obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2
cornfed
Er komt een nieuwe update van de decoder eraan.
Vanaf 1 september zou hij verspreidt worden aan de klanten.

Daarom een vers topic speciaal voor de decoder problemen en de update.




Dit zijn de lopende problemen van het oude topic:

Een van de problemen/bugs zijn:

* de decoder neemt niet altijd de uitzendingen op die je programmeert. => Dat moet Tele2 nog oplossen.

* je kan niet uitsluitend via de tijd opnemen. Alleen via de EPG lukt dat. => Tele2 moet dat nog oplossen.

* er zijn nog steeds beeldproblemen bij sommige platte tv's (zwart beeld, wel geluid) => Tele2 moet dat nog oplossen.

* productcode Philips LCD voor synchronisatie afstandsbediening niet compleet: externe bron wordt wel getoond op beeld na indrukken van middelste knop bovenaan ab, maar is niet te activeren (alleen te verwijderen door opnieuw indrukken) => Tele2 moet dat nog oplossen.

* infobalk na intoetsen kanaal blijft in beeld staan en is alleen te verwijderen door indrukken "terugknop" op afstandbediening. => Ten dele maar opgelost. Het probleem blijft terugkomen.

* schakelen tussen radio en tv zenders lukt niet. Ze blijven op de radiozenders staan. => Opgelost door de update.

* harde schijf in decoder blijft aan staan, hoewel de decoder op standby staat. => Tele2 moet dat oplossen.

* de tv stream naar de decoder blijft actief, hoewel de decoder op standby staat. => Tele2 moet dat oplossen.

* je kan teletekst pagina's niet doorbladeren met de P+ en P- toetsen. => Opgelost door de update.

* Opnametijd verlengen met 30 minuten in plaats van 15 minuten. => Opgelost door de update.

* Optie Interactief uit het menu is nu verwijderd. => Opgelost door de update.

* Bij serie opnames met verlengde tijdsduur werkt de verlengde tijdsduur alleen bij de eerste opname. => Tele2 moet dat nog oplossen.



Suggesties:

* Meer en bredere film informatie in de tv gids. (regisseur, acteurs, genre enz.) => Van Tele2 nog geen reactie.



Dit deelde Webcare mee over de update:



Beste Forumleden,

De datum van de softwareupdate is bekend. Dit zal plaatvinden op woensdag 1 september. De update gebeurt automatisch en hier hoef je zelf niets voor te doen. Dit gebeurt 's nachts. De decoders die uit staan, gaan in de 24 uur erna automatisch updaten. Als je de decoder weer aan zet dan moeten de volgende problemen zijn opgelost:

* Het opname issue wordt opgelost.

* Enkele van onze klanten krijgen een zwart beeld via HDMI en gebruikern momenteen de SCART kabel. Dit probleem moet opgelost zijn na de update. Deze klanten kunnen dan ok via HDMI hun decoder aansluiten.

* Een aantal EPG issues worden opgelost
Waaronder het niet verdwijnen van popup's (nu moet de back-button gebruikt worden). De EPG van de voetbal kanalen kunnen leeg zijn.

* De PPV voetbal kanalen zijn niet meer zichtbaar in de EPG.
Hierdoor kun je wanneer je Eredivisie Live in je pakket hebt direct naar de zenders en kunnen klanten zonder Eredivisie Live in hun pakket via de optie Voetbal, wedstrijden bekijken.

* Radiokanalen blijven in de tv lijst staan.

* De informatie op tv bij versneld afspelen is verbeterd.
Bij het sneller afspelen van een film (Video On Demand) wordt de pop-up correct aangepast.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2




Jullie kunnen mededelen in het topic wat er verandert is en natuurlijk of er bugs verwijderd zijn.
Dan wordt dit in hier in het openingspost de boel aangepast.
Kijk dus regelmatig eens hier wat er allemaal veranderd is!

Probeer alsjeblieft on-topic te blijven. Dubbelposten en off-topic berichten worden verwijderd.
De Crew moet streng zijn om het topic overzichtelijk en leesbaar te houden.



Actuele firmware/skinversie van de decoder= A0.16.2-19a1S0.29T00P
Gewijzigd door cornfed op 22 oktober 2010, 16:44
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Kager
* schakelen tussen radio en tv zenders lukt niet. Ze blijven op de radiozenders staan. => Tele2 moet dat nog oplossen.

Is opgelost door de nieuwe update.

