obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
ftp server instellingen?
tousje
Ik heb een NAS met ftp software aangesloten op mijn netwerk (via de router). Binnen het netwerk kan ik wel inloggen op de ftp server maar niet van buitenaf. Poort 21 is geforward en de NAS heeft een statisch ip adres.

Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie?
 
cornfed
Welk ip adres heb je de NAS gegeven?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tousje
192.168.1.8
 
cornfed
IP is prima.

Heb je met Virtual Servers de poorten geopend?
En heb je bij "Server ip address" 192.168.1.8 ingevuld?

Heeft de NAS ook een firewall? Welk merk/type is het? Dan kijk ik ook eens in de handleiding.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tousje
Ja, met Virtual Servers de poorten geopend en daar ook het ip adres van de NAS ingevuld. De NAS is een Dlink DND-323 met tot zover ik in de configuratie kan vinden geen firewall.
 
cornfed
Je FTP server werkt. Ik kan je hd zien! De port forward werkte al de hele tijd.

Je hebt vergeten je FTP server te beveiligen met een wachtwoord.
Doe dat onmiddellijk!
Van mij heb je niets te duchten, maar port scanners maken hier gebruik van.




Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tousje
Oeps port scanners brrrr. Bedankt voor het testen. Ik heb nu een user aangemaakt zodat je in moet loggen. Ik las ook net in de kleine lettertjes van de DNS configuratie dat als je de ftp server van buitenaf wil bereiken je het WAN adres moet gebruiken. Nu kan ik dus gelukkig inloggen op de ftp server.

Cornfed, nogmaals erg bedankt voor het meedenken en testen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ftp server instellingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 15 nov 2013
geen verbinding met ftp.members.tele2.nl (server voor eigen homepage) Algemeen : 12 28 mrt 2013
speed maximizer instellingen? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 12 12 jul 2012
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 02 feb 2012
Advertentie