Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Opleverinsprobleem Tlele2 producten/diensten
Bobby007
Goedendag,
Ik heb mij aangemeld op 20 juli 2009 bij Tele2, de verkoper (waarvan ik toevallig de naam ken, maar hier niet zal noemen vanuit privacy overwegingen) vertelde mij dat een "standaard oplevring" gemiddeld zo'n 4 weken duurt (dat zelfde verhaaltje wordt nu nog verteld, het is ook een verhaaltje want het is geheel en al bezijden de waarheid) tijdens de aanmelding vernam ik al dat de oplevering de laatste week van augustus zou zijn, en idd na een aantal dagen kreeg ik een sms bericht van Tele2 dat mijn producten/diensten van Tele2 opgeleverd zouden worden op 27 augustus jl.
Hoe anders is de waarheid!!
Aangezien ik ben overgestapt met die zogenaamde easy overstap service, van Telfort naar dus Tele2, wat dus helemaal niet zo easy is, gezien de e-mail die ik mocht ontvangen van Tele2, kreeg ik een brief van Telfort dat per 4 september (einde contract datum) mijn internet en vaste telefonie niet meer zou werken vawege opzegging van het contract. Dit alles is nog allemaal heel begrijpelijk en logisch.
Maar op 27 augustus zou Tele2 dus de lijn overnemen, nks aan de hand denk je nog, ik krijg mijn producten en diensten toch op 27 augustus dus loopt dat mooi over in elkaar, appeltje eitje dus!
Helaas helaas, wat schetst mijn verbazing ik krijg een brief van Tele2 (verstuurt door de partner van Tele2 DATAdoc) op 26 augustus met daar de mededeling in dat op 27 augustus mijn productne/diensten van Tele2 opgelevrd zouden worden en dat ik 10 dagen van te voren (???) een afspraak moet maken met een monteur. Echter had ik al bij de aanmelding aangegeven geen prijs te stellen op een monteur. (voor alle duidelijkheid vermeld ik even dat ik het Tele2 Compleet Gold pakket had aangevraagd)
Toch maar het nummer gebeld dat in de brief stond vermeld en toen kreeg ik een juffrouw aan de lijn die mij melde dat op 17 september de monteur zou kunnen komen, 17 septemeber dat zou dus betekenen dat ik 3 weken en zonder internet zit en zonder telefoon!!! Dit zou echt van de gekke zijn mijn inziens, ik heb dit aanbod dan ook resoluut afgewezen en ben in de telefoon geklomen en contact gezocht met Tele2 helpdesk, ik kan degene die dit lezen melden dat dit nog een hele toer is, en bakken met geld kost, maar dit terzijde.
Na 10 tallen telefoontjes en steeds door geschakeld te worden met andere afdelingen die uiteindelijk dezelfde afdelingen blijken te zijn!! Kreeg ik een daadkrachtige meneer aan de telefoon (waarvan ik ook de naam weet en om privacy redenen hier niet kan/mag noemen) deze meneer begreep mijn frustratie volledig en zegde mij toe dat hij persoonlijk de bestelling zou plaatsen en dat ik binnen een dag mijn producten (te weten 1 modem +acc. en 1 TV decoder +acc) per TNT pakketdienst zou worden geleverd. Ook heeft deze meneer mij een een e-mail gestuurd waarin dit ook nog eens bevestigd werd.
Het devies/advies is dus in deze door blijven door zetten bij de helpdesk zodat je uiteindelijk wel een begripvolle medewerker aan de telefoon krijgt het kost extra tijd en niet te vergeten extra geld (telefoonkosten) maar dan lukt het ook!
2e advies maak geen gebruik van de monteur, mijn ervaring leert dat hier derden voor ingehuurd worden en de meesten nieteens weten wat ze aan het doen zijn. Een monteur is ook geheel overbodig. Gewoon de stappen volgen die in de megeleverde boekjes staan en een heel klein beetje logisch nadenken, je hoeft echt geen ICT specialist te zijn om dit modem en TV decoder te installleren.
Beste lezer van deze topic doe met deze informatie wat u wil alle kleine beetjes helpen toch en om nou 3 tot 4 weken op een monteur te wachten, waarvan je achteraf denkt dat had ikzelf ook wel gekunt is zonde van de tijd en beperkt u tot een hoop frustratie.

