obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
webserver ports geblokeerd?
itchy8me
hoi daar.

heb vandag mijn tele2 gekrijgen. :-D

Mijn probleem nu, Ik heb een cruciale website die ik draait op een webserver hier en mijn modem lijkt problemen te hebben met port forwarding. Ik heb alle instellingen goed.. dat weet ik zeker, ik heb een vaste IP adress van 192,168.1.101, deze is ook uitgezonderd in de DHCP van de modem, port 80 is ingesteld in de virtual server(en nergens anders). Nog sterker mijn ftp server doet het ook niet, deze heb ik ook geforward. Vreemd genoeg als ik een port scan van buiten af uitvoerd dan word er gezien dat port 21 open is maar port 80 niet.

Deze deden het nog beide met mijn ouwe verbinding, dus ik weet zeker dat er geen problemen zijn met de instellingen in mijn computer.

iemand einige ideeen wat er mis is?
mijn modem is een DV2020

groeten,
Wernher
 
itchy8me
nog wat: als ik port 80 forward in de modem zegt die omdat port 80 is gebruikt door de modem hij de router webserver naar port 8080 verschuift, echter gebeurd dit niet, als ik van buiten af naar mijn mijn webserver kijkt kom ik op mijn router terecht!!??

en als ik naar port 8080 gaan van mij externe IP adres kom ik nergens terecht.
Gewijzigd door itchy8me op 17 oktober 2008, 19:23
 
itchy8me
okay dit klopt volgens mij helemaal niet. ik een DMZ host ingesteld op mijn router. op de DMZ host zijn mijn http server actief. Als ik een port scan uitvoer is port 80 alsnog geblokkeerd.

Dit klopt toch voor geen meter?
Tele 2 compleet adverteert toch een open webserver port?
 
itchy8me
?
Gewijzigd door itchy8me op 18 oktober 2008, 03:26
 
cornfed
Er zijn meerdere topics al op dit forum met user's die geen poorten open kunnen krijgen.
En ook berichten van andere user's waar dat wel lukt.

Waar dat precies aan ligt, is niet te zeggen. Door de dichtgetimmerde firmware blijf je gissen.

Ik vermoed dat sommige routers niet goed functioneren.
Normaliter hebben wij allemaal toch dezelfde firmware op onze routers. Dus als dat de oorzaak is, moet iedereen zulke problemen hebben.

Probeer zoveel mogelijk uit. Andere poorten en andere programma's (torrent's en zo). Kijk of dat wel lukt.
Is dat ook niet mogelijk, ga ik er vanuit dat hij defect is.
Gewijzigd door cornfed op 18 oktober 2008, 18:33
 
itchy8me
okay. Het was zo dat ie eigenlijk al lang werkend was, maar ik kon niet van binnen mijn netwerk op mijn domein naam maar elke keer op mijn router configuratie pagina. Dat wil zeggen, ging ik naar mijn webserver dan kwam ik op mijn router terecht. Dit gebeurde niet met mijn vorige modem. Weet iemand waarom dit is, en hoe ik kan maken dat ik op mijn web server terecht komt?

Ik ben aan't denken: misschien een script in de firmware die de "guest" computer zijn ip in de [headers?] van de request leest en, als het is gevonden dat de ip adres die van de router is, geeft de router toegang tot zijn configuratie pagina. OF, al voordat de request wordt verstuurd er word bekijken wat de IP adres is, maar de laatste denk ik niet omdat een verzoek vanaf mijn computer naar min domein naam naam ook op de configuratie pagina van de router terecht komt.

wat zijn jullie ideeën? Ik vindt dit zelf een beetje storend, en als het aan het firmware legt, zou ik graag de makers er van ,ik neem aan tele2, vragen of dat veranderd kan worden. Of is er een rede waarom ik op een verzoek naar mijn domein naam naam in firefox terecht zou willen komen op mijn router zijn configuratie pagina?
Gewijzigd door itchy8me op 20 oktober 2008, 00:11
 
cornfed
Het toverwoord is 'nat loopback' volgens mij.
Als ik het goed heb, heeft de Davolink het daar moeilijk mee.

Een script is alleen mogelijk als je ook toegang krijgt als admin in de router.
Helaas nog niemand gelukt.

De router vervangen door een eigen model is ook onmogelijk.
Het password voor netwerktoegang is geheim en door de aangepaste firmware onzichtbaar voor user's.

Heb je ook via een proxy server geprobeerd toegang te krijgen van buitenaf?
Probeer deze eens [url]http://www.freeproxyserver.net/
[/url]

Ik geef je één tip waar je nu helaas weinig aan hebt:
Zorg ervoor de je volgende provider een open netwerk heeft of waar je je eigen apparatuur kunt draaien.
Gewijzigd door cornfed op 20 oktober 2008, 13:44
 
itchy8me
ik kan idd wel vanaf een pagina zoals www.anonymouse.com op mijn webserver komen.

waarvoor dient nat loopback dan nou? Ik bedoel dat doen ze toch niet zomaar?

bedankt voor de tip. Ik vindt zelf dat tele2 hierover weinig informatie heb verstrekt. ze zeiden wel dat er een eigen webserver kon gedraaid worden en ftp servers ook. Als ik wist dat het op zo'n manier ging zocht ik dan idd wel een ander provider :-s. wel jammer.
 
cornfed
Nat loopback is meer een brug tussen externe en interne netwerk.
Externe en interne ip worden met elkaar verbonden, als het ware.

Qua informatie is er weinig verschil tussen Tele2 en de rest.
Daar houden de meeste helpdesken zich gewoon niet mee bezig.

Tele2 is op zich niet zo slecht. Helaas verplichten ze het gebruik van gelockte routers.
 
itchy8me
Bedankt cornfed. Ik ben een stuk wijzer geworden, voel me een beetje dom dat ik dacht tele2 de schuldigen waren :-s. Anyways, voor mensen die ook problemen ermij hebben kunnen ze hier een stukje lezen erover : http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12286
ik gaan me in idd geval een proxy server opzoeken.

nogmaals, thanks Smile
Gewijzigd door itchy8me op 21 oktober 2008, 00:52
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webserver ports geblokeerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
externe toegang (webserver & FTP) met fiberspeed modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 23 15 jan 2012
webserver niet via Internet te benaderen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 15 19 apr 2011
Instellingen ports, vast oke wireless niet!! Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 24 jan 2011
eigen webserver Algemeen : 10 11 sep 2010
webserver op pc thuis Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 05 sep 2010
Advertentie