obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
[pre-sales] Vragen m.b.t. (met name) TV
eversteegt
Ik ben nu klant van KPN: 8 mbit down en 1 mbit up plus Interactieve TV. Hoewel dit an sich allemaal stabiel werkt heeft de KPN dienst toch enkele behoorlijke nadelen (met name de ondoenlijk trage ontvanger met weinig opneem mogelijkheden) die steeds maar niet opgelost worden. Nou lees ik de laatste tijd dat TV van Tele2 flink aan het verbeteren is en ook dat men in Februari nieuwe decoders uitrolt en met HD begint. Ik heb dus een heel aantal vragen:

* Hoeveel mbit zijn de TV en HD kanalen? Bij KPN traint het modem in op 16 mbit, waarvan ik ong. 10 over houd voor internet als er geen pauze van live TV op staat of als er niet tegelijk iets opgenomen wordt en tegelijk gekeken.

* Wie heeft ervaring met welke regionale zenders er in Almere worden aangeboden? "De 4 belangrijkste" staat er, maar ik ben met name geinteresseerd in Omroep Flevoland en Omroep Gelderland. Zijn deze zenders ook als radiozender beschikbaar?

* Hoe is jullie ervaring met de snelheid van de settopbox?

* Kan ik ook Internet en TV krijgen, dus zonder telefoon? Ik heb al een VOIP account dat ik niet kwijt wil. Staat het tele2 modem zondermeer SIP verkeer naar andere providers toe?

* Is TV eventueel ook mogelijk in combinatie met het fiberspeed abonnement? Is het modem dan nog anders (opener? restrictiever?) ingesteld m.b.t. toegestaan verkeerd?

* Is het met het Tele2 modem mogelijk om ALLE poorten met uitzondering van poort 25 (SMTP) door te sturen naar interne apparaten? Poort 80, poort 443, etc.

* Is het mogelijk de interne DHCP-server van het modem uit te zetten of op z'n minst te overriden met een eigen DHCP server (maw: is de dhcp-server in het modem 'authoritative' of niet?). En hoe is dit met het fiberspeed modem?

* Hoe is de DMZ functie van het modem technisch geregeld? Betekent dit dat ALLE verkeer standaard wordt doorgestuurd naar de machine die ik aangeef? (dus poort 1 t/m 1024 en poort 1025 t/m 65535).

Oftewel, ik noem mezelf best een gevorderde gebruiker met redelijk specifieke wensen. Ik ben best genegen Tele2 een tijdje te proberen mits de TV kwaliteit net zo goed is als die van KPN en mijn LAN niet nog erger beperkt wordt dan het met de Experia van KPN al is.

Is er toevallig een gebruiker hier aanwezig die screenshots heeft/kan maken van alle pagina's in het modem waar je zelf dingen mag instellen?
 
cornfed

Quote

eversteegt schreef:

* Hoeveel mbit zijn de TV en HD kanalen? Bij KPN traint het modem in op 16 mbit, waarvan ik ong. 10 over houd voor internet als er geen pauze van live TV op staat of als er niet tegelijk iets opgenomen wordt en tegelijk gekeken. Ongeveer hetzelfde

* Wie heeft ervaring met welke regionale zenders er in Almere worden aangeboden? "De 4 belangrijkste" staat er, maar ik ben met name geinteresseerd in Omroep Flevoland en Omroep Gelderland. Zijn deze zenders ook als radiozender beschikbaar? Hier de zenders: http://tele2.gebruikers.eu/3p/70_tv_en_radioz...nders.html

* Hoe is jullie ervaring met de snelheid van de settopbox? Als hij in februari komt, kan nu je geen ervaringen verwachten...

* Kan ik ook Internet en TV krijgen, dus zonder telefoon? Ik heb al een VOIP account dat ik niet kwijt wil. Staat het tele2 modem zondermeer SIP verkeer naar andere providers toe? SIP verkeer moet geen probleem zijn. Hoe het staat met VDSL is nog onbekend

* Is TV eventueel ook mogelijk in combinatie met het fiberspeed abonnement? Is het modem dan nog anders (opener? restrictiever?) ingesteld m.b.t. toegestaan verkeerd? Alle modems hebben Tele2 firmware en zijn zonder admin toegang.

* Is het met het Tele2 modem mogelijk om ALLE poorten met uitzondering van poort 25 (SMTP) door te sturen naar interne apparaten? Poort 80, poort 443, etc. Via DMZ kan je alles openzetten. Poort 80 is al gereserveerd.

* Is het mogelijk de interne DHCP-server van het modem uit te zetten of op z'n minst te overriden met een eigen DHCP server (maw: is de dhcp-server in het modem 'authoritative' of niet?). En hoe is dit met het fiberspeed modem? DHCP kan je niet uitzetten, ook bij VDSL.

* Hoe is de DMZ functie van het modem technisch geregeld? Betekent dit dat ALLE verkeer standaard wordt doorgestuurd naar de machine die ik aangeef? (dus poort 1 t/m 1024 en poort 1025 t/m 65535). Normaal wel.

Oftewel, ik noem mezelf best een gevorderde gebruiker met redelijk specifieke wensen. Ik ben best genegen Tele2 een tijdje te proberen mits de TV kwaliteit net zo goed is als die van KPN en mijn LAN niet nog erger beperkt wordt dan het met de Experia van KPN al is.
Er zit weinig verschil tussen de Experiabox en de Davolink of Comtrend. Allebei zitten ze potdicht.

Is er toevallig een gebruiker hier aanwezig die screenshots heeft/kan maken van alle pagina's in het modem waar je zelf dingen mag instellen?
Heel simpel; je kan de DHCP server instellen, je wireless instellen en de poorten openen. Dat is alles.

Gewijzigd door cornfed op 29 januari 2010, 16:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
eversteegt
@cornfed: Bedankt voor de antwoorden...

* Wat betreft de zenders: De link ken ik. Voorheen stond hier echter dat de regionale zenders afhingen van waar je woont en dat dan de 4 meest relevante doorgegeven worden. Nu staat er iets anders. Dus alles wordt nu doorgegeven?

* Wat betreft de STB: Snap ik, dat met de HD box nog geen evaringen zijn. Maar de bestaande box, hoe reageert die?

* Kan ik poort 80 dus helemaal niet doorsturen naar een eigen apparaat (zoals webserver?). Ook niet als ik het modem in DMZ modus zet?

Verder wat betreft dat dicht zitten: Ach, als ik het bereik van dynamische adressen wat kan inperken, dan zou dat op zich alweer schelen. Dan heb ik iig ruimte om apparaten een statisch adres te geven.....
 
cornfed

Quote

eversteegt schreef:

* Wat betreft de zenders: De link ken ik. Voorheen stond hier echter dat de regionale zenders afhingen van waar je woont en dat dan de 4 meest relevante doorgegeven worden. Nu staat er iets anders. Dus alles wordt nu doorgegeven? Als Tele2 het zelf schrijft? Dan moet het zo zijn.

* Wat betreft de STB: Snap ik, dat met de HD box nog geen evaringen zijn. Maar de bestaande box, hoe reageert die?
Die is nog slechter dan die van KPN, brrr.

* Kan ik poort 80 dus helemaal niet doorsturen naar een eigen apparaat (zoals webserver?). Ook niet als ik het modem in DMZ modus zet?
Via DMZ zou het moeten werken. Zit zelf niet meer bij Tele2. Dus kan dat niet zelf checken.

Verder wat betreft dat dicht zitten: Ach, als ik het bereik van dynamische adressen wat kan inperken, dan zou dat op zich alweer schelen. Dan heb ik iig ruimte om apparaten een statisch adres te geven.... Statische ip's zijn geen probleem. De scope inperken van de DHCP server kan prima.

Gewijzigd door cornfed op 29 januari 2010, 16:55
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[pre-sales] Vragen m.b.t. (met name) TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vragen over Tele2 Algemeen : 13 26 jan 2012
verschillende vragen Algemeen : 2 19 mrt 2011
Vragen, antwoorden en de ZOEK functie Algemeen : 1 04 aug 2010
Verschillende vragen Helpdesk : 46 21 jul 2010
Vragen over draadloos modem Algemeen : 18 01 mei 2010
Advertentie