obey-robots.txt
09 December 2016, 18:22
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Afgesloten!

Prikkebeen
Zo, ik heb me maar weer eens aangemeld op dit forum. Er waren tijden dat het hier gezellig was en ik hier 6000+ posts had, maar blijkbaar is er veel veranderd nadat dit forum uit de lucht is geweest.

De reden waarom ik me opnieuw heb aangemeld is niet bepaald voor de gezelligheid. Sterker nog: ik heb na 4,5 jaar behoorlijk m'n buik vol van Tele2. Het begon met de ergernissen van het niet meer kunnen bellen na het bereiken van de (standaard) limiet van € 140,00 (?). Eerst kreeg je nog een sms dat je in de buurt van die limiet kwam. Dan hield je met tegenzin maar rekening met die beperking, want om die limiet te verhogen naar € 500,00 vind ik weer teveel van het goeie. Stel je voor dat je gsm gepikt wordt en je komt er te laat achter...

De voorkom-afsluiting-u-heeft-bijna-uw-limiet-bereikt smsjes werden door Tele2 afgeschaft. Daardoor kon het gebeuren dat je zomaar van het ene moment op het andere niet meer kon bellen. Hoogst irritant!

Maar goed, destijds hadden mijn vriendin en ik allebei hetzelfde abonnement bij Tele2: het Familie & Vrienden abonnement. We woonden 100 km uit elkaar en zij leuterde nogal graag 'n eind weg 's avonds: 'n paar uur bellen voor maar 7 ct per gesprek. Een ideaal abonnement voor zoiets dus.

Maar zoals wel vaker gebeurt komt ook aan alle geleuter 'n eind. Relatie over, abonnement overbodig. Ik heb in mei het (tweejarig) abonnement van haar op mijn naam over laten zetten. Het liep al sinds november vorig jaar maar overzetten was geen enkel probleem, het contract zou gewoon doorlopen op mijn naam tot november 2010.

Toen kwamen de maandelijkse rekeningen... Shock

De eerste, in juli, was een normale zoals ik ongeveer gewend was: € 56,22.
Bij de tweede, in augustus, ging het helemaal mis: € 196,68.
De derde, in september, was nog erger: € 207,18.

Dergelijke afschrijvingen zonder specificatie accepteer ik niet, dus beide bedragen gestorneerd. Natuurlijk met Tele2 gebeld om opheldering te vragen betreffende de idioot hoge rekeningen en om een specificatie gevraagd, die ik overigens altijd al kreeg, maar na het overzetten van het abonnement op mijn naam blijkbaar niet meer. Achteraf opvragen ging niet, ik kon wel aangeven dat ik in de toekomst weer gespecificeerde rekeningen wilde ontvangen.

Daar heb ik natuurlijk niks aan, ik wilde weten wat de oorzaak was van de hoge rekeningen! Maar geen specificatie kunnen overleggen = afboeking storneren, zo simpel werkt het.
En je raadt het al: gsm afgesloten... Ik kon alleen nog maar gebeld en ge-smst worden.

De rekening van september was inmiddels wel gespecificeerd en daarop zag ik tot mijn grote verbazing gesprekken staan, variërend van € 11,15 tot € 20,40 die ik 's avonds nota bene in mijn eigen regio had gevoerd! Het gesprek van € 20,40 was er eentje die begon om 21:37:16 . Het gesprek heeft 2 uur, 1 minuut en 21 seconden geduurd en zou me dus met mijn abonnement alleen het starttarief van 7 cent gekost moeten hebben.

Wéér met Tele2 gebeld. Daar bleek uiteindelijk dat er een fout was gemaakt door een medewerker van Tele2 die het verkeerde abonnement had ingevoerd. Men kon ook zien dat ik nooit een ander abonnement dan het Familie & Vrienden Voordeel abonnement gehad heb.

"Excuses, binnen 10 minuten bent u weer aangesloten en kunt u weer bellen. De rekeningen worden herzien en gewijzigd."

Zo'n vier uur later kon ik inderdaad weer bellen en sms'en. Het feest duurde echter maar kort. Ondanks dat ik überhaupt niet veel meer bel, was m'n gsm 3 dagen later wéér afgesloten!
Da's irritant, heel erg irritant zelfs... Zo irritant dat ik het intussen helemaal gehad heb met Tele2. Ik heb inmiddels een ander abonnement afgesloten bij KPN. Bij hen weet ik tenminste waar ik aan toe ben en daar verloopt alles zoals het hoort.

