obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
ADSL Supers 20Mbit
t2day
Wat voor abonnement heb je nu dan?

edit: Laat maar, Tiscali Wink
Gewijzigd door t2day op 08 maart 2007, 12:45
 
pauluz
Idd een Tiscali T6 abonnement. Dus ik denk dat het met de aansluiting enzo ook wel goed zit. Maar is het beeld dat Speedtest geeft niet wat vertekend?

Is Tele2 20Mbit eigenlijk ADSL2+?
Gewijzigd door pauluz op 08 maart 2007, 14:40
 
t2day
Waarom zou het beeld van speedtest.net verkeerd zijn in jouw ogen?

En ja, Tele2 20Mbit is ADSL2+
 
pauluz
Als ik speedtest.net bekijken en speedtest.nl dan zijn de verschillen aanzienlijk.
 
Wout

Quote

pauluz schreef:
Als ik speedtest.net bekijken en speedtest.nl dan zijn de verschillen aanzienlijk.


Speedtest nl is eigenlijk niet geschikt voor hogere snelheden.
 
t2day
Het bestandje wat bij speedtest.nl gedownload wordt is dermate klein dat je daar geen correct antwoord krijgt op jou vraag wat je snelheid is.
Een andere reden waarom speedtest.nl niet geschikt is, is omdat deze zeer druk bezocht wordt en dat komt niet ten goede van test.

Speedtest.net maakt gebruik van een groter test bestand en is daarom 'meer' betrouwbaar!

Het beste kun je proberen om een 100mb.bin bestand van een server te downloaden, zoals bijv.:

http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://www.nxs.nl/files/100mb.bin
http://www.hostingworx.net/testspeed/100mb.bin
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
ftp://ftp.nluug.nl/pub/kn...IX_V3.9-2005-05-27-EN.iso
 
pauluz
Als ik een 100mb bestand via Versatel download, dan blijft hij op een gegeven moment downloaden op ca 760kB/sec. Hij start bij ca. 3 MB en loopt dan snel terug.
Ik heb een momenteel nog een 6Mbit abonnement, dus theoretisch 750kB/sec.

Mag ik nu concluderen dat de afstand tot de server en kabel, splitter etc. goed zijn?
Dat betekent hopelijk dat ik die 20Mbit [2,5MB/sec] van tele2 mooi ga halen.... Grin
Gewijzigd door pauluz op 08 maart 2007, 21:51
 
pauluz
Bij het downloaden van een 100mb bestand haal ik 1,6 mb/sec. Hij begint voortvarend [2,5 MB/sec] en loopt dan terug naar de 1,6 MB/sec.
 
Apeness
Eindelijk, daar gaan we dan! Na een kleine vertraging bij de oplevering heb ik eindelijk een groen DSL-lampje op mijn modem, dus het 20Mbit-feest kan beginnen.

Tot nu toe is het echter een twijfelachtig feestje. Met een aantal speedtests die ik heb gedaan heb ik het gevoel dat ik helemaal geen 20Mbit heb.
Nu weet ik dat de afstand tot de central van invloed is, maar 1131 meter is niet extreem ver.

Hieronder de 1e speedtest:
156962534

Na wat rommelen met die QoS pakketplanner ging het beter:
156966829


Dit is volgens mij niet wat je van een 20Mbit mag verwachten.
Wat kan ik nog meer doen om de snelheid op te krikken voordat ik die lui van de klantenservice ga lastigvallen...?
Gewijzigd door Apeness op 19 juli 2007, 10:33
 
pvdp1
Ik heb 20 mb en had niks te klagen met 12,5 gemiddeld. Maar ik wilde kijken of ik meer kon halen en was zo stom om TCP optimizer te downloaden. Volgens sommigen op dit forum een uitstekend iets om de snelheid te verhogen. Helaas. Gelijk is mijn snelheid weg, nu varierend tussen 4,5 en 8 mb, wel veel ping en weinig upload. Nu is er een linkje dat je kunt geruiken voor een reset, maar dat werkt voor geen meter bij mij. De prestaties blijven even slecht. Wat kan ik doen om die negatieve gevolgen van TCP optimizer te verhelpen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Supers 20Mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
ADSL traag Usenet download Snelheid : 3 29 okt 2013
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
internet adsl Algemeen : 4 28 mei 2011
Snelheid probleem + klantenservice probleem ADSL 20Mb Snelheid : 4 07 feb 2011
Advertentie