obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Davolink 2020 met DB, hoe verbinden
fif123
Hi allemaal,Grin

het is leuk hier te zijn.

Mijn Pc is in poort 3 verbonden en Laptop in wlan. Alles prima! ik prober met Dreambox, gaat´niet.

davolink ip 192.168.1.1
pc 192.168.1.7
DB 192.168.1.10.

Hoe gaat het met DMZ? ik weet wel TCP is 12000. Of moet ik nog een router aansluiten? ik heb nog Dlink 524 thuis.

sorry voor mijn nederlandsWink

hoiSmile
Gewijzigd door fif123 op 19 mei 2009, 13:52
 
cornfed
Welke poort op de router heeft de Dreambox dan? LAN 4?


 
fif123

Quote

cornfed schreef:
Welke poort op de router heeft de Dreambox dan? LAN 4?




Hi cornfedWink

Nee! Op poort 4 is Pc aangesloten. Hoe moet ik alles instellen? ik ben raadlos.
Gewijzigd door fif123 op 20 mei 2009, 09:54
 
cornfed
Hoe heb je dan de Dreambox aangesloten?
LAN 1 en LAN 2 zijn voor de tv decoder.
Daar kan je geen Dreambox op aansluiten.
 
fif123

Quote

cornfed schreef:
Hoe heb je dan de Dreambox aangesloten?
LAN 1 en LAN 2 zijn voor de tv decoder.
Daar kan je geen Dreambox op aansluiten.


Hi Cornfed.

wat stom van meAngry Nu heb ik op poort 4 geswitched en de dreambox krijgt een ip toegewezen zie lichtWink Het gaat!! Maar ik heb bij de virtuele servers, port triggering en Dmz host niets ingesteld, maar CS gaat. Wat wordt daar normaal ingesteld? Kan niemand me controleren als de poort open staat???
 
cornfed
Hangt af van welke type kaartserver je gebruik maakt.
Bijvoorbeeld bij CCcam hoef het niet persé.
Alleen duurt het in sommige situaties wat langer voor hij een sleutel krijgt van de server.

Het beste is om bij Virtual Server een poort rule aan te maken.
Noem hem "dreambox", stel overal poort 12000 in en zet bij "server address" het ip adres van de Dreambox.
Vergeet niet "save/apply" als laatste!
Gewijzigd door cornfed op 21 mei 2009, 02:08
 
fif123

Quote

cornfed schreef:
Hangt af van welke type kaartserver je gebruik maakt.
Bijvoorbeeld bij CCcam hoef het niet persé.
Alleen duurt het in sommige situaties wat langer voor hij een sleutel krijgt van de server.

Het beste is om bij Virtual Server een poort rule aan te maken.
Noem hem "dreambox", stel overal poort 12000 in en zet bij "server address" het ip adres van de Dreambox.
Vergeet niet "save/apply" als laatste!


hoi cornfed,

Bedankt voor je tip....
ik heb de tweede optie geprobeerd, maar het probleem is: ik heb maar 1 c-line en ik heb twee huizen, 1 in Nederland en 1 net over de grens in Duitsland. Zou de server nu niet denken dat ik een lijn heb 'doorverkocht'??? Wanneer ik in Duitsland ben gebruikt ik de lijn en als ik dan naar Nederland ga, gebruik ik daar de lijn... ik gebruik dus nooit twee lijnen tegelijkertijd, anders functioneert het niet, of is dit niet zo???
 
cornfed
Je verwisselt iets.
In mijn bericht heb ik het over "server ip address" van de poort rule in de router zelf.

Jij hebt het over de kaart server waar je de sleutels vandaan krijgt.

Anyway, volgens mij is het geen probleem wat jij wilt.
Zolang je maar niet beide lijnen tegelijk actief zijn.
Er kan maar één cliënt tegelijk inloggen op de server, tenzij anders ingesteld op de server.
Gewijzigd door cornfed op 21 mei 2009, 13:43
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink 2020 met DB, hoe verbinden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie