obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL?
maltazor

Quote

mrli83 schreef:

Bovenstaande heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ook een andere kabel geprobeerd. De ATC krijgt nog steeds geen IP adres.
Een andere LAN poort gebruiken? Dit is toch niet mogelijk omdat ik de routerfunctie van de Technicolor wil omzeilen? Hij zit nu in de WAN-poort.


Je wil absoluut NIET de routerfunctie van de Technicolor omzeilen. Het omzeilen van de routerfunctie betekend namelijk het omzeilen van de mogelijkheid om te internetten via Tele2.

Ik maak even een aantal aannames:
  1. Je maakt gebruik van een xDSL verbinding
  2. Je technicolor heeft een WAN poort
  3. De netwerkkabel loopt van de WAN poort op de technicolor naar de ATC

Indien bovenstaande een accurate beschrijving is van je situatie, is het advies om de kabel in een van de LAN poorten van de technicolor te stoppen.

Eventueel kun je erover denken om de firewall functie van de Technicolor te omzeilen door de ATC in te stellen als DMZ host. Dit betekend dat je de ATC direct blootstelt aan het internet. Iedereen op het internet kan dan direct verbinding maken met je ATC. Het is daarom aan te raden om ervoor te zorgen dat je de beveiliging op de ATC goed geregeld hebt.



En dan nu voor wat uitleg:
Een router zorgt ervoor dat je een verbinding hebt tussen twee netwerk segmenten. De technicolor van Tele2 zorgt ervoor dat er een verbinding opgezet word tussen je interne netwerk en het netwerk van Tele2. Omdat het netwerk van Tele2 iets complexer in elkaar zit dan het gemiddelde huis-tuin-en-keuken netwerk, levert Tele2 modems die ze op afstand kunnen voorzien van de juiste instellingen. Een modem waar Tele2 de instellingen niet voor heeft, werkt daarom ook alleen maar als je de instellingen handmatig invoerd.

Je hebt ruwweg twee mogelijkheden:
  1. Je gebruikt het door Tele2 geleverde modem (en daarmee maak je gebruik van de router functie)
  2. Je gebruikt een eigen modem/router en verzorgd de instellingen zelf

Bij mogelijkheid 1 is het erg moeilijk om de router functie van het modem te omzeilen. Dit kun je alleen bereiken als je volledige controle over het modem kunt krijgen (iets dat Tele2 liever niet heeft en waar ze je niet bij gaan helpen). Om dit voor elkaar te krijgen zul je moeten 'inbreken' op het modem.

Bij mogelijkheid 2 is het van belang dat je een brug opzet tussen het Tele2 netwerk en je eigen router (in jou geval de ATC).

Bij glasvezel is dat redelijk makkelijk omdat deze brug bij alle providers die ik ken in de meterkast gemonteerd word. Je kunt de ATC dan gewoon met een netwerk kabel op deze brug aansluiten. Je dient dan je ATC zo in te stellen dat je verbinding kunt maken met het Tele2 netwerk. Dit vereist echter een behoorlijke hoeveelheid kennis over netwerken.

Heb je echter een xDSL verbinding, dan word het vaak een stuk lastiger omdat je dan een geschikt modem moet aanschaffen. Door de vele verbeteringen op xDSL gebied heb je hier enige kennis voor nodig. Daarnaast is het instellen van een xDSL modem als brug niet triviaal te noemen.



Mocht deze informatie niet voldoende zijn voor een oplossing, is het erg handig om eens wat foto's van de aansluitingen door te sturen. Misschien kunnen we daaraan zien waar het fout gaat.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie