obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend
henryb
Beste Jpt,

Ik wil twijfel tussen een overstap tussen Tele2 (ADSL) of ziggo (kabel)
je geeft aan dat er dat er te veel fout gaat. Bedoel je hiermee Tele2 als provider.

Graag je opinie.

Gr,

Henry
 
kobus1960
Ik ben aan het overstappen van Tele2 naar Ziggo, echter bij elke provider is het
wel wat, kijk bv. naar het aantal leden per forum (boven de blauwe balk in het rood).
Geen één ISP is klachtenvrij. JPT is niet blij, ik ben 6,5 jaar lang wel blij geweest,
laatste half jaar niet en einde contract, dus je probeert wat anders. Zo zijn er veel
meer, mij hield met name een nieuw jaarcontract me tegen, en dus zou ik, zolang
ik per maand betaal, te veel betalen voor een regelmatig instabiel product.
Bij m'n nieuwe provider gaat het per maand, dat geeft me mee keuzevrijheid.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jpt
@henryb
ik moet me geheel bij kobus aansluiten!
ook ik was tevreden met de tele2 aansluiting.bijna geen uitval nooit problemen gehad verder
tot mijn overstap naar fiberspeed toen nog 60 mb wat gewoonweg niet werkte.
retour naar 20 mb wat weer wel werkt (zij het iets langzamer dan gewend)echter afspraken worden niet nagekomen!
moet ik weer mijn bretels en drukpak te voorschijn halen om alles recht te trekken (heb ik geen zin meer in)
elke isp heeft denk ik dit probleem (er werken mensen)men verschuilt zich achter het systeem zo staat het beschreven zo moet het kan niet anders!
ziggo is ook niet heilig maar heeft het voordeel dat je inderdaad maandelijks weg kan (geen optie voor mij wordt hier niet geleverd)
upc wil ik nooit meer hebben doen ook gewoon niet wat ze beloven!(ervaring)en het verkeerde pakket je wordt gedwongen ook tv af te nemen iets wat ik beslist niet wil hebben (sataliet)
dan zijn er nog een aantal die hun eigen administratie niet in orde hebben er licht hier al twee jaar glasvezel binnen inclusief modem (glashart amsterdam) heeft ook al gewerkt.
maar volgens kpn en de daaraan verbonden isps is glasvezel bij mij niet mogelijk?(schiet mij maar lek)
blijft er voor mij weinig over .
per 20 december is het voor mij online geworden,ook daar veel problemen (waar niet) helaas ook een jaarcontract maar ja.
het is bij mij een principe instelling geworden !
niet doen wat je beloofd na maanden ook op hoog niveau(directie) bezig te zijn geweest dan is bij mij het vertrouwen weg en einde verhaal!
zeker als groot geld verdienen boven de service aan en naar je klanten toe boven alles staat!

GRTS
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
loogie
Goed,

Even een update.
Vanmorgen nieuw modem gekregen en aangesloten.
Deze traint nu wel in op 33000 en 60000.
Even snel voordat ik ging werken met de laptop speedtest gedaan en was 20Mb/6Mb, maar deze zit op WIFI, kan dat het verschil uitmaken?
Bedraad heb ik nog niet getest.

Overigens wil ik toch wel aan Tele2 gaan vragen of ze de KPN aansturen het 2e aderpaar te gebuiken.
Vind het wel jammer van de 50% verlies in de centrale.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor alle antwoorden en mentale steun ;-)
 
kobus1960
Laptop speedtest is prima, gebruik je G of N voor je verbinding?
Graag even bedraad proberen, dan zal de snelheid een stuk hoger zijn.
Verder even over de intrainwaarden 33000 en 60000??
Weet je dit zeker?? Zijn nl. weer afwijkende waarden.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
loogie
Ow sorry ik heb me vertypt.
33000 en 6000 :-)
Ik gebruik een G verbinding, zit daar een bepaalde max aan kwa download en ligt die toevallig rond de 2MB/sec?
Ik ga eens bedraad proberen vanavond, dan wil ik eindelijk eens 3,3MB/s zien ;-)
Alhoewel ik dat nog vind tegenvallen voor een afstand van 400m van centrale.
Ook ga ik vanmiddag Tele2 eens bellen om het paar te verwisselen, ben benieuwd wat ze zeggen.
Gewijzigd door loogie op 16 november 2010, 10:29
 
cornfed
Nee, voor 802.11G is 2 megabyte per seconde een prima snelheid.
Wil je sneller, dan via 802.11N of netwerkkabel.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
leeg
of eventueel via de powerplugs ?
Internetten via t stopcontact?Cool
 
cornfed
Dat kan ook nog..Pfft
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
@Loogie

M'n bedrade snelheid van dit moment.

1032559390

En m'n WiFi snelheid op 802.11G, je haalt dus uitstekende waarden!!

1032556150
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Advertentie