obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Dezelfde centrale maar andere snelheid ?
arie6
Misschien een beetje rare vraag.
Hoe is het mogelijk dat als ik 300 meter bij de centrale vandaan zit een snelheid haal van Max 9 Mb, terwijl mijn broer 1650 meter bij dezelfde centrale vandaan rond de 12 Mb ?
Zijn upload snelheid is ook een stukje hoger 0,75 om 0,6.
We hebben allebij 20Mb abbo, alleen heb ik er Tv en telefoonie bij.
Mijn snelheids meting is met Tv decoder uit (stekker los).

Wie kan mij dit uitleggen ?

Groeten
Arie
 
cornfed
Een paar punten:

* elke lijn staat op zich.
* kloppen de afstanden wel in de werkelijke wereld?
* wat is de staat van de beide lijnen?

Pas als je beide lijnen onderzoekt kan je pas zeggen waarom dit en waarom dat is.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
arie6
@confed

Ik heb KPN al een paar keer over de vloer gehad, maar die zeggen dat de lijn helemaal in order is.

De afstand tot de centrale van beide klopt ook wel, misschien dat die van me broer nog iets verder is.

Zou het ook aan het modem kunnen liggen ?
 
kobus1960
Cornfed bedoelt met werkelijke afstand, de afstand die jouw lijn aflegt naar de wijkcentrale t.o.v. je broer.
Die kan daadwerkelijk totaal anders zijn, zomaar het dubbele of meer is geen uitzondering.
Voorbeeldje, men gaat niet onder een winkelcentrum, of door een water heen voor jouw lijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Zitten je broer en jou via draadloos verbonden met de router?
En hoe meten jullie de snelheid?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
arie6
De hoeveelheid meters van de centrale, hebben ze zelf doorgeven (tele2).

We zitten allebij bedraad aan de router.

De snelheid meten we via speedtest.net, allebij via dezelfde server. (amsterdam)
 
cornfed
Als ik de intrainwaardes van de router kon zien van jou en je broer, dan kon ik misschien iets meer over zeggen.
Nu is het puur gissen.

De router zelf kan het probleem zijn. De logs zouden misschien iets meer verhelderen.
Maar aangezien wij geen admin toegang hebben, is die info geheim.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Ook de Tele2 BIN file download is afhankelijk van de netbelasting op dat moment.
Je zou een reeks BIN downloads, of Speedtest.net metingen bij idd dezelfder server moeten spreiden over paar dagen. Maak hier even een staatje van met je broer, dan heb je een goed vergelijk.
Zit jij in een drukke wijk, flats e.d., woont je broer op een rustig laantje, om maar eens een voorbeeld te noemen,
dan heb je derglijke verschillen ook al. Ook dat kan uitmaken in de lijnsafstand.
Kortom, nog meer factoren die van invloed kunnen zijn.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dezelfde centrale maar andere snelheid ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen : 2 12 sep 2014
Geen andere zenders kijken als ik aan het opnemen ben ! TV diensten : 5 09 jun 2014
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Advertentie