obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Wifi verbinding via Nokia
mirretje
Wie o wie kan me helpen. Ik kom er niet uit en kan het ook niet vinden op dit forum.
Ik heb ADSL van Tele2 met kabel aangesloten op modem, werkt goed. Nu probeer ik met mijn Nokia via Wifi verbinding te maken met internet. De Nokia ziet wel het WLAN DV201AM netwerk maar kan geen vervinding maken. Moet ik iets anders instellen? Of wat anders doen om via de Nokia verbinding te krijgen?
Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.
Thanks!
 
mirretje
Is er helemaal niemand die me verder kan helpen?? Misschien dat ik mijn vraag verkeerd gesteld heb maar ik begrijp NIETS van draadloos netwerken. Dus heel graag een uitleg!
Mijn brandende vraag is: Ik heb een Nokia N95 en ADSL van Tele2 dat met een kabel is aangesloten op het multimediamodem van Tele2 (Davolink DV201AMR). Ik heb dit niet draadloos gedaan omdat alle kabels er nog lagen. Als ik probeer via WLAN een verbinding te maken tussen de Nokia en het modem dan lukt dat niet. De Nokia ziet wel het WLAN Netwerk DV201AM maar kan op de een of andere manier geen server verbinding maken. Wat doe ik verkeerd en heb ik misschien iets anders nodig om die verbinding te maken?
Heel graag iemand die me verder wil helpen??
 
Bill
Ik heb zelf geen davolink maar let op de volgende zaken.

- misschien moet het macadres van je N95 ingevoerd worden in de davolink.
- je davolink gebruikt encryptie, hiermee kan je N95 niet overweg.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mirretje
Dank je Bill. Ik heb inmiddels mijn MAC adres gevonden maar hoe voer ik dat in bij Davolink?
Enig idee?
 
Bill
Open de pdf die je zelf opgestuurd hebt en ga naar pagina 45 uit de paginalijst of naar pagina 37 zoals het afgedrukt wordt op de printer.

Bijlage 3 Uw modemconfiguratie wijzigen.
Volg de instructies punten 1, 2 en 3.

Klik vervolgens links in het menu op Wireless


Ga naar pagina 52 uit de paginalijst of naar pagina 44 zoals het afgedrukt wordt op de printer.

Hier begint de Draadloze aansluiting die voor je interessant is.

Basic
- zet vinkje of laat vinkje staan bij enable wireless
- haal het vinkje weg bij hide accesspoint! Als alles werkt zoals gewenst dan e.v. vinkje weer terugzetten.

Kies bij SSID iets wat je herkent maar een ander niet. Bijvoorbeeld 'slagroomtaart'. Dit is om te voorkomen dat je je eigen draadloze router niet herkent, maar per ongeluk de router van de buren benaderd.

Laat country op ALL staan.

Security

We gaan de verbinding eerst opzetten zonder encryptie, als het dan lukt gaan we later de encryptie nog proberen.

Denk erom dat je altijd encryptie aanzet!! Anders is je verbinding open voor de hele buurt. Dus alleen met testen tijdelijk encryptie uitzetten.


Als u een werkende beveiligde draadloze verbinding hebt dan alleen wep encryption op disabled zetten en naar de stap met het mac filter gaan.

Network Authentication op Shared.
Wep encryption op disabled <-- na testen altijd weer op enabled zetten!
Encryption Strength op 128.

Laat de encryption keys voor wat het is.

Mac Filter klik op ADD en vervolgens op Allow.

Vul het mac adres in van b.v. telefoon, pc of laptop die via dit apparaat het internetop mag.
Een mac adres ziet er als volgt uit; 01-23-45-67-89-ab of 01:23:45:67:89:ab

Klik op save/apply

Nu zou het apparaat met het bijbehorende mac adres het internet op moeten kunnen.

Let er op dat je encryptie weer inschakeld.
Gewijzigd door Bill op 03 augustus 2008, 20:02
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mirretje
GEWELDIG!!! Helemaal gelukt!! Als ik jou toch niet had Wink
Het enige dat ik niet kon instellen/veranderen is:
Wireless -- Basic -- Country. Die heb ik op Netherlands gezet, want ALL zag ik niet bij de opties staan.
Ik kon ook niet bij Wireless -- Security de optie Shared kiezen, deze staat nu op Open. Wel op enabled en 128 bit. Key 1 heb ik ingevoerd op mijn N95 bij WLAN beveiliging. Misschien dat de instellingen op mijn mobiel nog aangepast moeten worden voor shared. Maar ik zag voor de WLAN verbinding zo'n pictogrammetje met slotje staan, dus neem ik aan dat die nu beveiligd is.
Nog een klein vraagje. Je had het over Hide Access Point aanvinken als de verbinding werkt. Dat heb ik nog niet gedaan. Is dat beter/veiliger om te doen?
Nogmaals hartelijk dank voor de genomen moeite en je fantastische uitleg!!! Smile
 
Bill

Quote

Wireless -- Basic -- Country. Die heb ik op Netherlands gezet, want ALL zag ik niet bij de opties staan


Lijkt me prima zo!

Quote

Je had het over Hide Access Point aanvinken als de verbinding werkt. Dat heb ik nog niet gedaan. Is dat beter/veiliger om te doen?


Door je SSID uit te zenden vertel je de hele buurt hallo hier ben ik! Met een beveiligde draadloze verbinding maakt dat eigenlijk niet uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mirretje
NOGMAALS HARTELIJK DANK. DE VERBINDING WERKT ALS EEN TREIN!!!
 
Bill
Smile
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi verbinding via Nokia', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie