Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
lekker snel, dacht het niet 223kb
|
|
marcohag |
Geplaatst op 18 October 2012, 00:18
|
Activiteit » hengelo » 7552xj » Internet » Davolink ADSL Berichten: 2 Lid sinds: 17 Oct 2012 |
Ik werk nu meer als 15 jaar in de ICT Maar zo zout als bij tele2 heb ik het nog nooit gegeten. Voorheen zat ik bij Online met een snelheid tussen 8,5 en 9 mb Vandaag zou tele 2 opleveren, 8 spam sms bericht over het op schema liggen van de oplevering. Dus vandaag eindelijk aansluiten van de tele2 modem, let op er wordt niets vervangen aan kabels, stekkers of wat dan ook. Het enige wat ik aansluit is de tele2 modem. Tot mijn verbazing tijdens een 100mb test download via BBNED, 225 kb aan snelheid. Ik heb vervolgens de helpdesk gebeld, er zouden volgens het menu technische vragen gesteld kunnen worden aan de helpdesk. Nu komt het, de vrouw aan de telefoon kon mij niet vertellen waar het probleem zich bevindt, het enige wat zij kon herhalen waren de standaard vragen. Met mijn vraag of zij misschien de instellingen kon vertellen van de VCI of VPI moest zij dit eerst aan haar collega's vragen. Deze wisten het ook niet te vertellen. Deze instellingen zijn belangrijk om een andere modem te kunnen instellen, om te kunnen uitsluiten of het probleem niet in de modem zit. De vrouw vertelde mij dat zij het door zou sturen naar kpn en dat de monteur contact zou opnemen met mij. Ik vertelde de beste medewerkster de vraag, waarom dit nodig is, zij vertelde mij vervolgens het volgende. Tja de kabels zitten onder de grond en daar zou wel eens het probleem kunnen zitten. Om het verhaal enigszins serieus te ontkrachten, er zijn in mijn woonplaats geen graafwerkzaamheden. Dat een dergelijk incident exact op de dag van oplevering plaats zou kunnen vinden is een kans van 1 op de zoveel miljoen. De kpn Centrale is trouwens ook niet verplaatst, het staat er al jaren en ik weet onderhand exact via welke route vanaf mijn huis deze kabel naar de centrale is aangelegd. Het erge van het hele verhaal is dat ik dankzij tele2 sommige werkzaamheden moet laten liggen en hierdoor inkomsten mis ga lopen, omdat het gewoon onmogelijk is om dit met een trage verbinding uit te voeren. Advies aan tele2, als je een helpdesk medewerker nou eens uit gaat leggen hoe het omschakelen van internet provider in zijn werk gaat, dan zijn we al een heel stap verder. Als daarbij deze medewerker ook nog het verschil weet tussen de protocollen van de aansluiting en het instellen van een eigen modem dan zou het helemaal mooi zijn. Met groet, Marco snelheid adsl 250kb down 30kb up |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 18 October 2012, 09:59
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
Ben je van het oude naar een nieuw pakket gaat, met dus ook het nieuwe modem, moet er een schakeling gemaakt worden in de wijkcentrale. Je gaat namelijk van ADSL naar VDSL, dat gaat niet 1 op 1. Dat weet Tele2 en dus zou die schakeling vandaag moeten plaatsvinden. Ik zou vandaag even afwachten, af en toe de stroom van het modem afhalen en weer opnieuw opstarten. Zou me niet verbazen als je op een punt van de dag, dat kan tot 20.00, snel internet hebt. Die schakeling moet door KPN gebeuren, daar zijn die centrales weer van, en Tele2 en KNP, geen vrinden. Maar over het algemeen gebeurd het wel op een afgesproken dag Weet de helpdesk dat? Tele2 HD kennende niet. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
marcohag |
Geplaatst op 18 October 2012, 13:51
|
Activiteit » hengelo » 7552xj » Internet » Davolink ADSL Berichten: 2 Lid sinds: 17 Oct 2012 |
@kobus, De helpdesk weet mij niet veel nuttigs te melden, behalve dat ik voor 18:00 belde, en de oplevering nog niet in het systeem verwerkt staat. In mijn situatie gaat het om een switch van de provider online (welke 1 draad meer qua schakeling gebruikt) naar Tele2. Ik zal het even afwachten en de modem een paar keer vandaag opstarten. Toch ben ik nu wel van mening dat de oplevering (een verbinding welke goed werkt) niet heeft plaatsgevonden op de afgesproken dag. M.b.t. de vraag of de Tele2 helpdesk op de hoogte is van deze procedure, nee ze zijn hier niet van op de hoogte. Groet, Marco |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 18 October 2012, 14:58
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951 » Linksys E3000 + ICIDU 707533 Berichten: 2894 Lid sinds: 29 Aug 2009 |
We horen graag of dit goedkomt, wij als forum hebben totaal geen invloed (meer) op Tele2, sterker nog, Tele2 haat dit forum. Ex Tele2, nu Ziggo ...
|
|
|
cornfed |
Geplaatst op 18 October 2012, 23:43
|
Superbeheerder Berichten: 5398 Lid sinds: 04 Aug 2008 |
Quote In mijn situatie gaat het om een switch van de provider online (welke 1 draad meer qua schakeling gebruikt) naar Tele2. Wat bedoel je hiermee? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lekker snel, dacht het niet 223kb', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
vaste telefonie niet meer kunnen bellen | Tele2 vaste telefonie (analoog) | : 3 | 11 Jun 2017 |
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 | Algemeen | : 5 | 11 Feb 2017 |
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer | Algemeen | : 1 | 01 Jan 2017 |
zonnet email verzenden gaat niet meer | Algemene computer vragen. | : 16 | 06 Sep 2016 |
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 | TV diensten | : 2 | 21 Aug 2016 |
Advertentie