obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbindings problemen - Modem?
MarcelvI
Hallo,

Mijn moeder woont in Lelystad en heeft sinds een jaartje 20 MB internet van Tele2, waar voornamelijk mijn broertjes gebruik van maken. Ikzelf heb al 8 jaar internet van UPC, waar ik zeer tevreden over ben.

Bij mijn moeder werkt het echter voor geen meter. Pagina's komen vaak zeeeer traag binnen, of helemaal niet. Als je de browser opstart kan hij vaak bij de 1e poging de startpagina (google) niet vinden. bij de 2e keer wel, of half, zonder de plaatjes. Dit is eigelijk al vanaf het begin. Soms werkt het wel goed, maar meestal niet.

Met de PC of de instellingen van windows is niks mis, en als ik de pc bij mij thuis probeer (ook in Lelystad) doet alles het goed.

Mijn broertje zegt dat als internet niet werkt het vaak helpt om de netwerkkabel even los te pluggen en daarna weer aan te sluiten. Ik heb dit geprobeerd en dat in inderdaad zo, ik heb ook al een paar keer de modem gereset, maar de problemen blijven terugkomen.

Ik heb zelf het idee dat de modem defect is. Heeft iemand nog andere suggesties of tips? Zijn er nog dingen die ik kan checken of...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Marcel.
 
cornfed
Hoe is de pc dan aangesloten op de router?
Welke OS is op de PC?

Netwerkkabels zijn niet 'hot-plugable' zoals USB kabels dat wel zijn.
Jullie nemen risico's als je de kabel uittrekt als de pc nog aan is.
 
MarcelvI
De pc is gewoon rechtstreeks aangesloten op de modem middels een netwerkkabel. De PC staat op zolder, en de modem staat beneden. Het is dus wel een lange kabel. Die kabel hebben we gecheckt, die zou goed moeten zijn. En er zijn momenten of hele dagen dat alles redelijk goed functioneert. Het is jammer dat ik er niet elke dag kan zijn.

Het OS is Windows XP.

Ik wist trouwens niet dat je dat niet mocht doen met een netwerkkabel (is er een smiley voor blond?).

 
cornfed
Op welke poort van de router zit de netwerkkabel?
Je moet LAN 3 of 4 hebben. De andere zijn voor de decoder.
 
MarcelvI
Hij zit op lan 3. Ik ben gister daar even geweest en toen liep alles lekker.
 
cornfed
Mooi, zo.
De tip van Bill is trouwens ook geen slechte tip:
http://tele2.gebruikers.eu/forum/view...ead_id=551
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindings problemen - Modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie