obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken
welke netwerkkaart heb ik nodig??
brighteyes
Hallo,

Even ter inleiding. Afgelopen week overgestapt naar tele 2 compleet, alles thuisgekregen incl. de aspire one minilaptop. Na uren vloeken en zweten had ik alles zo in elkaar dat ik weer kon bellen en internetten. Nu is het bijgeleverde modem geschikt voor een draadloos netwerk. De laptop is daar inmiddels op aangesloten en werkt.

Nu blijkt dat mijn pc geen netwerkkaart heeft en dus niet draadloos gemaakt kan worden.
Hoe weet ik nu welke netwerkkaart ik nodig heb? Ik heb me er uiteraard al in verdiept en wil eigenlijk een pci netwerkkaart voor in de pc met zo'n antenne erachter uit hebben. Er zijn zovele merken, typen en prijsklassen dat ik geen idee heb.

Het modem dat door tele2 werd geleverd is de dv-2020 als het goed is is dat davolink. Moet ik van hetzelfde merk de kaart kopen en welk type dan? Of maakt dat allemaal niet uit??

Heb verder windows xp sp2.

Hoop dat iemand me iets wijzer kan maken voordat ik verkeerde netwerkkaarten ga bestellen,

alvast bedankt.
 
cornfed
Welke merk of type maakt weinig uit.
Je moet alleen op letten dat de WLAN-kaart 802.11b of beter 802.11g ondersteund.
De meeste actuele kaarten ondersteunen die standaarden dan ook.
 
brighteyes
onwijs bedankt, direct een helder antwoord!!

dank, dank, dank!!!!!!!!!!!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'welke netwerkkaart heb ik nodig??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Comtrend WiFi-wachtwoord wijzigen nodig? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 10 aug 2015
welke range extender werkt bij DM-201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 10 06 jan 2013
[HELP heb snel nodig] poortforwarden Algemeen : 8 16 nov 2011
Welke universele afstandsbediening? TV diensten : 4 10 feb 2011
Advertentie