obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mobiel internet afgesloten

Jozof27
Sinds 17 maart ben ik klant van Tele 2 met een Voordeel 150 en een Mobiel Internet Basis abonnement. Tot aan vandaag was ik daar tevreden over.

Vandaag echter merkte ik dat ik geen 3G/GPRS internetverbinding meer had op mijn tel. allereerst dacht ik aan een foutje in de instellingen van mijn telefoon of een storing. Thuis gekomen besloot ik de simkaart eens in een oude tel te doen, ook toen werkte het niet.

Na enig onderzoek op internet bleek dat ik ben afgesloten van mobiel internet door Tele2. Dit schijnt te maken te hebben met mijn dataverbruik.
Nu is het zo dat ik vanaf 17 maart t/m 30 april bij elkaar opgeteld ca 250mb (wellicht veel, maar het is 'normaal' gebruik voor werk en af en toe eens tv kijken) aan data heb verbruikt aldus de gespecificeerde factuur.

Hoe is het dan mogelijk dat ik nu na nog geen 2 weken al word afgesloten? Zonder hier van te voren van op de hoogte gesteld te worden!! (een simpel smsje met 'goh let even op je dataverbruik' zou al volstaan)

Nu kan ik dus fijn morgen naar mijn baas gaan met de mededeling dat hij me wel mag emailen als ik op pad ben maar dat ik ze toch niet binnenkrijg.

Ik dank daarom Tele2 nu alvast voor de fijne discussie die ik morgen mag gaan voeren en ga ze morgen zeker bellen over het hoe en waarom Angry

Jozof27
Vandaag contact gehad met de klantenservice van Tele2.

De eerste dame die ik aan de lijn kreeg wist mij te vertellen dat ik NIET afgesloten ben maar dat de technische dienst dit probleem wel zou kunnen verhelpen, de technische dienst wist mij echter te vertellen dat ik WEL afgesloten ben en dat ik tot 1 juni geen internet heb omdat ik te veel verbruikt zou hebben.

Op mijn vraag hoeveel 'te veel' dan is kon hij mijn geen antwoord geven.

Op de vraag hoeveel mb mijn datalimiet is kon hij ook geen antwoord geven, waarop ik besloot het gesprek af te kappen.

Vervolgens weer terug gebeld naar de eerste medewerker die mij vertelde dat ik niet afgesloten ben.
Gevraagd hoe het dan kan dat de technische dienst zegt dat ik wel afgesloten ben. Hierop werd ik in de wacht gezet om vervolgens te horen;
'Oja sorry meneer nu zie ik het u bent WEL afgesloten'

Vervolgens heb ik ook hier gevraagd wat mijn datalimiet is, van deze medewerker kreeg ik als antwoord dat dat 20mb is onder het mom van Fair Use Policy!!!
Dit is natuurlijk voor de huidige generatie smartphones schandalig laag! (3 emailtjes met foto's bekijken, 2x teletekst en je bent er al zowat)

Daarna ben ik maar eens ingegaan op het feit dat ik vorige maand voor 250mb kon internetten en ik nu al na 2 weken word afgesloten en hoeveel mijn huidige dataverbruik is.

Het volgende antwoord volgde: 'Meneer waarom u vorige maand zoveel heeft mogen verbruiken weet ik niet, uw huidige dataverbruik is hoger dan 20mb maar zit onder het dataverbruik van vorige maand'

Toen kwam de meest intelligente vraag van allemaal: 'Staat uw telefoon en uw mobiele internetverbinding altijd aan?'
Lijkt mij nogal een retorische vraag aangezien ze wist dat ik een Iphone heb.

Aantal regels uit de Fair Use Policy:

Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen.
'Niet gebeurd, gewoon direct afgesloten'

Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS.
'Nooit gehad!! Ook vorige maand niet.'

Als het dataverbruik na het verlagen van de snelheid 10 keer meer bedraagt dan het gemiddelde verbruik, zal Tele2 je informeren en zal Tele2 tijdelijk de dienstverlening buiten gebruik stellen.
'Dan zou het gemiddelde verbruik dus maar 20mb zijn?? Ofwel ik ben de enige die een smartphone heeft bij Tele2 en de rest gebruikt nog WAP?? En als we nou met z'n allen heel veel gaan downloaden gaat het gemiddelde dan omhoog en wordt het wel onbeperkt? Als iedereen bij overschrijding word afgesloten hoe gaat het gemiddelde dan omhoog?'

Ik zit nu dus met een Iphone waarmee ik de komende 22 maanden maar sporadisch kan internetten.

Op mijn contract staat duidelijk:

Databundel: Onbeperkt!! Basis

Ik was mij bij het tekenen volledig bewust van de FUP alleen NIET dat de datalimiet van de FUP op maar 20mb ligt en dat is dus zeer misleidend. En dan had ik zeker GEEN contract genomen bij Tele2.

Aan de hand van dit hele verhaal heb ik besloten een bevriende advocaat in te schakelen en die gaat alle opties om tot opzegging van dit contract (bv misleiding van de klant) te komen onderzoeken.

Overigens had ik bij Telfort ook een FUP maar daar ben ik niet 1x in de problemen gekomen terwijl mijn dataverbruik toendertijd rond de 1gb lag aangezien ik de telefoon toen net had.......

Ik houd u op de hoogte.
Gewijzigd door Jozof27 op 14 mei 2010, 15:18

cornfed
Je bent niet de eerste die ervaart hoe Tele2 haar klanten misleidt.
Ronduit schandalige werkmethode.
Het verbaast me hoeveel schijt Tele2 aan haar klanten heeft.
Sorry voor de uitdrukking, maar ik probeer mij in te houden.

Vraag om ontbinding van je contract wegens misleiding door Tele2.
Gewijzigd door cornfed op 14 mei 2010, 22:43
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Tele2 Webcare
Beste Jozof27,

Graag zou ik je klacht over je mobiele datalimiet in behandeling willen nemen. Ik ben Danielle en help klanten online op verschillende fora om vragen en klachten op te lossen. Zou je alsjeblieft je mobiele nummer in een privebericht naar mij toe willen sturen? Dan kan ik achterhalen waarom je direct bent afgesloten en een oplossing hiervoor bieden.

Ik zie je gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Beste Jozof,

Bedankt voor het sturen van je mobiele telefoonnummer. Je klacht heb ik nu in behandeling genomen. Zo snel mogelijk zal ik hier bij je op terugkomen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Beste Jozof,

Helaas kan ik je niet anders berichten dat Tele2 geen databundel onbeperkt aanbiedt. Via het kanaal waar je dit hebt afgesloten www.Algebeld.nl ben je hier blijkbaar verkeerd over voorgelicht. Zoals mijn collega heeft aangegeven hebben wij een zogenoemde Fair Use Policy. Er zijn twee belpogingen gedaan alvorens je werd afgesloten voor hooggebruik op 12-5-2010. Namens Tele2 wil ik mijn excuses maken dat de klantenservice in eerste instantie niet kon uitleggen waarom je voor het dataverbruik bent afgesloten. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Jozof27
Tsja zo kan het natuurlijk ook, de schuld bij iemand anders in de schoenen schuiven. Een zeer zwakke stap als je het mij vraagt.
Maar misschien ben ik ook wel niet duidelijk genoeg geweest. Dus bij deze alvast mijn excuses voor de volgende harde en duidelijke zinnen:

Onbeperkt Basis STAAT OP HET OFFICIELE TELE2 CONTRACT!!!! Dus volledig buiten algebeld.nl om! Contract ligt thuis en daar staat echt alleen maar tele2 op!!! Bewijs ligt hier naast me :-)
Nog 1x dan de complete tekst:

Databundel: Onbeperkt Basis

En DAAR heb ik voor getekend!!!!

In de FAIR USE POLICY staat letterlijk: Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen. Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS!!

Het kan aan mij liggen maar ik lees niet dat ik GEBELD word met een waarschuwing!

Hooggebruik???? Ik zit notabene onder de 250mb die ik vorige maand heb mogen verbruiken aldus uw klantenservice (hoewel het raar is dat men mij niet weet te vertellen hoeveel ik tot 12-05 had verbruikt, maar wel verteld dat het onder de 250 en boven de 20mb lag??)
250mb is overigens bij andere providers een schijntje maar dit terzijde.

Wie blijft er hier nu in gebreke?

U heeft mij met het bericht dat u stuurt alleen maar sterker doen staan in het geval van contract ontbinding aangezien u toegeeft dat er gebeld is terwijl in uw voorwaarden staat dat er gesmst word!!
Het bericht verwijderen heeft overigens geen zin ik heb al een printscreen gemaakt.

U kunt mijn brief waarin ik u in gebreke stel dan ook spoedig verwachten.

kobus1960
Buiten dat er in de algemene voorwaarden hier te lezen; http://se.tele2.n...ensten.pdf idd van fair use policy sprake is,
adviseer ik je wel die brief aantekend te versturen.
Gewijzigd door kobus1960 op 19 mei 2010, 16:41
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

cornfed
Wederom schandalig reactie vanuit Tele2.

Men schrijft letterlijk dat er een FUP is, maar in werkelijk is er een datalimiet van 20 Megabyte.
Dat is gewoon de klanten besodemieteren.

Voorts 'vergeet' Tele2 de klant middels SMS er op te wijzen dat je over de 20 Megabyte dreigt te gaan.
Pas als de klant is afgesloten, moet de klant ZELF actie ondernemen om te achterhalen wat er aan de hand is.

Daarop zou ik graag een reactie willen zien van Tele2!

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Jozof27
Ja dat was ik zeker van plan, anders krijg je het verhaal dat ze hem niet ontvangen hebben ;-)

Dat er een fair use policy is dat wist ik bij het ondertekenen, alleen dat ze zich daarna vervolgens zelf niet aan die fair use policy houden daar zit het grootste probleem. En het feit dat ik toch echt een onbeperkt! abbo heb afgesloten.

Maar goed inmiddels ook antwoord van consuwijzer.nl en de rechtswinkel, zij adviseren mij idd een brief te sturen.....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mobiel internet afgesloten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid 2 09 januari 2016, 18:13
Savonds traag internet Snelheid 8 04 januari 2016, 17:45
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 5 10 september 2015, 23:54
Internet - veilig internet abbonnement Klacht over Tele2 4 15 juni 2015, 22:27
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill02:18:37
| Gilex09:54:30
| abmg21:00:23
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?