obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
2e decoder blijft 'laden'
Ruben_
We zitten al sinds maart bij Tele2 met Bellen, internet en TV. Weinig problemen gehad. We hadden wel eerst de verkeerde decoder, zonder hd recorder ipv met, maar verder werkte alles naar behoren.

Nu het probleem. Boven wilde ik op een tweede tv die andere decoder zette (zonder HD recorder). Deze werkte succesvol op de TV beneden en zou dus sowieso moeten werken.
Alles is opgezet zoals het in de handleiding staat beschreven. De kabels van het modem naar decoder zitten in de juiste LAN-ingangen.
De blauwe led lamp is constant aan op de 2e decoder.
De afstandsbediening was snel ingesteld en staat ook goed op de 2e decoder, en werkt ook.
Alleen krijg ik de TV gids niet te zien. Ik krijg alleen een beeld met "Tele 2", wat het scherm is wat je krijgt als de de decoder alles nog aan het laden/downloaden is volgens mij.

Het oranje lampje van de ethernetkabel (Cat 5e) knippert oranje. Bij de andere decoder brand hij constant... Ik vermoed dan ook dat hier het probleem ligt en de 2e decoder op de één of andere manier de instellingen niet goed kan downloaden of iets dergelijks.

Ik heb een harde reset geprobeerd, dwz, alle stekkers van zowel het modem als de decoder eruit. Dan eerst het modem er weer in, tien minuten wachten, dan de stekker van de 2e decoder er weer in. Dan weer een uur wachten en kijken of er al iets gebeurt. Maar nee. Niets.
Ik kan dus op de tweede TV gewoonweg geen tv kijken wat ik ook probeer. Terwijl deze decoder wel zeker weten werkt want sluit hem aan op de eerste TV en hij werkt binnen no time weer.
Kan ook niet aan de kabel liggen want heb die eerder getest in de internet uitgang (naar de pc toe) en toen werkte hij perfect. Nu zit hij dus in de TV-uitgang naar de decoder toe en blijft ie maar knipperen.
Enig idee wat ik verder nog kan doen?
Help!
Gewijzigd door Ruben_ op 15 augustus 2010, 14:59
 
kobus1960
De tweede decoder moet aangemeld zijn bij Tele2.
Zij moeten akkoord zijn met het gebruik van 2 decoders.
Indien dat niet niet het geval is werkt het niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Ruben_
Wat denk je zelf?

Natuurlijk is die aangemeld. Daar betalen we dan ook extra voor...
 
kobus1960
Je schrijft in je eerste verhaal dat je een verkeerde decoder had zonder HD.
Nu heb je er eentje met HD, je probeert de "verkeerde" decoder op de 2e TV.
NERGENS staat dat je voor 2 decoders aangemeld bent bij Tele2.
Dus ja, wat denkt een lezer.
Maar gezien het antwoord, succes.
Gewijzigd door kobus1960 op 15 augustus 2010, 15:28
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Ruben_
Ja, we kregen 2 normale decoders ipv 1 met HD.

Maar die 2e gebruikte we in 1e instantie nog niet omdat het kabel abonnement toch nog doorliep. (en te lui om een kabeltje naar boven te leggen in de tussentijd)
 
kobus1960
Decoder mét HD staat voor Tele2 ongeveer gelijk aan 2 gewone decoders.
Immers, kijk je TV en neem je een ander kanaal op gebruik je in principe
2 x een stream. Een decoder op de 2e TV zou in het slechtste geval 3 streams
vergen, dat wil niet, heb je ook geen internet meer.
Dus om die reden denk ik dat je maar 1 decoder + HD signaal hebt.
Bel even Tele2, dan weet je dat zeker.
Gewijzigd door kobus1960 op 15 augustus 2010, 15:39
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Ruben_
Maar onder nemen we amper wat op (alleen als we weg zijn en iemand wil wat opnemen).
Bovendien zou dit volgens Tele2 allemaal gewoon moeten kunnen.
Ik neem iig sowieso contact op, want ga geen 4 euro extra betalen als de 2e decoder niet werkt.

Sowieso zou 20mbits genoeg moeten zijn voor 2 decoders + internet. Zelfs als er onder tv wordt gekeken of opgenomen is internet namelijk nog gewoon razendsnel.
Gewijzigd door Ruben_ op 15 augustus 2010, 16:55
 
cornfed
Op zich kan je weinig doen.
Gewoon bellen met de helpdesk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2e decoder blijft 'laden'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Oude Siemens decoder Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 4 05 jul 2012
aMINET DECODER/BEAMER/VERSTERKER Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 09 jun 2012
Advertentie