obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
versatel probleem e-mail verzenden
Willempie
Beste moderators,

Ik heb een versatel e-mail adres, en sinds ik een nieuwe computer heb kan ik opeens geen mails meer versturen (ik heb gewoon de instellingen van mijn oude pc gekopieerd). Ontvangen gaat wel. Op dit forum, en elders op internet staan diverse, en soms tegenstrijdige, 'oplossingen' maar die werken allemaal niet. Ik heb nu de volgende instellingen:

ontvangen: pop.versatel.nl (poort 110)
verzenden: smtp.versatel.nl (poort 23)

ik heb 'my outgoing server (SMTP) requires identification' niet aangevinkt staan (heb wel aangevinkt ook geprobeerd, maar dat maakt geen verschil). Verder gaat het om Outlook 2003 op een Windows 7 machine.

Jullie zouden me een groot plezier kunnen doen met een oplossing,

groeten,

Willem
 
cornfed
Als je via UPC je internet hebt, moet je de smtp server van UPC hebben.
POP3 is puur voor ontvangen van mail en dat moet wel Versatel blijven.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Willempie
bedankt voor de snelle reactie.

Ter verduidelijking, het gaat bij de smpt-sever om poort 25 (23 was een typ-foutje)

cornfed, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat je smtp-sever afhankelijk is van waar je op internet aangesloten bent? Momenteel bevind ik me op een locatie waar UPC inderdaad de internet leverancier is, maar de bedoeling is dat de laptop straks bij mijn ouders functioneert. Zij hebben een internet+bellen pakket van Tele2.

Kun je me vertellen wat ik nu het beste kan doen?

groeten,

willem
 
cornfed
De meeste (alle?) providers blokkeren iedere mail server op hun eigen verbinding, behalve hun eigen.
Dat is om controle te houden wat er op mail gebied gebeurd (SPAM en zo).

Dus je moet altijd de smtp server gebruiken van de verbinding die je gebruikt.
Als je ouders Tele2 hebben, moet je dan pas ook de smtp server van Tele2 gebruiken.
Jij logt hier in via UPC. Daar werkt smtp.versatel.nl niet.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Willempie
bedankt,

Welke pop, smtp, poort en verificatie instellingen moet ik dan hier (internet via upc) en bij mijn ouders (via tele2) gebruiken?

groeten,

Willem
 
kobus1960
http://tele2.gebruikers.eu/klantenservice/hel.../help.html
Hier krijg je de tele2 instellingen.
En hier de UPC instellingen, allebei binnen 2 minuten op sites providers te pakken.
http://vragen.upc.nl/app/answers/deta...69/p/12,13
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Willempie
Bedankt voor de hulp, heb de boel aan de praat gekregen!

groeten,

Willem
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'versatel probleem e-mail verzenden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
E-Mail account geblokkeerd Klacht over Tele2 : 3 17 okt 2019
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
storing mail Algemeen : 2 09 feb 2016
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 04 nov 2015
mail - retourzending van geadresseerde Algemeen : 3 27 mrt 2015
Advertentie