obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Betreft het wisselen Samsung door de Aminet Tv decoder
braxs
Betreft het wisselen van de Samsung Tv decoder door de Aminet 132 Tv decoder

Bericht van Tele 2, de Samsung decoder SMT6010E wordt helaas niet meer ondersteunt.

Dus de boel verwisselen, met de ‘nieuw’ Aminet132 decoder geen vuiltje aan de lucht!
Maar toen…… spanning op beiden gezet (aangezet) en het Tv beeld geeft en blijft geven….. Loading….

De blauwe indicatie led v/d Aminet met tekst (IR/PWR ON ) ‘brandt’ d.w.z. enige minuten constant,
en knippert 5 x en 3 x en dat herhaalt zich 2 x, dus 5 x 3 x 5 x 3 x 5 x 3 x en gaat weer constant branden
het beeld geeft een korte flikkering ….LOADING… verdwijnt heel even en het constant branden en flikkeringen herhalen zich eindeloos!
Het boekje: Installeer eenvoudig Interactieve TV van Tele 2 heb ik gebruikt voor het instellen tot stap 3
maar verder kom ik niet, stap 4 gaat over het activeren van Tele2 ITV maar hoe kom ik bij het inlogscherm?
Nergens wordt vermeld hoe…….
Want het scherm blijft Loading geven wat ik ook doe met de Aminet afstands bediening
er gebeurd helemaal niets….help help.
De ethernetkabel zit in LAN poort 1 (zoals het ook was met de oude Samsung decoder)
De virtuele assistent, gaf aan:
oude decoder is nog in ons systeem aangemeld en dit kan niet tegelijk met de nieuwe. Ik heb uw oude decoder nu hier verwijdert. Wat ik u wil verzoeken te doen is uw modem en decoder beide 2 minuten van het stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Wanneer u het dan opnieuw probeert zal het zonder problemen lukken. Wel kan het zijn dat er vervolgens nog even "loading" in beeld blijft staan, maar dat is de eerste keer normaal.

Maar het is nog steeds als boven ………ik krijg alleen Loading op het scherm….
Groet Braxs
 
cornfed
In negen van de tien gevallen is nog steeds de nieuwe decoder niet correct in het systeem aangemeld.
Je kan beter even bellen met de helpdesk. Dat is vaak sneller en dan kan je gelijk de troubleshoot doorlopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
braxs
cornfed
#2
Geplaatst op 15-05-2012 00:23


Superbeheerder


Berichten: 4602
Datum van aanmelding:04/08/2008 01:11 In negen van de tien gevallen is nog steeds de nieuwe decoder niet correct in het systeem aangemeld.
Je kan beter even bellen met de helpdesk. Dat is vaak sneller en dan kan je gelijk de troubleshoot doorlopen.
________________________________________
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Hi Superbeheerder,

Dank voor de tip en heb Tele 2 te bellen 0900 2411602 na div. ‘pop ups’ kwam ik uiteindelijk niet bij een echte mederwerker, het laatste was… u moet uw modem resetten en ik werd van de lijn gefli….een 2e poging precies het zelfde. En dacht/wilde het abonnement (wat ik heb staat nergens bij mijn Tele 2) beeindigen, en belde 0900 2225366
Weer keuze menu’s en kon kiezen ha ha bij keuze beeindigen werd ik onmiddellijk verbroken.
Ik ben er nu wel achter dat het knipperen van de blauwe Aminet led 5 en 3 en 5 en 3 en 5 en 3 x kennelijk een standaard ?/? is want na dat ik de LAN kabel had los gemaakt ging het knipperen gewoon door, en het TV beeld is nu constant blauw.

Wat voor mij betekent geen signaal …wat je schreef “het aanmelden v/d decoder is niet correct verlopen.
Tja wat moet je hier nu mee , de orlog winnen lukt niet ze staan je gewoon niet te woord!
Ik ga maar een brief schrijven, dat ik al een week (door Tele 2 toe doen) het Samsung modem niet meer geacepteerd wordt (bij de buren nog steeds wel)
Ik wist niet dat de ressesie zo hard kan toeslaan
Nogmaals dank

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2012 18:04:11:
Dank voor de tip en heb Tele 2 te bellen 0900 2411602 na div. ‘pop ups’ kwam ik uiteindelijk niet bij een echte mederwerker, het laatste was… u moet uw modem resetten en ik werd van de lijn gefli….een 2e poging precies het zelfde. En dacht/wilde het abonnement (wat ik heb staat nergens bij mijn Tele 2) beeindigen, en belde 0900 2225366

