obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Gestaag langzamer internet.

pach
Mijn eerste berichtje op het forum, en het moet helaas (mede) een snelheids klacht zijn Sad

Stukje historie van de verbinding is dat ik nu ruim 2 jaar 20mb internet van tele2 gebruik.
Onlangs (ongeveer 2 weken geleden) bij het bijna verlopen van mijn contract (oktober)
heb ik opnieuw bekeken wat mijn opties waren met het internet aanbod.

Opzich heb/had ik geen intentie om naar een andere provider over te stappen en ben ik altijd tevreden over tele2 geweest.
Dus besloten om mijn contract te verlengen bij tele2 echter fiberspeed of internet zonder bellen omdat ik dit niet gebruik.
De website van tele2 gaf aan dat ik contact moet opnemen met de afdeling verkoop omdat ik mijn contract niet online kon verlengen.
Dus naar de afdeling verkoop gebeld (eerste contact in 2 jaar) en ik had nog nooit ervaren om op deze manier en zo kort af behandeld te worden door een zeer vriendelijke vrouw aan de andere kant van de lijn....Grin

Mijn vragen waren of ze kon controleren dat op mijn adres fiberspeed beschikbaar was.
Dit was niet beschikbaar zei ze (dat vermoeden had ik al), mijn volgende vraag was of dat ze vanaf het verlopen van het contract alleen internet zouden kunnen leveren zonder bellen. Waarop ik het antwoord kreeg dat dit niet mogelijk was(?)

Mijn reactie was daarop maar waarom bieden jullie dan internet en internet + bellen als 2 afzonderlijke producten aan.
Met de reactie van deze mevrouw " het kan gewoon niet en bovendien je contract verloopt pas in oktober bel dan maar terug"......Grin

Ik heb toen naar de klantenservice gebeld en kreeg daar gelukkig wel een vriendelijke medewerker waar ik mijn verhaal (eerste)negatieve ervaring even uit kon leggen net als nu aan jullie....Grin

Deze medewerker gaf aan dat wat ik wil ( 20mb internet zonder bellen) helemaal geen probleem was en hij mij terug zou bellen op 18 oktober om het contract aan te passen. Gisteren heeft hij terug gebeld en alles prima geregeld niets op aan te merken. En dit had ik eigenlijk meteen bij het telefoontje aan de afdeling verkoop verwacht.

Dan nu het punt waar ik bericht hier voor plaats

Helaas heb ik nu toch twijfels gekregen om het contract te verlengen. Dit omdat ik toen ik 2 jaar geleden mijn verbinding kreeg ik een snelheid had van 11mb, wat ik opzich netjes vind voor een afstand van 1500meter van de centrale (volgens BBned). Dit is na verloop van tijd gezakt naar 10mb vervolgens 9 en 8 daarna 7 en sinds vorige week om en nabij de 6.

Dus heb ik vandaag gebeld naar de klantenservice en de klacht uitgelegd. Deze persoon begon vriendelijk aan het gesprek en heeft een aantal standaard vragen gesteld. Deze opties had ik al gecontroleerd en na een aantal keer in de wacht te hebben gestaan vanwege overleg met een collega. Tot de conclusie gekomen dat dit de huidige norm is van tele2(?), dat er niets veranderd is aan mijn verbinding en er niets mis was volgens het systeem. De snelheid is alleen omlaag gegaan...??? naar de norm???.

Als ik het hier niet mee eens was/ben kan ik een monteur de installatie bij mij en aan hun kant na laten kijken, en als ze dan niets vinden kost me dat 80 euro onderzoeks kosten. Maar volgens deze persoon was alles toch inorde? Dan kost me dat altijd 80 euro?

Ik heb daarom ook het idee dat dit een afschrik methode is. Ik heb hem ook aangegeven dat de snelheids velaging over de maanden ook de reden is waarom ik nu bel en het bijna een halvering is, hoe kun je nu zeggen dat na verloop van tijd je verbinding zoals hij kan zijn terug kan lopen naar de huidige norm (die ook zelf bepaald is???). Ik was tevreden over de 11,10,9 mbit verbinding maar begin het nu wel extremer te vinden.

Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?

cornfed
Hoe meet je de snelheid?
En wat gebeurt er met de snelheid nadat je de router spanningsloos hebt maakt?
Gewijzigd door cornfed op 20 oktober 2010, 19:42

pach
Hallo Cornfed,

De snelheid heb ik getest op verschillende manieren doormiddel van de BBned 100mb.bin en de link die ik op dit forum heb gevonden van de tele2100mb.bin. Ok doormiddel van reguliere download met bv newsgroepen daar zag ik de snelheid langzaam omlaag gaan (gespreid over de maanden).Dit was niet fluctuerend maar in stabiele stappen.