* je kan teletekst pagina's niet doorbladeren met de P+ en P- toetsen. => Tele2 moet dat oplossen.

is opgelost door de nieuwe update, je kunt met de "pijl naarboven" toets bladeren.

Bij mij hapert het beeld helaas nog steeds af en toe.
 
cornfed

Quote

rene72 schreef:
Ik zou graag aan het nog op te lossen willen toevoegen het sorteren van zenders bijv. zender 101 op 1 en bijv. rtl4 echt op plaats 1 in de lijst nu is dat niet mogelijk de preset blijft dan op 4. Moet wel kunnen zie screenshot in handleiding.


Was daar geen truc voor? Kan iemand dit bevestigen of uitleggen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
ihgvp
* de decoder neemt niet altijd de uitzendingen op die je programmeert. => Dat moet Tele2 nog oplossen.


Het heeft vanaf mei (toen werd ik abonnee) nooit gewerkt om geprogrameerd op te nemen en nu eindelijk wel! Net 2x iets geprobeerd geprogrameerd op te nemen en het werkte!!!!!Grin
Gewijzigd door ihgvp op 01 september 2010, 15:12
 
Tr1bal
Kan nog steeds niet switchen tussen radio en tv.. progmma infobalk blijft nog steeds staan.. enige wat ik merk is dat de optie interactief weg is. heb trouwens ook geen teletekst
 
blubber
Heb net de update ontvangen, maar vind het nou niet echt spetterend veranderd.
Tot zover heb ik nog niets gevonden van HE DAT IS NIEUW.

Ik had geen last van haperend beeld ofzoiets voor de update dus daar kan ik niet van zeggen.

Het lijkt wel of het menu iets soepeler werkt.

- schijf blijft nog steeds in werking bij standby
 
cornfed

Quote

Gilex schreef:
De "zendernummers" zijn blijkbaar hardcoded en niet te veranderen zoals bij bijv Ziggo.
de Ned 1 -3 HD zenders blijven 101 - 103 ook al zet je ze op preset 1 - 3

Nu was het voor de update bij mijn zo dat als ik 1 indrukte dat ik wel bij 101 uitkwam Had NED1 - 3 SD verborgen via het menu, en 101 - 103 naar de positie voor RTL 4 (preset 4) gezet.

dus van :
1 NED1 SD op preset 1
2 NED2 SD op preset 2
3 NED3 SD op preset 3
4 RTL4 op preset 4
101 NED 1 HD op 101
121 NED 2 HD op 102
103 NED 3 HD op 103

Naar:
101 NED 1 HD op preset 1
121 NED 2 HD op preset 2
103 NED 3 HD op preset 3
4 RTL4 op preset 4
1 NED1 SD verborgen
2 NED2 SD verborgen
3 NED3 SD verborgen


Nu weet ik niet of het na de update nog zo is zit nu niet thuis....


Dus er is geen favorieten lijst beschikbaar?
Elke cheap-ass receivertje kan met een favorietenlijst overweg en de Amino niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
markkuiper
Inmiddels de update ontvangen, opnametijd is inderdaad verlengd naar 30 minuten, daar ben ik erg blij mee.

Zojuist direct geprobeerd om de decoder aan te sluiten via HDMI ipv via scart, aangezien Tele2 heeft aangegeven dat die problemen opgelost zouden zijn. Echter dit is niet het geval, hier is nog niets veranderd. Ik heb OF geen beeld OF geen geluid. Meerdere HDMI kabels en ingangen op mijn tv geprobeerd, dit helpt nog altijd niets. Nu maar weer via scart aangesloten en wachten op de volgende update???!!!!

Verder heb ik nog steeds last van af en toe stilstaand beeld en daarbij even geen geluid, maar voor zover ik kan beoordelen de eerste uren na de update is dit wel iets verminderd. Feit blijft dat dit dus nog steeds niet is opgelost!
 
J Janssens
Bij mij dezelfde problemen.
Haperende verbinding bij tv blijft het geluid en beeld steeds haperen.
Het internet blijft ook steeds wegvallen.

Vanavond nog gebeld, er zou een update zijn die uiterlijk vrijdagochtend geïnstalleerd zal zijn op de modem.
Ik hoop maar dat dit iets oplevert.


Mod EDIT:
Bericht verplaatst naar juiste topic.

Gewijzigd door cornfed op 01 september 2010, 21:26
 
Tr1bal
Ik vind het raar dat iedereen de update heeft gehad en bij mij dezelfde problemen nog steeds aanwezig zijn..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Bestaande Tele2 modem aanluiten op nieuwe decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 05 mei 2014
Advertentie