obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Port Triggering.!!
bandido
Hallo mensen:

Ik heb hier een probleem, dit is werderoom de zolveelste post over poort openen en forwarding jullie zullen er gek van worden.
Mijn probleem is:

Het is me inmiddels gelukt om een poort te openen voor emule , mbv port triggering de emule servers gebruiken zelf port tussen 4400 en 4600 , dus wat ik deed was port 3600 openen bij virtual server voor ip 192.168.1.1 en dat omdat als ik een port voor de interne IP wil openen van mijn PC 192.168.1.4 krijg een fout melding. dus port is geopend bij virtual server voor de router IP .
Daarna ga ik naar port triggering en stel als port range start en end port 4500 - 4700 dat zijn de poorten voor de emule servers en natuurlijk mijn poorten 3600 als open start en end.

Zo werkt mijn emule wel, alles is prima , NU komt mijn vraag / probleem / reden van stress

Ik heb een internet radio (o.a ook een server en prog die open poorten moeten hebben) ik gebruik zelf virtual Dj om te broadcasten en gebruik daarbij port 6502 voor de luisteraars om te conecten. Dus ik dacht ik ga naar virtual server en doe hetzelfde als bij emule , zet ik poort 6502 open voor IP 192.168.1.1 als TCP en UDP MAAR NU..!!!!!

De vraag is hij werkt niet, welke poort moet ik gebruiken om te triggeren????? want het gaat om mensen van buiten af die naar mij moeten conecten, PLEASE ben dagen aan proberen en ik kom er niet uit heb redelijk ervaring met poorten openen maar hier kom ik niet uit.

Alvast bedankt.
 
cornfed
Je doet een paar belangrijk fouten in je configuratie.

Ten eerste hoef je geen hele ranges open te gooien.
In Emule (bij Connecties) staan twee poorten vermeld.
Die alleen moet je openzetten. Dat is voldoende.

Ten tweede moet de server ip altijd het ip adres zijn van de pc waar emule op draait.
192.168.1.1 is de router zelf namelijk.

Ten derde is daarmee je internet radio probleem opgelost als je de eerste twee punten opvolgt.
Als een poort eenmaal uitgeeft aan een pc, dan kan je hem niet nog eens uitgeven aan een andere pc.

Dus ik zou nog eens helemaal opnieuw beginnen.
Gewijzigd door cornfed op 07 februari 2009, 12:23
 
bandido
Hallo:

Bedankt voor je reactie , maar dat is dus de CLUE ik kan geen port openen in virtual server voor mijn PC ip ( 192.168.1.5 ) krijg ik een fout melding ik kan alleen voor 192.168.1.1 virtual servers aan maken :s .
en dat is wat mij het meest frustreerd.
maar ja stel eens voor dat dat wel zou kunnen op ip 192.168.1.5 port 8000 toewijzen hoef ik dan niet met poort triggering te werken??
mijn 2de optie was mijn sitecom router erachter zetten en alle poorten open zetten in DMZ en vanuit mijn andere router dus de poorten beheren maar dat was ook geen success. maar ja zowiezo het moet via de router van TELE2 gewoon kunnen toch?, Of kan het zijn dat er iets met mijn router is .
Kortom ik kan geen virtual server aan maken op mijn PC ip alleen op mijn router IP.
heb zelf niks veranderd in de config van de router. pffffff ben radeloos
 
cornfed
Ik neem aan dat je een Davolink hebt..?

192.168.1.5 is een gereserveerd ip.
Je gebruikt toch niet LAN 1 & 2?

Reset de router naar fabrieksinstellingen en geef je pc beter een vast ip (192.168.1.100 bijvoorbeeld).

Dan via Vitual Server of Port Triggering (niet beide tegelijk) je poorten openen naar je pc.
 
bandido
OMG..!!!!!!

JESUS , dat was het gewoon een hogere IP gebruiken Grin maar dat soort info vertellen ze niet een s bij klantenservice man.....
alles werkt zoals het moet THNX..!!! U MADE MY DAY
 
cornfed
GO Bandido GO...
 
TheTeacher
Om op deze berichten serie even aan te sluiten.

Nog geen 12 uur bezig met tele2 DV 2020 en nu al de nodige uren speurend op dit forum om mijn poorten geopend te krijgen.

Vorige provider was KPN en op de router van hun alle poorten netjes geopend en alles functioneerde perfect. Vandaag om geschakeld naar tele2 en ook daar de benodige de poorten open gezet. Van alle programma's werkt alleen de BitTorrent Virtuele Server de rest (o.a. ventrilo server niet).

Nu lees ik hier dat ik de server een vast IP kan geven die in een hogere range ligt. Hoe krijg ik dat voor elkaar. Misschien dat dan de problemen zijn opgelost.

thanks
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port Triggering.!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port Forwarding Helpdesk : 5 20 jan 2014
Port forwording Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 2 01 apr 2013
DV-2051 port forwarding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 22 feb 2013
port forwarden in router Algemeen : 2 15 feb 2013
DV-2051 Port Forwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 17 jan 2013
Advertentie