Weer keuze menu’s en kon kiezen ha ha bij keuze beeindigen werd ik onmiddellijk verbroken.
Ik ben er nu wel achter dat het knipperen van de blauwe Aminet led 5 en 3 en 5 en 3 en 5 en 3 x kennelijk een standaard ?/? is want na dat ik de LAN kabel had los gemaakt ging het knipperen gewoon door.
Wat voor mij betekent geen signaal …wat je schreef “het aanmelden v/d decoder is niet correct verlopen.
Tja wat moet je hier nu mee , de orlog winnen lukt niet ze staan je gewoon niet te woord!
Ik ga maar een brief schrijven, dat ik al een week (door Tele 2 toe doen) het Samsung modem niet meer geacepteerd wordt
(bij de buren nog steeds wel)
Ik wist niet dat de ressesie zo hard toeslaat.

Nogmaals dank
Gewijzigd door braxs op 15 mei 2012, 18:04
 
cornfed
Zoals ik al schreef is meestal de oorzaak van het probleem dat de decoder niet of niet correct staat aangemeld in het systeem.
Tele2 helpdesk zou dat moeten kunnen achterhalen of dat zo is.

In een klein aantal andere gevallen is er iets defect aan de decoder of modem.
Maar daarvoor moet je ook bij de helpdesk zijn.

Is er een ticket/case aangemaakt door de helpdesk met je probleem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
braxs
cornfed
#4
Geplaatst op 15-05-2012 19:45


Superbeheerder


Berichten: 4603
Datum van aanmelding:04/08/2008 01:11 Zoals ik al schreef is meestal de oorzaak van het probleem dat de decoder niet of niet correct staat aangemeld in het systeem.
Tele2 helpdesk zou dat moeten kunnen achterhalen of dat zo is.

In een klein aantal andere gevallen is er iets defect aan de decoder of modem.
Maar daarvoor moet je ook bij de helpdesk zijn.

Is er een ticket/case aangemaakt door de helpdesk met je probleem?
Hallo Superbeheerder,

Je vraag:
Of er een ticket/case is aangemaakt door de helpdesk met je probleem?
Het gesprek met de Live Chat agent van Tele 2
Het antw: van de Chat agent was:
Uw oude decoder is nog in ons systeem aangemeld en dit kan niet tegelijk met de nieuwe. Ik heb uw oude decoder nu hier verwijdert. Wat ik u wil verzoeken te doen is uw modem en decoder beide 2 minuten van het stroom te halen en dan weer aan te sluiten. Wanneer u het dan opnieuw probeert zal het zonder problemen lukken. Wel kan het zijn dat er vervolgens nog even "loading" in beeld blijft staan, maar dat is de eerste keer normaal.
Of er een case/ticket is aangemaakt daar werd niet overgesproken, wel meer dan dat hier staat maar namen mogen niet genoemd worden!
Het is mij nu wel duidelijk (nog maals bedankt) dat het modem niet is aangemeld!
Wat ik al schreef, ik heb 2x met de helpdesk proberen te praten, maar je krijgt de lengte niet, ik denk dat het erg druk is met hulp geven!
Ik weet ook wel dat de TV programma’s (dat is tussen ons 2e) gewoon bagger zijn en je daardoor weinig misloopt, maar je TV ff aanzetten en nieuws kijken hoort bij de dagelijkse handelingen.
 
kobus1960
Dubbelposten is niet toegestaan.
Cornfed antwoord hier echt wel, als hij tijd heeft.
Dubbelpost verwijderd.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
braxs
Sorry voor de dubbel geposte post
nog een fijne avond

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 15 2012 21:30:57:
Het is al een hele klus om te vinden waar je je antwoord of vraag kan plaatsen...oops!
Gewijzigd door braxs op 15 mei 2012, 21:30
 
cornfed
Linksom of rechtsom, maakt niet uit.
Je moet via Tele2 helpdesk het oplossen.
Zelf kan je niets doen om het probleem te verhelpen.
Daarom is het raadzaam om een storingsticket aan te laten maken door Tele2.
Want de problemen zijn nog steeds niet verholpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Betreft het wisselen Samsung door de Aminet Tv decoder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 mei 2015
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie