Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Hi. I am Frank. You like cheap? Of course you do
Bill

Quote

In 2008 kwamen er reclames op TV waarin een zwart schaap de diensten van een telecom firma,Tele2, aanprijst. Er zijn weinig bedrijven die zich nadrukkelijk positioneren als goedkoop, omdat men bang is om als inferieur te worden gezien. Om er achter te komen waarom Tele2 dit doet en wat de plannen voor de toekomst zijn, had ik een gesprek met Günther Vogelpoel, directeur Consumentenmarkt van Tele2.

Günther vertelt: “Tele2 is van oorsprong een Zweeds familiebedrijf. In Nederland begon Tele2 als goedkopere Telecomprovider voor de vaste lijn met de zogenaamde carrier select / prefix methode . Later konden we dit in de centrale zelf doen, waardoor we een vaste relatie aan konden gaan met onze klanten. Er kwam ook mobiele telefonie bij, en met de overname van Versatel kregen we de beschikking over een landelijk dekkend glasvezelnetwerk.” Tele2 is geen staatsbedrijf, zoals bijvoorbeeld in Nederland KPN en de kabel. Dat verklaart volgens Günther ook dat Tele2 anders is, letterlijk het zwarte schaap. “We hebben niets cadeau gekregen en dat levert een vechtersmentaliteit op. We zijn ook anders, we moeten het altijd beter doen dan de rest en altijd die extra stap zetten voor onze klanten.”

Maar Tele2 is niet alleen een prijsvechter. “We moeten ons, als je kijkt naar het valuemodel van Treacy en Wiersema, op drie pijlers richten. Het model van Treacy en Wiersma is achterhaald. Tegenwoordig moet je om de concurrentiestrijd te winnen op alle drie de assen goed scoren”, zegt Günther. We leveren het beste product tegen de beste prijs. Dat is ons bestaansrecht. Er zijn klanten die nog steeds denken dat kwaliteit alleen geleverd wordt tegen een hoge prijs. Gelukkig komen ze er steeds meer achter dat een goed product niet duur hoeft te zijn.”

“Onze visie is Televisie 2.0", zegt Günther. De vier I’s zijn

interactiviteit, zoals EPG, VOD en programma gemist
intelligentie, we maken de TV slimmer
internet, ook op de TV, browsen en zo voort
integratie, alles staat in de ‘cloud” en is overal benaderbaar, TV-programma’s, foto’s en zo voort
Kwaliteit
De afgelopen jaren is er veel ophef geweest op de kwaliteit van dienstverlening en bereikbaarheid van de klantenservice van alle aanbieders. Programma’s als Kassa en Radar hadden er bijna een wekelijks terugkerend onderwerp van gemaakt. Kijk maar op de diverse fora over dit onderwerp.

“Je moet als modern bedrijf in discussie gaan of komen met je klant, anders overleef je het niet”. Er wordt over je gepraat op blogs, Facebook en andere sociale media. We nemen klachten serieus en hebben Daniëlle van Tele2 die het contact legt met klanten met een klacht. Daniëlle heeft rechtstreeks contact met productmanagers en de technische afdeling. Natuurlijk is er ook natuurlijk onze helpdesk waar mensen met klanten terecht kunnen.


Stukje betreffende Tele2 overgenomen van frankwatching, lees het hele verhaal hier.
Gewijzigd door Bill op 22 May 2010, 11:08
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wro1ha
speed-testing
 
Bill
Ach ik wou de mooie woorden laten zien! De uitwerking zien we hier wel op het forum.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wro1ha
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hi. I am Frank. You like cheap? Of course you do', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie