Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Wi-Fi verbinding DSI XL --> DV-201
cornfed
Je kan niet de Davolink inzetten met je eigen firmware. Dat is technisch (bijna) onmogelijk
Wat wel kan is de Davolink vervangen door een eigen model modem/router.

Dat trouwens een standaard reply van Tele2.
De meneer heeft zich niet de moeite genomen om eens door te vragen of er een lopende zaak
bestaat. Ik durf met zekerheid te zeggen dat bij Tele2 het DSi probleem bekend is.
Zij lezen net zo goed dit forum als jij en ik!

Dus blijft de vraag of Tele2 hiervan werk kan maken?
Ik weet ook niet of dit probleem samenhangt met het haperen van streams en dergelijke.
Het blijft dus afwachten of er iets gaat gebeuren.
Gewijzigd door cornfed op 09 September 2010, 20:56
 
cornfed

Quote

Joost1969 schreef:

Als de firmware niet is in te laden moet het toch mogelijk zijn om als admin in de router instellingen te veranderen.


Een firmware inladen is het probleem niet.
Maar de Davolink zal direct een firmware update uitvoeren als hij online gaat.
Die nieuwe firmware wist de oude en de bent weer aan het begin van alles.
 
Dufrere
Hier exact hetzelfde probleem. De DSI XL gaat zonder enige uitdaging direct online op ieder WIFI punt (vakantie, kennissen, etc) behalve thuis! Het feit de Tele2 zich niet verantwoordelijk voelt voor dit probleem begrijp ik nog wel een beetje maar als wij hier (en liefst op nog meer plekken op internet) melding blijven maken van deze problemen zullen ze er steeds meer last van krijgen. Dat is echt de enige manier waarop we ze kunnen dwingen dit probleem op te lossen.
Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen of hij/zij dit probleem dusdanig erg vindt dat overstappen naar een andere provider de moeite waard is. Eén ding is zeker, daar werkt het wel!

Kom op Tele2! Investeer eens in dit probleem en maak een halve dag een techneut vrij om hier eens dieper naar te kijken. Dit duurt al te lang en lijkt op pure minachting.
 
deaglan
Hallo allemaal,

tijdje geleden dat ik hier gepost heb. Na veel heen en weer gebel ben ik ook tot de conclusie gekomen dat Tele2 niks, maar dan ook helemaal niks aan dit probleem gaat doen. Dus.... heb ik ook op laten zeggen door m'n nieuwe provider waar als het goed is wel alles naar behoren gaat werken.

Jammer dat het zo moet maar blijkbaar vindt Tele2 dit probleem niet belangrijk genoeg.
Ik hoop voor alle andere klanten met dit zelfde probleem dat er toch nog een oplossing gaat komen, want voor de rest hadden wij nooit problemen met Tele2.

Groetjes Debby
 
ArjanKlots
Ik wil graag even melden dat ik dezelfde problemen heb met de NP1100 van Philips (een audio streamer met internet radio) en de Samsung Monte mobiele telefoon met Wifi.

Ik heb altijd gebruik kunnen maken van de internet radio mogelijkheid die op de NP1100 zit, tot enkele maanden geleden. Ik dacht eerst dat het aan Philips lag, maar via een andere provider werkt het uitstekend.

Hetzelfde geldt voor het internetten via de telefoon. Ik heb via geen enkele provider problemen, behalve bij Tele2. De telefoon gaat resetten op het moment dat er data verkeer naar buiten plaats vindt.

Zoals al door vele anderen is genoemd: HET IS ECHT EEN PROBLEEM VAN TELE2. Op deze manier zullen ze weinig klanten overhouden. Het wordt het contract uitzitten en dan opzoek naar een ander. Helaas heb ik vlak voor de problemen mijn contract verlengd, dus ik moet nog even.
 
jovado
Na een middag uitproberen krijg ik steeds dezelfde melding "error code: 052210-1 nintendo dsi xl"
Ik heb uit deze berichten begrepen dat "Tele2" hier zich niet druk over maakt.
Dan denk ik toch eens op zoek te gaan naar een andere provider

Mvg. Jovado
 
LNH
Ik heb net life gechat met iemand van Tele2 en hij zegt het probleem te kennen en er iets aan te gaan doen. Ze geven geen tijdslimiet.
Op het forum zou gemeld worden als het probleem opgelost is.
Afwachten dus maar.
Probeer ook de life chat op woensdag van 11.00 -12.00 eens. Misschien helpt het als veel mensen zeuren.
 
kobus1960
Tele2 geeft geen ondersteuning voor randapparatuur, staat in de voorwaarden.
Verwacht hier dus niets van, Tele2 heeft het al druk genoeg om het eigen spul
op de rails te houden.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Dopey
Op 13 december kreeg ons modem een software update en ja hoor, toen kreeg mijn DSI eveneens geen verbinding meer met het modem! NU baal ik ontzettend, want ik kan de wekelijkse puzzels van Layton 3 niet meer binnenhalen. De Ipod van mijn dochter en de laptop communiceren wel met het modem en die komen gewoon internet op, maar mijn dsi-tje dus niet meer. In tegenstelling tot anderen hier op het forum heb ik van november tot en met 13 december 2010 nog wel het draadloze wifi netwerk kunnen gebruiken, maar nu ben ik ook het slachtoffer van de software update.

TEle 2 HELP!!!!
 
kobus1960
Da's 3 maanden geleden?? Tele2 geeft geen ondersteuning op apparatuur van derden.
Hier even de zoekfunctie gebruiken (bovenin blauwe balk), zijn al vele topics mee gevuld.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wi-Fi verbinding DSI XL --> DV-201', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 Apr 2020
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 Mar 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 Oct 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 Dec 2014
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 Sep 2014
Advertentie