obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
wpa2
jojo52
sins kort heb ik op verzoek van tele2 de beveiliging op wpa2 gezet.
hiervoor stond de boel OPEN,maar omdat er spam vanaf mijn verbinding werd verstuurd,heb ik deze maatregel moeten nemen.
Probleem is nu dat er 1 pc die draadloos is aangesloten, geen verbinding meer kan maken.
zet ik de beveiliging weer op OPEN,dan maakt hij wel verbinding.
VRAAG: staat er een instelling op die pc verkeerd OF kan het zijn dat de kaart WPA2 niet aan kan??
de kaart is een 802.11g wireless lan pci card van SMC.
volgens de site van SMC kan hij WPA aan, over WPA2 word echter niet gesproken.
heeft iemand ideeen of sugesties?
bij deze alvast bedankt
 
cornfed
Als de pci card geen wpa2 aan kan, moet je terugvallen op wpa.
Zolang je een goed wachtwoord verzint (enkele letters en cijfers door elkaar), is dat ook een veilige verbinding.
Bij een "open" verbinding kan iedereen op je netwerk en op internet en hebben ook nog toegang tot je pc. Bijzonder gevaarlijk!

Overigens moet je altijd je draadloos netwerk wissen in Windows en dan weer opnieuw je draadloos netwerk laten zoeken.
Windows onthoudt steeds de laatste instellingen en meent nu dus dat je netwerk nog steeds geen beveiliging heeft.
Gewijzigd door cornfed op 07 mei 2009, 00:18
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wpa2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie