obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Comtrend vs Dlink
remboman
Dames en Heren,

Ik ben nieuw hier maar heb mij al suf gezocht en het antwoord niet kunnen vinden dus here goes...

Ik heb de handleiding van kobus 1960 gevolgd om een Dlink dir 645 achter een comtrend modem te hangen:

Comtrend: -DHCP aan, WiFi uit
Dir-645: -DHCP uit, Wifi aan

Er zijn een aantal problemen:

- Mijn laptop (win 8.1 x64) verbindt soms wel en soms niet met de dlink waarbij ik via wifi zelden een werkende internetverbinding
krijg en via LAN nooit (ook na een reset van beide apparaten niet). Ik heb de daarna op de dlink ook nog de automatische setup van
internet moeten doen om iets gedaan te krijgen
- De reden voor dit hele gedoe is dat ik een NAS heb die 1000 Mbit ondersteunt maar ik via de comtrend max 100 haal.
mijn dlink ondersteunt wel gigabit ethernet en met een cat6 kabel van de NAS naar de router geeft de NAS aan 1000 Mbps te halen.
Met een cat6 kabel naar mijn laptop haal ik max 100Mbps terwijl mijn LAN poort 1000 zou moeten kunnen halen.
Heeft dit laatste te maken met het feit dat er een modem dat max 100Mbit aankan aangesloten is?

Jullie hulp wordt gewaardeerd.
 
cornfed
Hoe is de Dlink aangesloten op de Comtrend? Via de WAN/internet poort of via een van de LAN poorten van de DLink?

Is die laptop aangesloten op de Comtrend of de DLink?
Als dat op de Comtrend is, dan ben je inderdaad gelimiteerd tot de 100Mbs snelheid van de Comtrend switch.
Als dat de DLink is, moeten we verder kijken wat er aan de hand is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
remboman
Dag Cornfed. Allereerst sorry voor de verkeerde locatie van de originele post.

Maarre ik zal de situatie iets verder verduidelijken...

Laptop (als ik met Raw foto's aan de slag ga) en My Cloud op de D-Link router via kabels (beide Cat6). Vanuit een LAN poort (geen WAN poort dus) op de D-Link met een Cat5e kabel naar een LAN poort op de Comtrend. Mijn TV en decoder blijven direct op de Comtrend (bekabeld) aangesloten. In alle andere gevallen wil ik liefst WiFi van de D-Link gebruiken.

Getest: geverifieerde kabel (geschikt voor Gigabit ethernet) die met de My Cloud meegeleverd werd en mijn My Cloud via de D-Link ook daadwerkelijk Gigabit snelheid geeft (volgens de lampjes achterop de My Cloud) aangeloten op zowel mijn nieuwe als een oudere laptop (beide ondersteunen Gigabit ethernet. Dat heb ik nog specifiek nagekeken) en op de D-Link dus. Resultaat: In beide gevallen niet sneller dan 100Mbps. Zelfs nadat ik router en laptops geforceerd had om in Gigabit full-duplex te werken, bleef de snelheid steken op 100 Mbit, ook na het verbreken van de connectie tussen D-Link en Comtrend.

Ik snap er helemaal niets meer van...
 
cornfed
De configuratie tussen Comtrend en DLink lijkt mij in orde.

Om erachter te komen waar het probleem ligt, moet je meer testen.
Hier zie je enkele tools om dat te doen: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan...work-speed
Kijk eens wat die zeggen over de snelheid tussen de laptop en je NAS.
Wellicht moet toch eens de netwerkkabel uitwisselen voor een ander exemplaar.
Het komt vaker voor dat kabels niet zo goede kwaliteit hebben als geadverteerd.

Welke firmware versie draai je op de DLink?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
remboman
Dag Cornfed,

Het kabeltje dat bij mijn My Cloud meegeleverd is en daarop 1 Gigabit geeft heb ik ook met mijn laptops geprobeerd (icm met de
Dir 645 dus) zonder 1 Gbit te krijgen ondanks dat mijn beide laptops dit aan zouden moeten kunnen. Enfin, ik ga eens op die site
kijken en verder testen. Ik ga ook eens kijken wat er gebeurt als ik een andere Gbit router/ switch gebruik.
De D-Link draait overigens Firmware versie 1.04A.
 
cornfed
De meest actuele op de site is 1.04b11.
Je kan eens proberen of een update het euvel oplost.
http://www.dlink.com/nl/nl/support/pr...outer-1000

Je bent voor de rest al goed bezig.
Via het uitwisselen van de onderdelen/kabels kan je achter de oorzaak komen.
Kijk ook goed alle connectors en contactjes na. Voor gigabit worden alle acht draden gebruikt.
Als een daarvan niet goed contact maakt, is gigabit niet meer mogelijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
remboman
Nog een toevalletje; ik ben bij het struinen op internet de admin login en het admin wachtwoord van de comtrend tegen het lijf gelopen (gecontroleerd; ze werken). Hier neerzetten of niet?
 
cornfed
Wij zijn een onafhankelijk forum, dus je hoeft je niet in te houden. Smile

Als de login inderdaad algemeen is, zal je veel Tele2 klanten blij mee maken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
remboman
Of hij algemeen is weet ik niet maar bij mij deed hij het in ieder geval en als het bekend wordt zal er snel een
firmwareupdate volgen waarmee de router weer dichtgetimmerd wordt maar here goes:

Login: AF16KywB!
ww: AF22hywLGB!

Ik vond het in een post door jixxed op het forum van tweakers.net
 
cornfed
Die info heb ik dus compleet gemist...Helpless

Nu afwachten of het ook bij andere klanten werkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Comtrend vs Dlink', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
Wordt de Comtrend CT-6373 nog uitgeleverd met oude firmware? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 3 12 aug 2013
Advertentie