Bobby
 
cornfed
Uit je verhaal begrijp dat Tele2 de fout maakte om je via een monteur aan te sluiten, in plaats van de doe-het-zelf aansluiting.

En om dat aan te geven heb je tientallen telefoontjes nodig?

En nog iets.
ELKE provider werkt met externe firma's om aansluitingen te laten verrichten door monteurs. Dat is dus niets bijzonders.
Ook de oplevertijd van 4 weken is standaard bij veel ADSL providers. Daar is ook niets bijzonders aan.
Vaak gaat het binnen 3 weken zelfs.
Gewijzigd door cornfed op 03 September 2009, 22:53
 
Bobby007
Betse beheerder,
Ik denk dat je het niet helemaal goed begrepen hebt.

De aansluittijd is is inderdaad bij "bijna" elke ADSL provider 4 weken, maar omdat je verplicht wordt bij Tele2 een monteur te nemen, als je een volledig pakket besteld, te weten, Internet+vast bellen+digitale televisie, is de aansluittijd bij Tele2 dus al opgelopen van 6 tot 8 weken!!!
Mijn inzienss is deze monteur, welke inderdaad door derden uitgevoerd worden, absoluut overbodig, het drijft de prijs (abbonement + aansluitkosten) alleen maar op!
Ik heb gisteren middag contact gehad met Tele2 (ze belde mij op, ja je leest het goed) en daar werd nog eens bevestigd dat als je een volledig pakket neemt (Tele2 Compleet) standaard een monteur moet worden gestuurd.
M.a.w. een doe het zelf optie is er gewoonweg net, ondanks dat je aangeeft bij de aanmelding dat je GEEN monteur wilt!
Ik vind dit persoonlijk van de zotte, en ik denk vele met mij.
Nogmaals je hoeft echt geen IT specialist te zijn om het spul aan te sluiten en werkend te krijgen, gewoon volgen wat er in de bijgeleverde boekjes staat!

Bobby

Even voor de duidelijkheid:
Aaanmelding Tele2: 20 juli 2009
Oplevering Producten/diensten Tele2: 27 augustus
(dat is dus al ruim 5 weken) Brief van Tele2 verstuurt door DATAdoc) 26 augustus 2009
Monteur zou kunnen komen op: 17 seprmeber 2009 --> die heeft ook de spullen dan bij zich, modem en TV decoder + alle toebehoren, aangezien je ADSL lijn op 27 augustus al overgemomen wordt door Tele2 betekent dat dus dat je 3 weken zonder telefoon en internet zit, en dat is/was niet de bedoeling lijkt mij zo.
(dit is dus ruim 8 weken)
Gewijzigd door Bobby007 op 04 September 2009, 09:31
 
cornfed
Aha, nu pas leg je het helderder uit dan eerst.

Ik vermoed dat door de vakantietijd de aansluitperiode nogal uitliep.
Wat stond dan bij je gegevens van 'Mijn Tele2' ?

Misschien is voor jou het aansluitwerk erg eenvoudig, maar dat geldt dus niet voor iedereen.
Als je je aanmeld via de site van Tele2, moet je de optie nemen 'aansluiten door monteur'. Er niets anders mogelijk.
Je bent verkeerd voorgelicht toen je je telefonisch aanmeldde bij Tele2. Daar zat de echte fout.
Gewijzigd door cornfed op 04 September 2009, 19:57
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opleverinsprobleem Tlele2 producten/diensten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
klachten levering producten tele2 Klacht over Tele2 : 2 28 Jan 2012
Storing diensten omgeving Rotterdam Storing : 3 03 May 2010
Snelheid - Geschillencommissie Elektronische Communicatie Diensten Snelheid : 20 22 Mar 2010
Storing alle diensten regio Amsterdam Storing : 1 02 Apr 2009
Landelijke storing instabiele diensten 30-09-2008 Storing : 3 30 Sep 2008
Advertentie