obey-robots.txt
09 December 2016, 18:22
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken

Tele2 Champion: MMSen lukt niet (internetten wel)

HMK
Het lukt mij niet om met Tele2 Champion in mijn Samsung C3060 telefoon te MMSen. Internetten lukt wel.
Automatisch de instellingen installeren én handmatig heeft geen enkel effect. Ik heb al 36 uur gewacht in de hoop dat het dan wel zou lukken, maar helaas.

Als ik een simkaartje van een andere provider erin doe, kan ik binnen 5 seconden MMSen. Waarom dan niet met Tele2 Champion?
(En waarom zou het trouwens 24 uur moeten duren voor de MMS instellingen werken? BIj andere providers werkt het direct.)

De klantenservice heeft mij exact dezelfde instellingen toegestuurd die ook al op de website staan (waarmee het dus niet werkt). Terug emailen lukt niet, want het is een no-reply email adres)
Toen maar gebeld, maar daar konden ze me niet helpen omdat ze niet in het Prepaid deel in de computer konden komen

Even een open deur intrappen...dit zijn de instellingen die op de website staan, en die ik per email ook toegestuurd gekregen heb:

Instellingen GPRS en MMS

GPRS

Profielnaam: Tele2 GPRS
Homepage adres/URL: http://wap.tele2.nl
Verbindingstype: Permanent
APN: internet.tele2.nl
Proxyserver gebruiken: Ja
IP adres: 130.244.196.090
Poortnummer: 8080 (voor oudere toestellen) of 9201 (voor toestellen met WAP 2.0)
Protocol/internetmodus: http
Authenticiteit: Normaal
MMS

Profielnaam: Tele2 MMS
MMS wap IP adres: 193.12.40.64
Verbindingstype: Permanent
Homepage adres/URL (MMS server): http://mmsc.tele2.nl
APN: internet.tele2.nl
Poortnummer: 8080 (voor oudere toestellen) of 9201 (voor toestellen met WAP 2.0)

Iemand hier die me snel verder kan helpen?

HMK
Oké, ik krijg nu het meest vreemde antwoord per email wat ik ooit gehad heb:

U kunt met de juiste instellingen in uw toestel MMSberichten versturen
naar en ontvangen van:

-Tele2 klanten
-KPN klanten
-Telfort klanten
-Klanten van buitenlandse providers waarmee een roamingovereenkomst is.

Met andere woorden, ik kan geen MMSjes ontvangen van en versturen naar b.v. klanten van Vodafone, en T-Mobile....en dat terwijl Tele2 over het T-Mobile netwerk loopt???? Want er staat toch echt Tele2/T-Mobile op m'n display.
Nou breekt m'n klomp! Snap jij het, snap ik het Frown

Ik kan me haast niet voorstellen dat je voor een service, waarvoor je 40 cent per MMSje betaald, gelimiteerd wordt naar welke provider je je MMSje stuurt. Maar mocht dit toch écht zo zijn...dan is Tele 2 weer 2 klanten kwijt, want dan ga ik (en m'n moeder) toch echt opzoek naar een provider waarmee we wél naar alle andere mobiele nummers kunnen MMSen.
Trouwens ook een tikkie asociaal dat nergens op de Tele2 website vermeld staat dat je maar naar 3 verschillende providers kan MMSen.
Gewijzigd door HMK op 04 maart 2010, 14:52

Tele2 Webcare
Beste HMK,

Graag neem ik je klacht over het zenden en ontvangen van MMSjes in behandeling. Graag ontvang ik hiervoor je gegevens: postcode en huisnummer of je klantnummer. Deze kun je naar mij sturen in een PB.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

HMK
Bij deze een PM gestuurd.
Gewijzigd door HMK op 05 maart 2010, 14:39

Tele2 Webcare
Beste HMK,

Ik heb het voor je uitgezocht en Tele2 klanten kunnen alleen naar andere Tele2 klanten, KPN klanten en Telfort klanten mms-en.
Tele2 heeft geen afspraken met de overige providers.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

HMK
Heel hartelijk dank voor het uitzoeken. Jammer dat dat nergens op de Tele2 website vermeld staat.

Ik had speciaal een nieuw mobieltje gekocht om naar mijn moeder te kunnen MMSen (mobieltje en Tele2 Champion simkaartje zijn voor haar). Ik heb inmiddels een ander Prepaid simkaartje aangeschaft voor haar (van Simyo), en ik heb haar al een paar keer verrast met een fototje.
Ze is 80 jaar, en vind het heerlijk om mee te kunnen genieten van onze uitstapjes dmv foto's per MMS Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 Champion: MMSen lukt niet (internetten wel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN] Storing 3 15 mei 2016, 14:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg00:06:55
| Bill01:18:48
| Gilex07:47:30
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?