obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
langjarige contacten worden als spam behandeld
Thea Derks
Al maanden worden sommige van mijn contacten door Tele2 opeens als spam beschouwd. Tele2 weigert het probleem op te lossen. Heeft iemand een idee hoe het kan dat contacten die ik al jaren heb, opeens als spam beschouwd worden? Ze staan ook in het adresboek op de webmail, maar zelfs als ze op reply drukken van een mailtje van mij, komen ze in de spambox terecht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want steeds meer afzenders belanden in die spambox.
 
kobus1960
Zijn dat commercieƫle contacten? Als die contacten internationaal
op een spamlist komen, doe je daar zelf weinig aan. Ik zou je aan-
raden over te stappen op Gmail, een ISP onafhankelijke club die je
gewoon met een webinterface gebruikt, en waar je zelf die contacten
"ontspamt" mochten ze al in die box terecht komen, daar heb je altijd
zicht op. Ook nog eens makelijk bij overstappen van/naar ISP's.

Die contacten moeten zelf zorgen dat zij van die spamlist afkomen, daar
kan een ontvanger helemaal niets in betekenen. Stel dat die contacten
elke maand honderden mails via of naar een Tele2 server sturen komen
ze al snel op een dergelijke lijst. Gmail heeft daar veel minder last van.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Thea Derks
nee, het zijn gewoon mijn vaste contacten, met wie ik al jaren mail. Die sturen echt geen honderden mails en hun adres ziet er zeker ook niet verdacht uit. Waarom ze opeens toch als spam gezien worden, is een raadsel. Hoe kunnen zij van die lijst afkomen? Want op mijn ene adres bij Tele2 komen ze wel binnen, maar op het andere niet....

Dank nogmaals voor je antwoord!
 
Thea Derks
tja, een instelling in mijn mail. Die nooit veranderd is. Maar dank anyway. En een manual heb ik nooit ontvangen....

Ciao, Thea
 
kobus1960
@Thea, het kan zomaar zijn dat de betreffende contacten een spambot op hun pc
hebben zitten, zullen de eersten niet zijn. Als dat zo is gaan die pc's uit zichzelf
honderden mails sturen. Op die manier eindigen die mailafzenders op een spamlist.
Enige wat daar aan te doen is vragen die personen/instellingen hun pc's grondig te
scannen, en horen of ze wat tegenkwamen. In dat geval volstaat een schrijven naar
de betreffende provider van die personen/instellingen. Denk niet, dat gebeurd niet,
vaker dan je denkt werken mensen onbeschermd. Vandaar, Gmail!! Online werken!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Thea Derks
Dat is het probleem niet, zij verzenden geen honderden mails. ze proberen alleen mij te beantwoorden of een bericht te sturen. Iemand zei dat ik in de instellingen van webmail spamafzenders weer kan aanmerken als veilige afzender. Weet iemand hoe ik dat zou moeten doen? Mijn mailadres wijzigen is voor mij om allerlei redenen erg onpraktisch. DANK!
 
kobus1960
Ik ben blij dat je zo snel kan bepalen dat de pc's van jouw contacten schoon zijn.
Bij webmail van Zonnet/Tele2/Versatel ken ikzelf die instelling niet. Gmail wel.
Misschien dat Caalrami je verder wil helpen, die wist tenslotte te vertellen dat dit
om een webmail instelling ging. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jpt
zoals ik het lees bij webmail van tele2
kan je in de map spam een spamfilter instellen bij mij staat niet filteren aangevinkt !
ik heb verder daar dus ook geen spam staan.

ik denk dat je ook in die map moet zoeken (filter uit zetten) en of per mail bericht moet aanvinken dat het om een betrouwbare afzender gaat.



grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
Thea Derks
Veel dank weer voor alle tips!

groet, Thea
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'langjarige contacten worden als spam behandeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onbeschoft behandeld Klacht over Tele2 : 12 20 feb 2016
kan een airport extreme verbonden worden aan de modem Algemene computer vragen. : 4 24 aug 2011
Bellen of gebeld worden niet mogelijk Tele2 vaste telefonie (analoog) : 11 07 dec 2010
Muziek streams+live streams worden onderbroken als je een website opent en veel surft. Storing : 75 01 sep 2010
WAARSCHUWING!!! spam mail in omloop ! Algemeen : 2 18 jun 2010
Advertentie