obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
lekker snel, dacht het niet 223kb
marcohag
Ik werk nu meer als 15 jaar in de ICT
Maar zo zout als bij tele2 heb ik het nog nooit gegeten.

Voorheen zat ik bij Online met een snelheid tussen 8,5 en 9 mb
Vandaag zou tele 2 opleveren, 8 spam sms bericht over het op schema liggen van de oplevering.
Dus vandaag eindelijk aansluiten van de tele2 modem, let op er wordt niets vervangen aan kabels, stekkers of wat dan ook.
Het enige wat ik aansluit is de tele2 modem.

Tot mijn verbazing tijdens een 100mb test download via BBNED, 225 kb aan snelheid.

Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld, er zouden volgens het menu technische vragen gesteld kunnen worden aan de helpdesk.

Nu komt het, de vrouw aan de telefoon kon mij niet vertellen waar het probleem zich bevindt, het enige wat zij kon herhalen waren de standaard vragen.
Met mijn vraag of zij misschien de instellingen kon vertellen van de VCI of VPI moest zij dit eerst aan haar collega's vragen.
Deze wisten het ook niet te vertellen.

Deze instellingen zijn belangrijk om een andere modem te kunnen instellen, om te kunnen uitsluiten of het probleem niet in de modem zit.


De vrouw vertelde mij dat zij het door zou sturen naar kpn en dat de monteur contact zou opnemen met mij.
Ik vertelde de beste medewerkster de vraag, waarom dit nodig is, zij vertelde mij vervolgens het volgende.

Tja de kabels zitten onder de grond en daar zou wel eens het probleem kunnen zitten.


Om het verhaal enigszins serieus te ontkrachten, er zijn in mijn woonplaats geen graafwerkzaamheden.
Dat een dergelijk incident exact op de dag van oplevering plaats zou kunnen vinden is een kans van 1 op de zoveel miljoen.
De kpn Centrale is trouwens ook niet verplaatst, het staat er al jaren en ik weet onderhand exact via welke route vanaf mijn huis deze kabel naar de centrale is aangelegd.