obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier alles m.b.t. de TV diensten.
 Onderwerp afdrukken
Draadloos aansluiten decoder TV
remo
Ik heb de klantenservice van Tele2 gevraagd hoe ik de decoder van de TV draadloos aan kan sluiten. Tele2 vertelde me dat het door middel van een zogenaamde Bridge mogelijk moet zijn om het draadloos aan te sluiten, maar dat ik dat zelf uit moet zoeken omdat ze dit niet ondersteunen.Sad
Heeft iemand hier ervaring mee. Wat voor bridge heb ik dan precies nodig.
 
cornfed
Dood normaal dat ze zulke bijzondere dingen niet ondersteunen.
Dat doet geen enkele provider. Het is een ISP, geen computerwinkel.

Terugkomend op je vraag.

Er zijn twee manieren:
1- Je gebruikt je stroomnet als netwerk naar je decoder. Je koopt twee netwerk-via-stroom adapters. Een adapter komt bij je router. De andere komt bij je decoder. Het is niet draadloos, maar zeker handig. Lees dit artikel eens: www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZmpuZGaa/Powerline_adapters_vergelijkingstest/

2- Je koopt twee access points. Die sluit je weer aan op de decoder en op de router. Als je ze van te voren in bridge modus hebt gezet, laten ze alle verkeer door via wlan.
Gewijzigd door cornfed op 18 augustus 2008, 23:44
 
PeeGee
Hallo Remo,

Ik sluit me aan bij de uitleg van cornfed: dit zijn inderdaad de 2 manieren om je decoder aan te sluiten zonder een kabel door je huis te trekken.

Wel een aandachtspunt: TV is erg gevoelig voor verstoringen, met name packetloss en vertraging:
- Met WLAN kun packetloss krijgen doordat het frequentiespectrum niet schoon is. Daardoor wordt af en toe het signaal verminkt, waardoor er pakketten wegvallen. Bij Internet verbindingen merk je dat niet zo erg, omdat dit via TCP wordt verstuurd die zorgt voor herverzending van verloren pakketten. Dit resulteert in extra vertraging (enkele milliseconden), maar voor Internet merk je dat niet. TV wordt echter via UDP verzonden en een packet weg zie je direct in je beeld (blokjes met name)
- Een betere kans heb je met de lichtnet adapters (HomeAV powerplugs). Dit kan echter mislukken door de samenstelling van je stroomnet binnen je huis. Als de powerplugs op 1 groep zitten, dan gaat het allemaal goed. Zitten ze op verschillende groepen of nog erger, op verschillende fases, dan kan het zijn dat het niet gaat werken.

Ik raad je aan om, voordat je wat koopt, eerst e.e.a. thuis uit te testen. Probeer bijvoorbeeld een afspraak te maken dat je de boel mag terugbrengen als het niet werkt.
 
Pheebe
Misschien een domme vraag, maar maakt het uit welk merk je het beste kunt gebruiken voor dlan(of welke juist niet)?
Ik las net namelijk een artikel en daarin stond dat de apparaten een eigen IP krijgen van de dlan adapter, maar tot zover ik weet, hebben poort 1 en 2 hun eigen IP-nummer voor de tv-ontvangers.
 
cornfed
Kies enkele merken/types uit in een webshop en Google dan naar reviews/tests.
Dan weet je meer.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos aansluiten decoder TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Zelf extra decoder kopen teogestaan? Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 1 30 jun 2017
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
sateliet ontvanger op modem aansluiten Helpdesk : 2 07 jun 2014
Advertentie