obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Modem + Fiberspeed Ervaringen
brakb
hoi,
Ben helemaal een leek op dit gebied maar heb nu ook fiberspeed van tele2 en draadloos id een ramp op mijn imac en/of windows pc.
Haal snelheden van 185.7 KByte/sec of 1,4 Mbs gewoon adsl was wel goed van tele 2 maar dit is een ramp.

De kabel erin en we hebben een snelheid van:752.2 KByte/sec of 25.82mb

Ik heb een imac van 8maand jong en is een 2.66 GHz intel core i5

Type kaart: AirPort Extreme (0x168C, 0x8F)
Firmwareversie: Atheros 9280: 2.1.9.8.1
Taalversie: ETSI
Landcode:
Ondersteunde PHY-modi:: 802.11 a/b/g/n
Ondersteunde kanalen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140
Activeer bij draadloze verbinding: Ondersteund
Status: Verbonden

Wat moet ik nu doen?
 
kobus1960
De Comtrend is draadloos een draak van een ding, dat was bekend.
Hoever zit je van de wijkcentrale? http://pcdb.bbned.nl/ (even op vetgedrukt klikken).
Heb je zaak zelf omgezet vanaf een goed werkende 20 Mb setting?

Verder even deze vragen bij het juiste forumdeel geplaatst.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
brakb
hoi,

Ik zit 301 mtr vanaf de centrale en inderdaad van een goed werkend 20 mb omgezet, welk forum moet ik dit zetten en kan ik er wat anders tussen zetten en hoe doe ik dit?
Ben een leek op dit gebied.

Bedankt
 
kobus1960
Je vraag is al goed gezet Wink
Op die afstand moet je zeker tussen de 45 en 50 Mb zitten.
Als je voor jezelf zeker bent dat in de 20 Mb situatie alles goed
zat en je snelheid minimaal 10 Mb was......
Ga ik er hierbij ook even vanuit dat er geen splitter oid tussen zit?
Als dat allemaal klopt en je snelheid blijft zo, Tele2 bellen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
brakb
Oke super bedankt en ik ga dus tele2 bellen met tele 2
 
brakb
Haha krijg vandaag deze mail:
Geachte heer/mevrouw Braak,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Naar aanleiding van uw bericht met referentienummer 9228723, stuur ik u hierbij deze e-mail

Uit uw bericht begrijp ik dat u problemen ervaart met uw internetverbinding. Ik vind het erg vervelend om te horen dat dit niet goed functioneerd.
Voor een sluitende analyse en een passende oplossing voor dit probleem is het nodig dat we telefonisch contact met u hebben. Daarom verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. U vindt het telefoonnummer en onze openingstijden onderaan deze e-mail.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxxxxx xxxxx Geen namen publiceren zonder toestemming!

Tele2
Klantenservice

Dus ze geven toe dat het neit goed is maar IK moet bellen a 10 eurocent per minuut, erg sneu maar er zit niets anders op .
Gewijzigd door cornfed op 12 september 2010, 16:41
 
cornfed
Tele2 wilt ook nog wat verdienen aan je probleem.Pfft
Het is wel zo dat via de telefoon de troubleshoot het snelste gaat.
Misschien ben je dan ook snel geholpen.
Gewijzigd door cornfed op 12 september 2010, 16:45
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
brakb
Nou ik heb gebeld met tele 2 en inderdaad de fiberspeed kan bij mij niet gehaald worden, ik had een hele vriendelijke man aan de lijn die het ook erg jammer vind dat het niet werkt.
Het schijnt dat ik meer dan 1200 meter van de centrale af zit en dan werkt het niet.
In goed overleg ga ik terug naar ADSL van tele2 en de gemaakte kosten, ook het bellen, worden vergoed.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik super geholpen ben door de klantenservice en het na tevredenheid is opgelost, dat mag ook wel vermeld worden toch.
Helaas zal ik moeten wachten op glasvezel denk ik.

Bedankt voor de steun en wie weet tot............glasvezel
 
kobus1960
Fiberspeed is een relatief nieuw product, snel internet en evt. Telefoon.
Werkt wel of niet, tussenweg is er niet gezien de minimale snelheid van 30 Mb
die men wil garanderen. Dan kan je dus ook heel snel reageren als Tele2 zijnde.
Het is derhalve wel slordig dat men dat niet gelijk even heeft gecontroleerd.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
hayman
hallo,
is het moeglijk om een andere MODEM te gebruiken ... ?
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem + Fiberspeed Ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
waarom is de wan poort op de 20 mbit modem wel beschikbaar en op de 40 mbit niet? Algemeen : 2 14 sep 2015