obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
upnp voor NAS
Mister
Hallo,

Ik heb een NAS gekocht en om deze buiten mijn netwerk te kunnen bereiken moet upnp aanstaan op de router. Nu weet ik dat het model Davolink DV-2020 geen upnp ondersteund. Hier en daar lees ik wat over poorten openzetten e.d., maar ik heb tot op heden nog niets gevonden dat lijkt te werken.

Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden. Anders moet ik misschien een andere modem hebben of overstappen op een andere provider. Beide wil ik liever nog niet.

Mister.
 
cornfed
Welke diensten/poorten moet open?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mister
Ik weet niet welke poorten precies open moeten. Ik wil mijn NAS van buitenaf kunnen bereiken. Maar hiervoor moet ik upnp hebben en dat zit niet op de router van de Davolink 2020
 
cornfed
Indedaad geen UPnP mogelijk.
Maar er zijn meerdere mogelijkheden om een poort te openen.

Ik ga ervan uit dat helemaal nieuw bent met het thema NAS en poorten?
Als je merk en type geeft, zal ik eens in de handleiding kijken voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mister
Hey, dat zou geweldig zijn! Smile Ik heb een buffalo linkstation live 2tb. Ik ben inderdaad onbekend met een Nas en van poorten moet ik nog veel leren. Als je zou willen helpen zou ik het geweldig vinden.
 
cornfed
Ik heb de handleiding doorgenomen en het is mogelijk om van buitenaf toegang te krijgen tot de Buffalo.

Kan je via je browser inloggen op je nas?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mister
Ja klopt, dat is het zeker. Ik kan inderdaad inloggen op de Buffalo. Dan ga ik vervolgens naar Extensions in het menu. Vervolgens kun je dan onder het submenu WebAccess een map selecteren en deze bereikbaar maken van buitenaf. Helaas... ik krijg op dat moment de volgende melding: UPnP Gateway not found and/or doesn't support port forwarding, use manual setup.

Enig idee?
 
cornfed
Mooi. Dan heb je al de eerste stappen gezet.
Dus toch geen beginneling...Wink

Je moet nu nog een aanpassing maken in je NAS.
Geef je NAS een statisch ip adres. Dat kan je bij de netwerkinstellingen doen.
Deze waardes gebruiken:

ip adres 192.168.1.100
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1
dns 192.168.1.1

Als deze gegevens ingevoerd zijn, moet je NAS en router herstarten.
Daarna weer testen of je via het nieuwe adres je NAS kan bereiken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Mister
Oke, ik heb gedaan wat je zei. Router en NAS zijn opnieuw gestart en is kan de NAS bereiken via 192.168.1.100. Meteen gekeken of hij het nu wel doet, maar helaas... nog niet.

Begin nu al wel wat enthousiaster te worden over de NAS. Wel iets anders dan gewoon een harde schijf. Smile
 
cornfed
Goed.

Inloggen in de router (192.168.1.1) en ga naar NAT -> DMZ Host.
Vul daar het ip adres in van je NAS (dus 192.168.1.100) en klik op Apply.
En klaar ben je.

Als je wilt testen of alles nu werkt, moet je een andere internetverbinding gebruiken.
Surf daar naar je WAN ip adres plus de poort (ik dacht 9000?), voorbeeld: 123.123.123.123:9000

En zorg ervoor dat je login nu zelf gekozen is. Laat dat niet op de standaard waardes staan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'upnp voor NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
NAT type 3 wijzigen voor 2 PS 4 Algemeen : 4 03 jun 2016
Advertentie