Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
WPA instellen
|
|
Harm22 |
Geplaatst op 01 January 2007, 15:09
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 01 Jan 2007 |
Hallo, Kan iemand mij vertellen hoe ik WPA kan instellen op het modem van Versatel? Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Volgens mij is "normaal" WPA-PSK niet mogelijk en kan het alleen in combi met een RADIUS-server. Kan iemand mij dan uitleggen hoe dat ingesteld moet worden? |
|
|
Harm22 |
Geplaatst op 02 January 2007, 10:47
|
Bedankt voor je reactie, maar de modem van Tele2 kent geen WPA-PSK. Blijkbaar heeft Tele2 die mogelijkheid afgeschermd (die info inmiddels via andere sites achterhaald). Waarom ze dat hebben gedaan kan niemand - ook Tele2 niet - uitleggen.
Gewijzigd door Harm22 op 02 January 2007, 10:49 |
|
|
Harm22 |
Geplaatst op 02 January 2007, 20:21
|
Alleen WPA-RADIUS, maar dat is voor een particulier haast niet te doen. Tele2 heeft inmiddels zelf gereageerd en kunnen geen WPA-PSK aanbieden. Het zal dus helaas beperkt blijven tot WEB en MAC-filter. |
|
|
Ikweetnie |
Geplaatst op 04 January 2007, 12:52
|
Activiteit » Den Haag, Nederland Berichten: 9 Lid sinds: 15 Dec 2006 |
Nog even als toevoeging op Sandor gebruik ten alle tijden je mac-filter (dit is het nummer van je Netwerkkaart) te vinden onder eigenschappen netwerkverbindingen of status van je netwerkverbinding. In principe is dan een beveiliging niet nodig , want je geeft het modem de instuctie dat alleen de pc met het Mac-adres van de netwerkkaart (allow) verbinding mag maken met het modem. als je nog iets meer wil beveiligen zorg er dan voor dat je SSid (naam van de verbinding) niet zichtbaar is (dit kan je uitzetten op het versatel modem) Dan kan er werkelijk niemand verbing maken met je modem (wireless wel te verstaan) IkweethetmischienWel |
|
|
Ikweetnie |
Geplaatst op 07 January 2007, 17:49
|
Activiteit » Den Haag, Nederland Berichten: 9 Lid sinds: 15 Dec 2006 |
Dank je Sandor
IkweethetmischienWel |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WPA instellen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Tele2 Zenders automatisch instellen op TV? | Internet tot 50 Mbit/s via VDSL | : 6 | 05 May 2012 |
instellen van c800ip camera help help | Algemeen | : 2 | 17 Apr 2012 |
Eerste radiozender instellen | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 2 | 12 Feb 2012 |
afstandbediening instellen | Settop boxen / digitale ontvangers IPTV | : 1 | 26 Jan 2012 |
Nieuws server Tele2 instellen | FAQ-klad | : 21 | 01 Jan 2012 |
Advertentie