oranje brandde. Volgens het manual is er dan een firmware upgrade. Dus ik dacht effe wachten, dat is zo over. Maar na 3 weken deed dit zich vaker voor en ik heb natuurlijk Tele2 klantenservice gebeld. Die meneer aan de telefoon heeft zijn "standaard tests" uitgevoerd en zag geen problemen met mijn lijn. Hij heeft me gevraagd of ik een splitter had en vroeg me die weg te halen. Nadat ik dit heb gedaan leek het weer normaal te gaan werken. Hij zei dat als dit zich binnen 2 dagen weer voordoet dat ik terug moest bellen. Na 1 week begon hetzelfde probleem weer en ik heb het nog steeds. Maar ik ben het zat om Tele2 voor de zoveelste keer te bellen en extra telefoonkosten te betalen voor een nutteloze gesprek... Kan iemand me iets aanraden? Als dit niet binnen 1 week wordt opgelost ga ik gewoon overstappen naar een andere provider... |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:22
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Oranje betekent inderdaad dat er een firmware upgrade aan de gang is of een poging daartoe. Rood is altijd een fout of defect in de router. Nu dit vaker gebeurt, is aannemelijk dat er iets mis is met de router. Tele2 moet dat ding gewoon vervangen. Als ze dat niet willen of niet nodig achten, zeg je gewoon dat je doorverbinden wilt worden op de afdeling opzeggingen. Ik vermoed dat er daarna geen probleem is om je andere router te sturen. |
|
|
Mr-Eryigit |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:37
|
Activiteit » Amsterdam » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 11 Lid sinds: 13 Nov 2009 |
Dat betekent dat ik weer moet bellen met de klantenservice en weer extra kosten krijg bovenop mijn abonnement. Kan het webcare team dit niet oplossen met mijn gegevens? |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:40
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Webcare is moeilijk te bereiken op dit forum. Wij zijn niet zo populair bij Tele2 management. Maar je kan via hun eigen Tele2 forum of via Twitter contact opnemen met Webcare. |
|
|
Mr-Eryigit |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:43
|
Activiteit » Amsterdam » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 11 Lid sinds: 13 Nov 2009 |
Dankjewel voor het snel reageren, het wordt waarschijnlijk toch hun forum. Twitters message limit is irritant omdat ik waarschijnlijk meer dan 140 karakters ga gebruiken voor mijn verhaal en 2 keer bericht sturen vind ik niet handig. |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:47
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Succes ermee! Laat je ons weten hoe het afloopt? |
|
|
Mr-Eryigit |
Geplaatst op 31 March 2012, 00:54
|
Activiteit » Amsterdam » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 11 Lid sinds: 13 Nov 2009 |
Natuurlijk Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 02 2012 19:37:14: Ik heb net met een mevrouw bij Tele2 gesproken en die heeft het standaard procedure van het meten van mijn lijn gedaan (hoeveel keer gaan ze dit nog doen??). Hierna heeft ze mij vertelt dat ze een test gaat doen van de lijn via de centrale...nadat dit ongeveer 15 minuten heeft geduurd ben ik voor 15 minuten op wacht gezet omdat ze een collega erbij moest roepen en die was te druk bezig ofzo (zeker genieten van zijn pauze). En ja hoor, ik vroeg ze om een nieuwe modem (dit vroeg ik al aan het begin van mijn gesprek) en ze kwamen met hun rot monteur en "als het probleem bij mij ligt moet ik de monteur betalen" gedoe. Na in totaal 39 minuten aan de telefoon heb ik een afspraak met een monteur. Ik werd al pissig na al dat gewacht en heb haar gevraagd wie mijn telefoonrekening gaat vergoeden en dat als ik ook de monteur moet betalen dat ik alleen maar nadelig uitkom met dit probleem. Ze heeft me gevraagd of de rj11 van de isra punt in de adsl poort zat en ik antwoordde ja. Ze heeft me gegarandeerd dat ik geen monteurskosten hoef te betalen. Blijkt het toch dat ik iets moet betalen, dan ga ik naar een tele2 filiaal en zeg ik dat ik het contract wil opzeggen. Als jullie me hierover advies kunnen geven zou ik heel erg blij zijn... Gewijzigd door Mr-Eryigit op 02 April 2012, 17:37 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 02 April 2012, 19:54
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Tele2 hoeft alleen maar je modem om te ruilen. In plaats daarvan gaat men je lijn testen en ook nog een monteur sturen? Gekker moet het niet worden... Als ik in mijn glazen Tele2 bol kijk, zal eerstdaags een monteur op je stoep verschijnen en die zal uitvinden dat er niets mis is met je lijn. Als hij dan ook nog geen ander modem bij zich heeft (dat is meestal zo), dan was alles voor niets geweest. Je zal dan moeten hopen dat Tele2 zich nog eens meldt om te informeren naar de afloop. Anders mag je weer in de telefoon klimmen of contact opnemen met Webcare... En het circus begint weer van voren. |
|
|
Mr-Eryigit |
Geplaatst op 02 April 2012, 23:14
|
Activiteit » Amsterdam » Internet & Bellen » Davolink ADSL Berichten: 11 Lid sinds: 13 Nov 2009 |
Als wat jij zegt gebeurd ga ik ten eerste een vergoeding vragen voor het bellen naar de klantenservice en zeg ik ook meteen mijn overeenkomst op bij tele2 |
|
|
cornfed |
Geplaatst op 03 April 2012, 10:29
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Ik hoop voor je dat ik compleet fout zit. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 1 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem power lampje oranje', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router | Algemeen | : 23 | 06 Jun 2017 |
wekkergeluid uit modem | Installatie en aansluit problemen Tele2 modems | : 1 | 29 Aug 2016 |
Tele2 met eigen modem en eigen router | Algemeen | : 2 | 08 Aug 2016 |
Tele2 adsl en eigen modem | Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen | : 8 | 24 Feb 2016 |
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? | Algemeen | : 2 | 14 Sep 2015 |
Advertentie