obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
URGENT: Wil mijn IP adres vernieuwen.
Peter-Jan
Beste LS,

Vandaag heeft iemand ge-Datamined op een forum waar wij regelmatig zitten.
Dit heeft diegene gedaan met een 1x1 Pixel plaatje met een code er in.

Nu heeft dat persoon dus honderden IP-adressen, waaronder ook die van ons (Persoon heeft een Pastebin geplaatst met bewijs van de datamine met alle IP adressen, browser informatie, OS informatie e.d.)

Nu willen wij graag a.s.a.p. ons IP adres veranderd hebben, maar bij de Tele2 helpdesk zeggen ze dat dit niet mogelijk is, en dat vind ik raar...

Een paar jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt, en ons netwerk werd toen platgelegd door een Personal-DDoS en toen konden we bij Ziggo binnen 5 minuten een ander adres krijgen.

Dus graag zou ik contact willen hebben met Daniele please.
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
cornfed
Dat was toch niet Brein? Shock

Tele2 werkt inderdaad met vaste ip adressen.
Die kan Tele2 natuurlijk voor je aanpassen (ze komen immers allemaal uit een pool), maar
dat is tegen hun beleid.

Wisselen van provider is een optie of werken met proxy's. That's it.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Peter-Jan
Nee tis geen BREIN, dat is 1 ding dat zeker is Pfft

Werken met Proxy's is nu een beetje te laat, fora zit nu idd onder een proxy maar dat neemt niet weg dat het IP-adres al in bezit is van dat persoon, en dreigt deze te gaan gebruiken.

Ik weet dat IP adressen makkelijk aangepast kunnen worden, dit heb ik ook uitgelegd bij de Helpdesk (Ik ben niet van gisteren) maar ze houden bij hoog en laag vol dat dit niet mogelijk is.

Dus, en sorry dat ik het zeg..... dit is niet persoonlijk, dit is geen oplossing. Ik snap je bericht Cornfred Smile ik wil je desnoods the Pastebin laten zien (die heb ik met opzet hier niet gepost om meer misbruik te voorkomen).

Toch zou ik nog steeds heel erg graag in contact willen komen met Webcare.
Ik wil niet weer in een situatie komen dat het netwerk plat geDDoSed word.
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
Bill

Quote

Peter-Jan schreef:
Beste LS,

Vandaag heeft iemand ge-Datamined op een forum waar wij regelmatig zitten.
Dit heeft diegene gedaan met een 1x1 Pixel plaatje met een code er in.

Quote

In een 1x1 pixel zit geen code. Echter doordat je dat onzichtbare plaatje ongewild download wordt je ip adres bekend.

Nu heeft dat persoon dus honderden IP-adressen, waaronder ook die van ons (Persoon heeft een Pastebin geplaatst met bewijs van de datamine met alle IP adressen, browser informatie, OS informatie e.d.)

Nu willen wij graag a.s.a.p. ons IP adres veranderd hebben, maar bij de Tele2 helpdesk zeggen ze dat dit niet mogelijk is, en dat vind ik raar...

Een paar jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt, en ons netwerk werd toen platgelegd door een Personal-DDoS en toen konden we bij Ziggo binnen 5 minuten een ander adres krijgen.

Quote

Wat bedoel je met ons netwerk? Als je de server bedoelt waar op dat forum draait dan kan die inderdaad met een DDoS platgelegd worden. Van een Personal DDoS heb ik nog nooit gehoord, tenzij je bedoelt dat alle forum leden individueel geDDost worden.

Dus graag zou ik contact willen hebben met Daniele please.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Peter-Jan
De "code" is de url van het plaatje, deze url verwijst naar de 'server' van diegene die datamined, en dus gegevens kan inzien zoals je IP, de Browser die je gebruikt, het type OS dat gebruikt word, etc.

Gevoelige informatie dus die in de verkeerde handen schade kan toebrengen.

--

Met een Personal DDoS bedoel ik dat een individu lastig gevallen word in plaats van een Site (deze is wel veel bekender). Met een Personal DDoS word dus het netwerk van iemand plat gelegd, door heel informatie naar het IP adres toe te sturen dat deze 'overbelast' raakt (Meestal de Router dus).

Je kan nog wel dingen op je eigen PC doen, maar het Internet werkt nauwelijks tot niet omdat er al te veel verkeer over de lijn gaat.

En dit alles wil ik gewoon voorkomen, dan wel niet is het idee alleen al dat iemand die deze gegevens heeft en er mee dreigt om de informatie te gaan gebruiken schrikbarend.
There is a difference between knowing the path and walking the path.
 
Bill

Quote

En dit alles wil ik gewoon voorkomen, dan wel niet is het idee alleen al dat iemand die deze gegevens heeft en er mee dreigt om de informatie te gaan gebruiken schrikbarend.


In dat geval zou ik aangifte doen bij de politie. Dan voorkom je in elk geval dat dit weer gebeurt. Want ook met een nieuw ip kan het je weer overkomen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
cornfed
Ben geen expert hierin, maar je hebt pas last van een DDoS aanval als er heel veel
aanvragen tegelijk binnenkomen.
Daarvoor is het wel nodig dat heel veel computers tegelijk een aanval starten (botnet).
Bij een aanval vanaf een enkele pc zie ik niet hoe je eigen netwerk er last van kan hebben.
Mits een goede firewall actief is, natuurlijk.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'URGENT: Wil mijn IP adres vernieuwen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 19 07 feb 2016
ik mag hier serieus mijn klacht doen? of ..... Klacht over Tele2 : 5 08 sep 2015
Advertentie