obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
STATISCH IP TECHNICOLOR TG789BVN
delimavi
Hoe kan ik een bepaalde apparaat die bedraad aangesloten is op de technicolor met statische ip adres vastzetten?
Hij geeft static aan maar om de paar dagen veranderd de interne ip adres. En dat is toch niet handig voor een server die toegankelijk moet zijn voor andere gebruikers.
 
cornfed
Veel routers bieden een ip reservering aan, maar dat is eigenlijk geen statisch ip adres.
Het netwerkapparaat krijgt steeds hetzelfde ip adres toegewezen. Een reserveringssysteem.
Dat gaat vaak prima, maar soms werkt dat niet goed.
Wat eigenlijk moet gebeuren is dat het netwerkapparaat zelf zijn ip adres afdwingt in het netwerk.

Dus.
Je stelt een statisch ip adres in op de cliƫnt (netwerk apparaat). Niet op de DHCP server.
Vrijwel elke netwerk apparaat biedt de mogelijk om dat in te stellen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
delimavi
Bedankt voor je antwoord!

Dus je wilt hiermee zeggen dat ik het via apparaat zelf vast ip adres moet instelllen dus niet via de modem/router?
 
cornfed
Correct.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'STATISCH IP TECHNICOLOR TG789BVN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
"Handleiding" Poorten openen in TG789BVN Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 jan 2016
OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 26 mei 2015
Geen WiFi verbinding overstappen of Technicolor TG789vn Tele2 Glasvezel internet verbindings problemen : 7 10 jan 2014
Advertentie