Intussen ben ik aan het uitzoeken of ik mijn Tele2 abonnement voortijdig kan laten beëindigen wegens wanprestatie. "Toerekenbare tekortkoming in de nakoming" heet dat tegenwoordig. Lukt dat niet, dan is Tele2 mij in ieder geval in november volgend jaar voorgoed als klant kwijt, want op deze manier heb ik niks aan een abonnement bij jullie...
Fouten maken waarvoor ik mag betalen, vervolgens schuld bekennen en dan alsnog de boel afsluiten. Zo werkt het niet Tele2 en al helemáál niet bij mij.

Ik zou zeggen: met de zweep erover! 2cipap

Gewijzigd door Prikkebeen op 14 oktober 2009, 11:55
 
Tele2 Webcare
Geachte Prikkebeen

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: webservice@tele2.nl

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
 
Prikkebeen
Gisteren kreeg ik een telefoontje van Tele2 met de mededeling dat er de afgelopen maanden een bedrag van € 270,53 teveel in rekening is gebracht. Dit zal verrekend worden met de nog openstaande rekeningen (door mij gestorneerde afboekingen).
Daarmee komen de rekeningen gemiddeld op € 66,67 per maand uit en dat kan wel kloppen.

Kort na het gesprek van gisteren was mijn gsm weer aangesloten. Ik hoop dat dat nu blijvend is en dat er over enkele dagen niet weer 'n overijverige medewerker is die zorgt dat de boel weer afgesloten wordt. De kans dat er dan bij Tele2 alsnog een Samsung U600 naar binnen komt gevlogen neemt daarmee alleen maar toe.

Maar goed, voor nu is alles dus gelukkig weer opgelost waarmee Tele2 heeft bewezen dat het niet altijd kommer en kwel hoeft te zijn. Neemt niet weg dat ik het volgend jaar november na 5 jaar toch maar voor gezien houd. Mijn abonnement zal ik tot die tijd dan maar gewoon door laten lopen.

Over met de liefde! Angry
 
cornfed
Zat jij op het oude Tele2 forum, soms?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Prikkebeen
Inderdaad... Smile
Over met de liefde! Angry
 
cornfed
Je nick kwam mij al vaag bekend voor.

Op naar de 6000+ postings op dit forum! Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Prikkebeen
Dat zou wat zijn... Ben alleen bang dat dat niet meer gaat lukken. Ben inmiddels moderator op het gezellige Zonnigforum dat voort is gekomen uit het oude Zonforum, voordat het Versatel en Tele2 werd. Smile

Maar we dwalen af nu. Wink
Ik ben hier deze keer vanwege een ander probleem, even zoeken naar het juiste topic dus.


Gewijzigd door Prikkebeen op 10 november 2009, 15:37
Over met de liefde! Angry
 
cornfed
Ok.
Als er wat is, schiet maar los. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Prikkebeen
Schiet maar los... Okee, bij deze dan.

Gsm is sinds vandaag wéér afgesloten! Waarom? Geen idee. De rekeningen waar ik het al eerder over gehad heb klopten niet, zelfs Tele2 was het daarover eens. Op 16-10-2009 kwam de gewraakte factuur van €207,18 bij mij binnen. De eerstvolgende factuur bereikte mij op 16-01-2010, dus pas drie maanden later. Nee geen vertraging door de post. Tussen oktober 2009 en januari 2010 zijn er door Tele2 gewoon geen facturen naar mij verzonden. De laatste van 16-01-2010 was er eentje van slechts €15,24 (zie het overzicht hieronder).

2h5n39t

Waarom is Tele2 niet in staat om te doen wat ze moet doen? Wéér ben ik niet bereikbaar via mijn gsm. Ik heb intussen een hele grote sik van jullie gekregen Tele2! Sad

Over met de liefde! Angry
 
Tele2 Webcare
Beste Prikkebeen,

Vervelend dat je GSM-aansluiting is afgesloten. Graag neem ik je klacht hierover in behandeling, echter heb ik dan wel je mobiele telefoonnummer nodig. Zou je alsjeblieft je mobiele telefoonnummer naar mij in een PB kunnen sturen?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afgesloten!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Afgesloten Tele2 mobiele telefonie (GSM) 2 02 maart 2014, 12:47
Tele2 mobiel afgesloten Algemeen 2 19 december 2011, 19:28
Internet per abuis afgesloten door Tele2 Algemeen 6 23 augustus 2011, 23:45
Tele2 Compleet Lite afgesloten Algemeen 2 09 mei 2011, 17:22
Kabeltelevisie afgesloten TV diensten 4 01 april 2011, 12:34
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg00:06:38
| Bill01:18:31
| Gilex07:47:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?