obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 05:51
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [74 stemmen]
65% [74 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [39 stemmen]
35% [39 stemmen]

Stemmen: 113
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

webserver niet via Internet te benaderen

BernardD
Hallo,
Ik heb met een Arduino (microcomputer) en een bijbehorend ethernetshield een (proef)website gebouwd. Daarin staat geprogrammeerd als ip adres: 192.168.1.77 en als port nummer 2080.
Als ik nu op mijn desptop http://192.168.1.77:2020 intyp krijg ik keurig deze website te zien.
Daarna heb ik in mijn router (DV2020) in NAT Virtual Server Setup het volgende ingevuld:
Arduino 2080 2080 TCP 2080 2080 192.168.1.77
Als ik nu op mijn desktop (WIN7), via een free proxy server intyp: http://87.210.xx.xxx:2080 is hij heel lang aan het zoeken (balkje beneden kleurt tergend langzaam groen) en dan valt de internetverbinding op mijn desktop weg. (Getuige het gele vlekje in het monitorpictogram rechts onderaan in mijn beeldscherm). Maar, ga ik nu naar een laptop (WIN XP) met een draadloze verbinding in mijn netwerk en start ik daar een willekeurige website, dan duurt het pakweg twee minuten alvorens die website verschijnt. Er is dus wel verbinding, maar vraag niet hoe.
Terug op mijn desktop is de internetverbinding er weer, maar een website is niet te bereiken. (Webpagina kan niet worden weergegeven).
Om weer normaal internet te krijgen moet ik zowel de desktop als de laptop opnieuw opstarten.
PFPortChecker geeft aan dat de poort 2080 openstaat op een ander decice.
Kan iemand mij helpen mijn website via het internet te bereiken?
mvg Bernard
 
data-full-width-responsive="true">
cornfed
Ik zie je website ook niet verschijnen.
Het lijkt erop dat je router problemen heeft met het openen van de poort.

Reset de router eens naar fabrieksinstellingen. Je moet wel alle instellingen in de router opnieuw invoeren.
Als de router online gaat, doe je opnieuw de poorten openen naar de webserver.
Als dat ook geen resultaat geeft, kan je beter uitwijken naar een andere poort.
Poort 2080 lijkt mij niet direct de geschiktste poort: -> http://www.speedg...?port=2080

Heb je de server op een LAN poort aangesloten? Welke?
Gewijzigd door cornfed op 11 februari 2011, 14:07
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BernardD
Resetten heb ik gisteren al gedaan. Koste een paar uur om alles weer aan de praat te krijgen, maar goed. Het heeft de website in ieder geval niet aan de praat gekregen.
Aan LAN poort 3 van de router hangt een switch en de website, alsmede een NAS en mijn desktop zitten daarop. Ik heb ook de webserver direct aan LANpoort 4 gehangen, maar ook dat had geen resultaat.
Overigens is de internetverbinding met mijn desktop weer verbroken. Misschien door jouw testactie? Via de laptop met veel pijn en moeite, en geduld, je bericht kunnen lezen.
Ik heb de server er nu vanaf gegooid om dit bericht te kunnen maken. Ik zal je voorstel voor een andere poort bestuderen.
Als ik resultaat heb, laat ik van mij horen.
De website is nu offline.
Groet, Bernard

ps
Ik was begonnen met de website op poort 80 te zetten. (Volgens het voorbeeld uit het boek) Dan krijg ik een melding van de router dat hij een bestaande poort 80 heeft hernoemd naar 8080. Begrijp ik niet, maar goed. Maar ook dan geen resultaat met benaderen website via het internet.
Gewijzigd door BernardD op 11 februari 2011, 15:29
 
cornfed
Poort 80 is al bezet. Dan wordt je automatische omgeleid naar poort 8080.

Is je internet op alle apparaten in orde?

Probeer anders de server in de DMZ Host te zetten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BernardD
Dat omleiden vind ik wat onduidelijk. Moet ik nu in mijn website poort 8080 zetten ipv 80? Nee toch?
En DMZ heb ik, gezien je adviezen aan anderen, ook al eerder geprobeerd met nul resultaat.
Ik heb nog even geprobeerd ipv 2080 de poort op 500080 te zetten (zomaar verzonnen en blijkbaar nog niet door wormen gebruikt) maar ook dat had geen positief resultaat.
Maar is er een verklaring te vinden voor het "vastlopen" van de internetverbinding als ik de website probeer te benaderen?

Al mijn andere apparaten werken goed, laptops, VUZE, FTP server op de NAS van buiten benaderen, geen enkel probleem. Ook een netwerkschijf prima te benaderen.

Groet,
 
cornfed
Als poort 80 bezet is, wordt je omgeleid naar poort 8080. En 8080 moet je dan instellen in de webserver.

Poort 500080 bestaat niet. Hoger als 65535 gaat het niet. Zal wel een tikfoutje wezen Wink
Poort 8008 en 8080 zijn HTTP alternates. Probeer die eens.

Als werkelijk niets functioneert is er duidelijk iets mis met de router.
De firmware is wel een beetje buggy met sommige poorten, maar daarvan mag de router niet over de kop gaan.
Tijd voor een ander exemplaar.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BernardD
Was inderdaad een 0 teveel getypt.
Beide alternatieve poorten geprobeerd: geen resultaat.
Nu een nieuw modem aangevraagd via een niet zo slimme computer bij TELE2. Ik wordt binnen 24 uur teruggebeld, zegt hij (het?).
Ben benieuwd of ik het zonder de hulp van Youp afkan.
Tot zover bedankt voor de snelle antwoorden.
 
cornfed
Ik betwijfel of je zo een ander exemplaar krijgt.
Tele2 zegt simpelweg dat ze geen apparatuur van derden ondersteunen en klaar ben je.

Het beste is om te bellen met de helpdesk en daar de troubleshoot te doorlopen.
Wel moet je dan een trukje uithalen!

Drink een blikje frisdrank of bier leeg. Blikje omspoelen zodat je niets vies maakt.
Zet het blikje dan over de antenne heen van de router. Het drinkgat moet groot genoeg zijn.
Je WIFI signaal moet dan helemaal weg zijn of zeer zwak zijn.
Bel dan de helpdesk dat het WIFI signaal plots is weggevallen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BernardD
En inderdaad, geen hulp. De klantenservice zegt dat ze er 100% van overtuigd is dat het niet aan het modem ligt.
Ik heb daarna een schriftelijke klacht ingediend en daar na twee weken nog niks van gehoord. Zelfs geen ontvangstbevestiging. Waarschijnlijk gebruiken ze mijn brief op het toilet om hun reet mee af te vegen.
Dus: mijn abonnement opgezegd. Wat of de reden was? Uitgelegd dat de non-respons op het modem de reden is. "En als ik er nu voor zorg dat het alsnog wordt opgelost?". Nee dank u, ik ben het spuugzat.
Abonnement bij XSa4All genomen. Iets duurder, maar alle waar voor zijn geld.

Ook problemen? Volg mij naar XS4ALL!

Groet, Bernard
 
kobus1960
Het ledenaantal van het XS4all forum zegt eigenlijk alles. Grin
Veel plezier met de nieuwe ISP!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'webserver niet via Internet te benaderen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) 3 11 juni 2017, 12:17
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 5 11 februari 2017, 13:00
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen 1 01 januari 2017, 23:53
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

10 april 2017, 11:29
wie kan mij uitleggen waar ik op mijn IPhone 5 de sms instellingen kan vinden?

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?