obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Console geeft MTU error
Justindeenik
Hallo,
Ik al een tijdje internet van Tele 2 op mijn xbox 360 en alles werkt(e) perfect tot een paar dagen geleden. Had de router gereset en opeens kwam ik niet meer op xbox live. Meerdere malen de test gedaan om te kijken wat het probleem was. De xbox geeft aan een MTU-Error, geen idee wat ik hier mee moet en aan kan doen. heb de router zelf al ge-reboot/ terug naar fabrieksinstellingen gedaan, en zelfs Tele 2/xbox gebelt. Tot op heden nog geen oplossing, en zelfs niet met uw instructies. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

mvb, Justin.
 
cornfed
Is er wat veranderd in de aansluiting van de XBOX?
Ik neem aan dat er een bekabelde verbinding bestaat.
Zit de XBOX nog op LAN 3 of LAN 4? Anders wissel hem eens van LAN poort.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Justindeenik
Nee, er is niets veranderd aan de aansluiting van de xbox, het internet is draadloos, geen kabels of iets. maar zelfs MET kabel doet hij het ook niet (ook verschillende lan poorten geprobeert) Voorheen werkte alles perfect via draadloos en nu krijg ik deze MTU error.
 
cornfed
Zijn de netwerkinstellingen van de Xbox nog dezelfde als voor het probleem?

Heb deze link gevonden met een algemene troubleshoot.
Misschien heb je wat eraan. -> http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-li...ing-979104
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Justindeenik
Ja, helemaal niets veranderd in de xbox heb alleen uw instructies ingevoerd en heb de poorten van xbox open gezet, heb ook de fabrieksinstellingen op de router weer terug gezet en dat werkte ook niet.. ik heb geen idee wat ik moet doen aangezien de xbox en de playstation (beide) het nog niet doen, en tele 2 zegt dat ze er niets aan kunnen doen, en xbox (microsoft) zegt dat het probleem bij Tele 2 ligt...
 
cornfed
Werkt het internet wel op een pc of laptop?
Wat doen de lampjes op de router?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Justindeenik
Ja, alles werkt behalve de gameconsoles.. de rest wel (Computers/laptops/telefoons/ipods) Alle lampjes staan op groen..
 
cornfed
Probeer één of alle consoles uit op een andere verbinding. Buren, vrienden of familie.
Dat is de enige methode om een defecte console uit te sluiten.
Als ze daar wel werken, ligt de oorzaak wellicht in de Davolink/Comtrend.

Een MTU error zou eigenlijk niets te maken moeten hebben met een port forward.
Dat zijn gewoon de normale Ethernet netwerkinstellingen.

Open een DOS box op een pc en geef dit commando in:
netsh interface ipv4 show subinterfaces
Dan zie je de MTU waarde voor je netwerk.

Heeft de XBox dezelfde MTU waarde ingevuld?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Justindeenik
http://imageshack.us/photo/my-images/18/mtupic.png/

Dat is wat ik krijg te zien, ik alleen zelf niet waar ik de MTU waarde van de xbox kan zien, en kan het ook niet vinden (Heb net gekeken)
Ik weet wel zeker dat de gameconsoles niet defect zijn aangezien de playstation net nieuw is, en mijn xbox(Slim) ook nog vrij nieuw is.
Als ik het goed zie is mijn MTU waarde 1500, en voorzover ik weet heeft een xbox een minimale mtu waarde van 13honderd nogwat.... nodig.
 
cornfed
Die 1500 MTU is ook een standaard waarde.
Dus daar is niets mis mee.

De XBox heeft minimaal 1364 MTU nodig om te functioneren.
Maar dat kan het probleem niet zijn, want anders zouden de consoles eerder ook niet gefunctioneerd hebben.

Heb je ook eens getest met een andere netwerkkabel?
Of is er iets veranderd in het netwerk thuis sinds die periode?
Misschien zijn er IP conflicten aanwezig op je netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Console geeft MTU error', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Denon 1912 AV receiver geeft geen beeld/geluid Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 8 14 jan 2013
iPhone 5 en Davolink 2020 error Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 7 04 dec 2012
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
DHCP op modem geeft verkeerde DNS servers uit Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 27 jul 2011
socket error 11004 Algemene computer vragen. : 12 15 jun 2010
Advertentie