obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met aansluiten van internet
Karim
Hallo allemaal,

Ik probeer nu een aantal weken mijn doe-het-zelf internet pakket werkend te krijgen bij mij thuis. Na veel aan de telefoon te zijn geweest met KPN en Tele2 heb ik besloten om hier mijn vraag te stellen in de hoop dat iemand mij kan helpen, ipv een monteur van 80 euro langs te laten komen.

Het zit namelijk zo, ik woon in een appartement in een opgebroken herenhuis waar 4 telefoonlijnen zijn aangesloten, 1 die naar mijn kamer loopt. Alleen zijn deze niet geregistreerd op de huisnummers, 18A 18B 18C etc(in mijn geval 18B ). Toen Tele2 ook KPN aangaf om een telefoonlijn open te gooien hebben ze dus de eerste de beste aangezet.
Uiteraard kreeg ik hierboven geen signaal. Dus opzoek naar het ISRA punt in de meterkast. Het is zo'n oudbollig ding uit de jaren 0 met te veel kabeltjes.(Zie foto)

Mijn eerste idee was om de twee telefoonlijnen om te gooien die naar boven lopen. Dus de ene telefoonlijn aan het aderpaar vast koppelen van de ander, en vice versa, dit werkte helaas niet.

Er zijn 4 aderparen aanwezig, 1ntje vastgekoppeld aan een telefoonlijn die naar beneden loopt (van mijn onder-onder buurman die een eigen internet verbinding heeft), een ader paar met geoliede-papier kleuren zwart(blauw) en wit, een ader paper met groen en oranje en nog een ader paar met allebij wit?

In eerste instantie probeerde ik dus de zwart/wit met de groen/oranje om te gooien, zonder succes.
Ergens op een forum las ik om gewoon de modem te pakken samen met een utp kabel, die door te knippen en vast te maken aan een aderpaar om te checken waar er signaal vandaan komt. Ik heb dit gedaan op alle manieren mogelijk en alle combinaties mogelijk (naar mijn weten). Ik weet ook niet of ik dit goed doe of überhaupt kan. Zonder succes.

Uiteindelijk is er een KPN mannetje langsgekomen die alleen maar naar het ISRA punt heeft gekeken, zijn apparaatje aan het wit en zwarte aderpaar heeft gekoppeld en mij verteld dat hier het internet binnen komt. Nogmaals mijn modem er aan gehangen, maar zonder succes.

Ik wil graag mijn modem eerst beneden bij de meterkast werkend krijgen, voordat ik ga nadenken over de telefoonlijn naar boven. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Hopelijk kan iemand mij helpen Smile Als ik iets onduidelijk heb uitgelegd hoor ik dat graag
 
Karim
foto_1

foto vergeten Smile
 
cornfed
Zo te zien de restanten van de lasdop ISRA.
En die KPN gast heeft dat niet hersteld cq in orde gemaakt?

De foto is wat wazig, maar aan de kleuren te oordelen die je noemt is dit een STAP58 aansluiting.
Dan heb je twee aderparen (twee lijnen) beschikbaar voor telefoon/xDSL.
De aderparen zijn transparant/zwart of transparant/wit.

Check even of de draden vetvrij zijn gemaakt. Anders komt er geen signaal door.
En hoe heb je die draden aangesloten aan je modem?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Karim
Een 'betere' foto:
[img]http://postimg.org/image/ypt4crkjl/[/img]

UTP kabel doormidden geknipt, 4 draden, heb groen/wit en oranje gepakt en aangesloten met het aardpaar. De andere zijde is nog gewoon een adsl aansluiting die in het adsl poortje van het modem gaat.
 
cornfed
Als de UTP kabel redelijk lang is, moet je ook bij de UTP kabel een aderpaar pakken om te verbinden met de telefoonlijn.
Dus groen-groen/wit of blauw-blauw-wit. Zorgt voor een beter signaal aan het modem. Bij een korte kabel is dat niet zo van belang.

Zit er een RJ11 stekker aan de ander kant van de UTP kabel?

Er zitten vier draden in een RJ11 stekker. Het signaal moet op de twee middelste draden staan.
Kijk dus goed met welke kleuren dat is en zorg ervoor dat die draden met je telefoonlijn zijn verbonden.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Karim
Ja er zit aan de andere kant een RJ11 stekker, die gaat in de ADSL aansluiting van de modem. De afgeknipte kant zit rechtstreeks aan het aderpaar, er zit geen telefoonlijn tussen. De modem is zeg maar 30 centimeter verwijderd van het ISRA punt. Inderdaad de oranje en groen/witte draden van de UTP kabel zijn de middelste, die zijn verbonden aan het aderpaar.
 
Karim
foto
 
cornfed
Let je er op dat je geen kortsluiting maakt?
Zo te zien is de isolatie er een stuk vanaf gestript.
Als er kortsluiting is, verdwijnt het signaal voor een paar minuten.

En geef je het genoeg tijd om te verbinden?
Enkele minuten wachttijd komt wel vaker voor.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Karim
Ja, ik geef het genoeg tijd om te verbinden. Maximale tijd van 10 minuten zit ik gewoon uit, draai de draadjes om in geval dat. Ook al weet ik niet of dat uitmaakt, volgens mij is het wisselspanning?
 
cornfed
Nee, poling maakt niets uit.

Heb je een ander modem ter beschikking om uit te proberen?
Dan kan je een defect Tele2 modem uitsluiten
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met aansluiten van internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen : 9 02 nov 2016
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Advertentie