obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
router aansluiten
ppasmits
Ik heb TELE 2 compleet (bellen en internet met Modem DV-2020)

Router is Model : ADSL ROUTER V2/ADRT02

Wat ik doe is een kabel(*) van LAN 3 van de MODEM DV-2020 naar de WAN van de ROUTER ARDT02. Vervolgens mijn pc kabel in uitgang 1 van de ROUTER ARDT02. Echter zonder resultaat. Op de router gaan de volgende lampjes schijnen/knipperen : POWER en Ready lampje blijven continu branden. ADSL lampje knipperd en lampje link 1 blijft branden. Lampje ACT 1 knipperd en doet dan niets meer.

(*) Gebruik ik wel een goede kabel??? Is namelijk een kabel met een kleine aansluitplug, dit omdat in de WAN van de ROUTER ARDT02 geen grote aansluitplug zit.

Kan iemand me hierbij verder helpen?????

Hopelijk hoort dit bericht hier anders excuus

Paul
 
cornfed
Ik moet je toch even verbeteren.

Dat wat jij modem dv-2020 noemt is eigenlijk een router met ingebouwd modem.
Voorts is je E-Tech router (graag altijd merk vermelden!) ook een modem met ingebouwde router.
Dat is namelijk geen WAN poort, maar een DSL poort (vandaar het kleine stekkertje).

Nu rijst de vraag waarom je een router met WLAN (Davolink) wilt koppelen aan nog een router?
Ik lees dat er maar één pc verbonden is en waarom die dan niet direct verbinden aan de Davolink?
 
ppasmits
Hoi,

Op de modem is momenteel 2 pc's aangesloten, dit kan gewoon op de modem die ik van tele 2 heb gekregen, maar ik wil nog een pc er op aansluiten (geen draadloos). Het hoeft geen netwerk te worden zodat ze bijelkaar in de pc kunnen kijken maar puur voor de verbinding met internet

Groetjes Paul
 
cornfed
Zorg ervoor de de E-tech gaat werken als een switch.

Hier heb een handleiding:
http://www.e-tech.nu/faq/faq.php?id=3...et=&LANG=N

 
ppasmits
site http://10.0.0.2 kan niet gevonden worden
 
ppasmits
Het functioneerd nu voor 1 pc, maar op de andere pc die ik wil aansluiten vind hij 9 van de 10 www adressen niet

HELPPPPPPPPPPPPPPPP
 
cornfed
Dan heb je ergens iets fout gedaan.

Nogmaals:
In de E-tech router DHCP server uitzetten.
Handig om het ip adres van de router in de range te zetten van de Davolink. (192.168.1.150 bv.)
Save/reboot de router.
Sluit een netwerkkabel aan tussen LAN poort Davolink en LAN poort E-Tech.

EDIT:

De link werkt prima. Ik heb geen probleem ermee.

Het ip adres van de router kan ook 10.0.0.254 zijn.

Hier de faq en manual: http://www.e-tech.nu/emailwizard/serv...ubmit=klik
Gewijzigd door cornfed op 26 november 2008, 14:16
 
mr t
hallo,
ik heb een davolink dv2020 modem en daar wil ik een tp-link TL-WR841N op aansluiten.
Dit om de tele2 modem maar een kort bereik heeft, en de nieuwe router is een N router.
Mijn laptop en router krijgen een goede verbinding, maar de router en modem niet.
wat ik ook probeer het lukt me niet.
Wat te doen?
ik heb beide al eens uitgezet en gereset, maar helpt niet.
Mijn schoonzus heeft hetzelfde probleem.
 
cornfed
Deze link volgen: Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
Daar zit alle info die je nodig hebt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Advertentie