Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Davolink router vervangen
Ayhankirca
Bedankt jpl, maar jah die "encapsulation aal5 snap" gedeelte is niets waard in mijn geval omdat ik dit waardes nergens kan in te vullen.
Dus ff cornfed wachten nisschien hij heeft iets te vertellen Grin

cornfed
Elke router is net even anders.
Sommige routers vinden bepaalde waardes automatisch.
En dan hoef je niet alles in te stellen.
Maar er zijn ook modellen waar je via Telnet nog iets moet instellen.
Of dat werkt met TP Link, weet ik niet. Daar heb ik geen ervaring mee.

Of je TP Link ook aan de draad bij Tele2 kan, is een kwestie van uitproberen.
De instellingen in je modem hebben niets te maken met of je telefonie van KPN hebt of niet.
In de openingspost staan alle relevante gegevens.
Print die dan even uit. Dat werkt vaak veel gemakkelijk dan steeds op een beeldscherm te moeten turen.

Ayhankirca
Dankjewel Cornfed. Ik ga morgen even rustig weer proberen met een uitgeprinte uitleg bij de hand. Als het weer niet lukt dan gewwon TP-Link terug.. Maar ik ben zelf toch besloten naar een betere modem router overstappen. Dus graag jullie advies hiervoor. Tenminste een modem/router die wel meewerkt met tele2.. Liever een 300Mbps N Draft met 4 poort LAN+USB en die wel mijn 3 verdieping kan doorheen..

cornfed
Waarom wil je perse af van de Davolink?
Als ik jouw was zou ik overwegen om beide routers te gebruiken.
De Davolink beneden en de TP-Link op de eerste of tweede verdieping.
Het is wel noodzakelijk om een netwerkkabel tussen beide routers aan te leggen.
Maar dan heb je volgens mij de optimale situatie.

Ayhankirca
Het reden dat ik Davo wil veranderen:

Mijn huis met begane grond heeft 3 verdiepingen en tussen de verdiepingen heb ik goed bewapende plafond.
Ik woon zelf eerste verdieping en daar is mijn Internet TV met wifi en mijn PS3 en ook een satelliet ontvanger die wifi kan gebruiken..
Op de beganegrond heb ik mijn laptop meestal ivm studie.
En 2. verdieping heb ik mijn PC en nog een wifi Satelliet ontvanger. Op de 2. verdieping heb ik helemaal geen signaal ontvangst van davolink.

Ik heb (ivm goede signaal kwaliteit) davolink in mijn meterkast geïnstalleerd, waarin ADSL/telefonie lijn binnen komt (als eerste contact punt) Zo het zit in meterkast en mijn meterkast is zelf ook een vreemde plek om een draadloos modem te installeren want het plek is een beetje op de dodehoek van het huis. Op de 1. verdieping heb ik zwakke signaal en soms in een andere kamer redelijk goed, maar nooit perfect!

Ook hebben wij thuis 2 smartphones...

Bovendien heb ik een switch (omdat ik zat van draadloze problemen) en die is nu in mijn woonkamer en gaan naar de 2. verdieping 2 UTP kabels toe vanaf switch. Mijn vraouw vindt dat lelijk met al die kabels en ik vind zelf dat ook namelijk.

Alle laatste, heb ik ook lage cijfers als down/upload snelheid en ping waardes. (Speedtest.net) Ik weet het wel dat beweerde 20MB onmogelijk is voor mij maar was ik alblij met een 8Mbps, echter zie ik nooit boven 4Mbps bij de test en in praktijk krijg ik lage download snelheden. Lager dan test resultaat. Meestall rond 0,8Mbps.. En upload onderde 0,1 Mbps..

Dus alles bij elkaar voor mij is een goede reden voor een verandering.

PS: Ik wist niet dat ik die TP-Link als een extender/bridge/router kan gebruiken. Zoals ik al gezegd heb ben ik geen techneut. Ik zal even kijken op hun (TP-Link) web en forums om dit uit te zoeken.

Mvg,

kobus1960
TP link in de buurt van de redelijk open verbinding (overloop/trappenhuis) op
de eerste verdieping, LAN 3 of 4 Davo -> WAN TP en je bent klaar. 1 kabel
trekken dus. Het is niet mooi, maar als je het goed doet ben je van je probleem
verlost. Je kan m als extender gebruiken, zonde, je kan m beter als GB-LAN
centrum van je netwerk gebruiken, Is je thuisnetwerk ook nog eens sneller.
Prima router, uit ervaring.

Sluit dus aan op het suggestie van Cornfed.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Ayhankirca
Nee, nee en nog eens nee..

Het is mij helaas niet gelukt om TP-Link werkend te krijgen.

Nou, ik heb alles nagecheckt en goed (geloof ik) gedaan. 4 keer alles opnieuw geprobeerd. Niet online. Ook klantenservice van TP-Link kon niet helpen. Jammer. Ga ik mijn TP-Link terug brengen. (niet tevreden/geld terug garantie Grin )

Nu kijk ik gewoon een goedkopere simpele oplossing; een draadloos router achter Davolink.

Bedankt voor jullie hulp in iedere geval heren.

kobus1960
Succes !!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

jpt
valt me net pas op!
bij de door jou gegeven(en ook door mij)gebruikersnaam mis ik
achter @ 3p
het moet zijn jouw gebruikersnaam e.mail voor @
en dan @3p.versatel.nl

uit de beschrijving van TP-link blijkt dat encapsulation zelf gevonden wordt.
dus invullen optioneel is.

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!

Ayhankirca
@jpt,

Bedankt voor je tip. Ga eens kijken hoe dat in oorspronkelijke get bestand zit. Misschien morgen ga ik me nog een beetje bezig houden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 02 2011 23:18:19:
Na zoveel pogingen en 2 stresvolle dagen mijn RMA vraag is goedgekeurd en ben besloten dit ding weer terug te brengen. Voordat ik weer alles in zijn verpakking stop, dacht van "kom op jongen, ga nou nog eens proberen.."

Ik heb gewoon alle kabels aangesloten en... het werkt.. Ik heb nie eens aangemeld voor router/modem settings te benaderen/veranderen. Helemaal niets gedaan behalve het toestel weer aan te zetten. Grin

Heel raar. Ik heb nog steeds een glimlach Grin en denkend hoe dat kan..Smile

Nu heb ik een werkend nieuwe modem/router voor mijn Tele2 ADSL Smile

Tsjonge jongen..

Hiermee wil ik melden dat TD-W8960N met Tele2 ADSL kan omgaan en samen werken als vervanger van Davolink-2020

Groetjes.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 02 2011 23:21:11:
PS: Nu ff kijken of een disconnect of een storing plaats vindt. Als gaat weer niet goed dan meld ik het hier.
Gewijzigd door Ayhankirca op 02 October 2011, 22:21

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink router vervangen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 Jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 Dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 Aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 Jul 2016
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 May 2015
Advertentie