obey-robots.txt
04 December 2016, 00:52
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding HD TV en andere zaken

patrickvl
Sinds ongeveer een week heb ik bellen, tv en internet via Tele2.

Ik ben zeer ontevreden. Bellen en internet werkt prima, zoals dat in het verleden ook al was. Mijn frustraties:

1.De verbinding is ver onder de maat. Regelmatig haperende beelden. Vanmorgen moest ik zelfs de decoder even van het stroom afhalen, daarna werkte het weer. Van de 20 MB waar ik voor betaal, krijg ik er nog niet eens 10. Als de verbinding zo onbetrouwbaar is, dan werkt opnemen via de HD recorder natuurlijk ook niet.
2. Bij het geluid hoor je af en toe hoge en snerpende geluiden.
3. Ik heb problemen met opnemen via de HD Recorder. Deze lijkt een eigen wil te hebben. Ook hier zijn de problemen voor nu weer even opgelost nadat ik de stroom van de HD recorder af heb gehaald.
3. Voetbalwedstrijden: Ik dacht gisteren even lekker ajax te kijken. "Slechts" 6,99 per wedstrijd. Schandalig duur!
4. Mijn modem staat boven, mijn tv beneden. Ik heb nu dus een LAN kabel door mijn hele huis. Verbinding middels powerplugs werkt niet, vermoedelijk door gebruik van verschillende groepen.
5. Ik zou zaterdag teruggebeld worden door de tele2 helpdesk over een andere draadloze oplossing, ben niet teruggebeld. (Overigens is de helpdesk van tele2 verder wel goed te noemen)

Ik zit er ernstig over te denken de boel op te zeggen en terug te gaan naar ziggo. Dit product is gewoon niet goed genoeg. Mijn vermoeden is dat de ADSL lijn simpelweg niet snel genoeg is om (digitale) tv te versturen. Kan ik sowieso nog wel opzeggen? Heb het product nu ongeveer 1,5 week in bezit.

Edit; Patrickvi, ik heb dit onderwerp naar het topic verplaatst waar alle ervaringen/klachten verzameld worden, dit maakt het voor Tele2 én de forumlezers wat makkelijker.
Gewijzigd door kobus1960 op 22 februari 2010, 16:50

cornfed
Opzeggen is normaal gesproken niet mogelijk.
Je kan wel Tele2 in gebreke stellen en zo het contract ontbinden.

Wil je alleen van de tv af of van Tele2 in zijn geheel?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

patrickvl
in principe wil ik alleen van mijn abonnement voor digitiale tv af. De internet en telefoon verbinding is wel ok. Maar ik weiger nu weer 2 jaar vast te zitten aan tele2. Ik wil wel op korte termijn over kunnen stappen, als ik dat zou willen.

Het is voor mij ongelooflijk dat ze zo'n product durven te verkopen.

Gilex
Je bent niet de enige die met deze klachten rondloopt.

Vrijwel allen die nu met de animo decoders tv kijken hebben die klachten.
Stilstaande beelden, artifacts, blokkerig beeld.
Zo heb ik gister zelf ook nog weer flink lopen ergeren aan de kwaliteit. Zat laat op de avond, nouja begin van de nacht nog ff te kijken naar het schaatsen op ned1. Leek meer op een diashow dan dat er sprake was van een vloeiende tv stream.
Geluid is ook nog steeds onder de maat idd. Veel storingen en wegvallend geluid. Hoge klik en tjirptonen en vervormingen zijn helaas nog steeds orde van de dag.

En wat me zelf de laatste dagen ook op valt is dat de kleuren en contrast verhoudingen, grijswaardes ook niet echt kloppen. en steeds veranderen
Nu is het bekend dat sommige zenders graag het bronsignaal al verkloten door kleuren overdrijven en het contrast te hoog in sturen. Maar op het moment is de tv stream niet consistent met de kleurenweergave.

Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......

famlimburg
Ik heb mijn decoder nu twee weken en helaas ik heb geen klagen, geluid was eerst niet goed maar instelling op mijn Samsung LCD aangepast en nu is het wel goed.
Geen last van schokkerig beeld en/of blokvorming.
Ben tot nu toe best tevreden, beeld is al beter als voorheen alleen nu nog niet eens HD kwaliteit.
Volgens Tele 2 zijn de meeste klachten te herleiden aan een on juiste tv instelling en/of een foutieve aansluiting op de tv.

me_good29
Is het wel mogelijk om je contract te beëindigen, hoe werk het dan?Ik zit eraan te denken, begin een beetje spijt te krijgen van mijn nieuwe abonnement bij tele2, beloftes worden op dit moment niet nagekomen.Ben ruim 2 jaar klant bij tele2 en ik was altijd tevreden met mijn internet en telefonie.

famlimburg
Gewoon even geduld hebben, rond 15 maart gaat er een stevige herziening doorgevoerd worden, die de meeste klachten zal doen verhelpen, volgens Tele 2.

Gilex
We geven zo nog de voordeel van de twijfel voorlopig.
Als het na de genoemde data nog niet goed is zullen er denk ik verscheidene zijn die een ingebrekestelling procedure gaan starten.

@ FamLimburg hoe bedoelen ze verkeerde instellingen en aansluitingen?
Daar ben ik wel benieuwd naar Wink

famlimburg
Er zijn legio gebruikers die denken dat ze op een NIET full HD tv toch een beter beeld krijgen en dat in HD kwaliteit.
Of dat ze met een scart kabeltje verwachten dat ze dezelfde beeld vooruitgang kunnen verwachten, je moest ze eens de kost geven.

Gilex
Daar is tendele wat voor te zeggen.
In het algemeen zijn hdready schermen in staat beter SD content weer te geven dan full HD schermen.
Lijkt dan al snel beter Grin

Maar HD content op scart dat gaat idd nooit werken.
Alleen component en HDMI zijn instaat om HD contect door te geven.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding HD TV en andere zaken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 2 01 maart 2016, 16:21
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 37 21 oktober 2015, 16:40
Trage internet verbinding Snelheid 1 18 december 2014, 23:49
wifi verbinding op mij LG lukt maar niet Algemeen 2 12 september 2014, 18:35
Tele 2 Verbinding Na Verhuising ERG traag ( help ) Snelheid 2 17 augustus 2014, 20:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill01:49:41
| abmg10:22:57
| Gilex13:31:36
| enzo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?