obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Draadloze verbinding
cammikaze
Ik heb sinds gisteren nog maar 4Mb down als ik draadloos op het net ga, ik heb alles al gecontroleerd en klantenservice gebeld. Maar niet heeft geholpen. Als ik bedraad ga dan zit ik op mijn maximaal haalbare snelheid van 9 Mb maar draadloos keldert het dus naar 4Mb ????

BEDRAAD:
down
Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
790 kbps or 99 KB/sec

DRAADLOOS:
down
Your DOWNLOAD Speed:
3007 kbps or 376 KB/sec

up
Your UPLOAD Speed:
798 kbps or 100 KB/sec
Gewijzigd door cammikaze op 20 juni 2008, 10:53
 
Bill
Wat voor snelheid geeft de verbindingstatus van je WiFi aan?

Als je door slechte ontvangst een verbinding hebt van 5,5 Mbit dan kun je ondanks je snelle verbinding van 9 Mbit natuurlijk niet hoger uitkomen.

Experimenteer eens door de laptop vlak naast je modem/router te zetten zodat je zeker weet dat ontvangst geen rol speelt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cammikaze
@Bill

Ik neem aan dat je bedoelt wat hij aangeeft als ik op het taakbalk icoontjeklik.
De positie van de pc of laptop maakte geen verschil, direct ernaast of op de 2e verdieping, de waardes bleven hetzelfde.


DRAADLOOS:
signaalsterkte: uitstekend
onder tab algemeen:
Snelheid : 36.0 Mbps

BEKABELD:
Snelheid: 100.0 Mbps

Ps,
Mijn abbo. is tele2 compleet (tot 20Mb, volgens klantenservice komt er 15+ Mb binnen maar is 10Mb max. haalbaar op mijn adres) Shock
 
Bill

Quote

DRAADLOOS:
signaalsterkte: uitstekend
onder tab algemeen:
Snelheid : 36.0 Mbps


Dat moet geen probleem zijn om het maximale van 9 Mbit er uit te halen.

Probeer TCP optimizer eens! Maak vooral eerst een backup! (kan ook via TCP optimizer.

http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...1#post_421

Edit: Kies natuurlijk je WiFi adapter, mogelijk staat je LAN adapter standaard geselecteerd.
Gewijzigd door Bill op 20 juni 2008, 16:21
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cammikaze
Dat proggie had ik al een keer geprobeerd, maar het werd niet sneller, maar zelfs nog langzamer.Sad
 
Bill
Kijk eens of je hier iets aan hebt!
Twee tips om je LAN netwerk te herstellen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cammikaze
netwerk herstellen beiden geprobeerd zonder resultaat.
ergens is er iets dat mijn draadloze verbinding knijpt. hebn het nu op 2 pc's en 1 laptop getest, allen hetzelfde resultaat : lage verbinding. Dit is vreemd omdat ik van de week nog een normale verbinding had, iets trager dan de bekabelde.

Heb mijn oude abbo (ziggo Z2) nog eens aangesloten om te kijken of ik daar ook problemen mee heb draadloos, en inderdaad ook daar hetzelfde probleem. ergens word mijn verbinding "geknepen", geblokkeerd of mischien afgetapt ???Shock
 
Bill
Om 'aftappen' te voorkomen moet je je draadloze verbinding versleutelen met WEP of WPA(2).

Als je verbinding afgetapt wordt dan worden alle packet omgeleid en dat kan inderdaad tot snelheidsvertraging leiden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cammikaze
is beveiligd met wpa-psk
 
cammikaze
heb de oorzaak van mijn slechte verbinding voor 90% gevonden denk ik.
Ik heb een nieuwe laptop voor mijn dochter aangeschaft. Toen ik deze koppelde aan het draadloos netwerk had ik de volle mep (8.5Mb) aan snelheid.
Ik heb toen mijn pc op draadloos gezet en een paar kleine wijzigingen aangebracht in de opties van de netwerkkaart, met als resultaat dat de pc signaalsterkte van 36 naar 52 is gegaan, en verder ongeveer 1000 Kb omhoog. Ik ga nu de kaart softwarematig verwijderen en kijken met de handleiding wat ik kan doen. Het heeft iets met een wireless b of g verbinding te maken zover ik heb kunnen zien. b=11Mbps g=54Mbps.
Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie