obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Poorten openen
The Max
Ik zit met een probleempje. Ik wil mijn poorten openzetten van mijn router, de Davolink 2020. Deze informatie heb ik gekregen: Deze poorten moeten opengezet gaan worden
TCP 17851-17853
UDP 17852-17854
UDP 3033-3034

Hoe moet ik deze getallenreeks dan invullen? Gelieve een screen te nemen als je het weet Smile
Ook heb ik gehoord dat je het ip van je server moet invullen, maar dat is bij mij dacht ik hetzelfde als de standaard gateway? kan dat kloppen?
Greetz
Max
 
cornfed
Server ip is de pc/laptop/console/mediacenter waar de service op draait. Nooit de gateway.

Hoe heet het programma/console/mediacenter die de bewuste poorten nodig heeft?
 
The Max
Ik heb het nodig voor het spel Pro Cycling Manager 2008, daar zit een speciaal progamma bij waarmee je kan hosten en dat lukt dus niet, en toen las ik dus op het officiele forum dat ik deze poorten open moest zetten.
Bij mij is de standaardgateway 192.168.1.1, maar de DHCP server en de DNS server ook. welke IP moet ik dan invullen?
Gewijzigd door The Max op 10 april 2009, 19:32
 
cornfed
Je moet het ip adres invullen van de pc waar het spel op draait.

Kijk eens naar dit voorbeeld:
http://portforward.com/english/router...ar_Cry.htm

Het is wel je spel niet, maar je ziet wel wat de bedoeling is.
Je zult een naam moeten verzinnen voor de port rule.
En je moet dan wel de goede poorten invullen in de plaats van die op de site. Die je zelf vond, namelijk.

Probeer het eens.
We lezen wel het resultaat.


 
The Max
Sorry, dat ik zo laat antwoord, maar ik was het een beetje vergeten.

Ik heb het al eens ingevuld, maar moet ik dan telkens opnieuw het invoeren.
Dus Internal Port End TCP 17851 external port end TCP 17851 en dan Port End TCP 17852 external port end TCP 17852 en dan Port End TCP 17853 external port end TCP 17853?

Groeten Max

Ps: Morgen ga ik echt alles proberen wat ik kan :p denk je dat port triggering misschien zou kunnen helpen?
 
cornfed
Precies zo doen zoals aangegeven. Alleen dan je eigen poort nummers gebruiken.
Bij sommige spellen zijn dat nogal veel poorten en type werk.

Je kan het beste Virtual Servers gebruiken.

Als alles faalt is de DMZ optie nog.
Daar hoef je alleen het ip adres van de server pc in te vullen.
De pc zit dan wel niet meer achter de firewall van de router. Dus zorg voor een software firewall op je pc.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Poorten openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Poorten open zetten Helpdesk : 2 11 jan 2017
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
Advertentie