obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
moeite met draadloze verbinding krijgen
schampers
Sinds een aantal dagen heb ik naast een laptop en een pc ook een netwerkschijf aangesloten op mijn router. De netwerkschijf heb ik met een kabel aangesloten, de pc en laptop hebben een draadloze verbinding. Vanaf de pc merk ik dat de draaadloze verbinding niet altijd stabiel is. (Wegschrijven naar netwerk HD geeft problemen). Daarnaast heb ik 8van10 keer dat ik de laptop opstart geen netwerk verbinding (wel lokaal geen internet). Soms kan deze verbinding hersteld worden soms niet. Na een reset van de router werkt het wel maar dit duurt lang. Weet iemand of de netwerkschijf voor deze problemen zorgt? is er bijv. een maximum van (draadloze)apparaten wat je kunt aansluiten? Hoe kunnen we dit oplossen?
 
Tele2
Beste Schampers.

Graag geef ik een paar tips.

-Bij het uploaden naar een NAS kost meer kracht dan downloaden van een NAS. (Network-Attached Storage)
Mede omdat WLAN (54Mbit) de helft van de snelheid kan bieden in tegenstelling tot LAN/UTP (100Mbit)
-WLAN op de laptop kan afhankelijk van XP of Vista soms later opstarten dan windows al werkend is!
Dit als resultaat dat er in het begin geen verbinding is!
mijn tip zal zijn:
·Update de drivers van je laptop omtrent WLAN.
·Tracht je thuis verbinding op de eerste plaats te zetten bij voorkeurs netwerken.
·Kijken met b.v Bootvis als de driver van je eigen WLAN card eerder opgestart kan worden.
-En de max voor het aantal WLAN verbinding ligt vrij hoog tussen de 99/256.

Met vriendelijke groet.
Frank.
 
cornfed
Ik zou eerst eens kijken naar de ontvangst sterkte van het WLAN signaal.

Test je verbinding altijd eerst eens via een vaste netwerk kabel in plaats van WLAN.
Draai een tool zoals Inssider of Netstumbler op je pc/laptop.
Dan weet je de signaalsterkte en of andere netwerken je eigen netwerk wegdrukken.





Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'moeite met draadloze verbinding krijgen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Advertentie