Ik heb het modem een halve dag onlangs nood gedwongen (stroom uitval in onze wijk) van de voeding gehad en volledig gereset (harde). Verder is er binnen mijn opstelling helemaal niets veranderd.
Gewijzigd door pach op 20 oktober 2010, 20:03

cornfed
Het meten heb je goed gedaan. Daar is niets mis mee.
Maar het is soms zeer moeilijk aan te geven waar precies de problemen zijn.

Hoe is je aansluiting bij je thuis?
Want dit is het enige wat je zelf kan doen om je snelheid omhoog te krijgen.
Thuis moet alles optimaal aangesloten zijn.

pach
k heb vanaf het moment dat ik het Tele2 modem plaatste getracht om de verbinding zo optimaal mogelijk te houden en hier is ook niets meer aan veranderd.
Vanaf de binnenkomst (isra) die bij mij op de muur zit (niet in meterkast) gaat er een rj-11 kabel van 10/15cm rechtstreeks naar het modem (geen splitters).

Op het modem is een lan kabel aangesloten van 30cm en geen telefoon (gebruik ik niet) en ook geen Tv setup-box van tele2 alleen internet.
Die via een enkele lan mijn router (Netgear WNR854T) ingaat via de Wan poort.

Op het Tele2 modem is DMZ ingesteld met het IP adres van de router die hij heeft gekregen op de wan poort en het draadloos signaal uitgeschakeld.
Mijn router achter het modem beheerd de rest. Vanaf daar gaat hij bekabeld (cat-6) naar een ander gedeelte in huis naar een netgear gigabit switch waarop een acces point voor het
(beveiligd)draadloos signaal en overig aparatuur zoals media streamer, console etc.

De router gaat ook naar de bovenverdieping waar ook een netgear gigabit switch staat ook dmv cat-6 die het dan weer over de kamers verdeeld. Met in 2 kamers een d-link gigabit switch waar pc mediastreamer etc. op aangesloten zit allemaal cat-6 bekabeling. Op de netgear gigabit switch zit rechtstreeks op mijn Media/download Server waar de dowload snelheid daling het eerst opviel.

Mijn draadloze systemen verbinden met wireless-N en ook hier zag ik de snelheid achteruit gaan omdat ik hier het meest op werk. Mijn interne netwerk zou een reden kunnen zijn voor de vertraging maar die functioneerd zoals het hoort. Maar om deze factor uit te sluiten heb ik mijn laptop direct (bekabeld) op het tele2 modem aangesloten en dan is de snelheid nog steeds traag ook het rj-11 vanaf de isra en de rj-45 naar de router vervangen. Het probleem komt dus echt van het modem of van buiten.

Ik heb gisteren een snelheid gemeten van tussen de 6 en 700kb dit komt om en nabij op 5-6mbit terwijl ik voorheen 11mbit had...Sad ik kan begrijpen dat door het toenemen van klanten de snelheid iets minder wordt en om dan een concessie te doen naar 10 en 9 vind ik niet erg.

Als iets op technische grond niet mogelijk zou zijn kan ik dat begrijpen maar wetende dat het technisch mogelijk is en de snelheid zo verlaagt,
en je word vervolgens zo weggestuurd bij de helpdesk omdat dit de huidige norm is dan denk ik toch eerder aan een storing oif een onder capaciteit van tele2.

Die norm kan er wel zijn maar de voorwaarde van de snelheid zit toch in de afstand en niet in de norm? of heb ik het nu fout (wat ook best zou kunnen).

ik weet ook dat dit probleem opgelost kan worden vandaar dat ik ook niet over wil stappen,
mede omdat als er een probleem is met de binnenkomst van het signaal ik dit waarschijnlijk ook ervaar als ik bij een andere provider zou zijn.

Sorry voor mijn lange verhaal maar is een stukje frustratie dat ik maar niet kan begrijpen, en ook niet goed weet hoe ik dit op kan lossen als je geen medewerking krijgt.

Ik waardeer in ieder geval de hulp en tips die jullie kunnen bieden. Zou ik ook van tele2 doen (die ik vandaag weer eens ga bellen)
Gewijzigd door pach op 21 oktober 2010, 08:41

Tele2 Webcare
Beste Pach,

Het spijt me om te horen dat je internet steeds trager wordt.
Ik pak het probleem graag voor je op. Kan je je postcode/huisnummer en/of je klantnummer in een PB naar me sturen?
Dan kan ik je probleem in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

cornfed
Volgens mij heb je alles goed aangesloten.
En je verhaal is ook duidelijk.

Heb je nog ergens een ander modem liggen?

En voel eens aan de stroomadapter. Wordt die erg heet?
Gewijzigd door cornfed op 21 oktober 2010, 14:54

pach
Hallo Cornfed,

Ik heb helaas geen ander modem liggen om het te testen.
De adapter is ook niet extreem warm (niet warmer dan normaal).

ik heb Danielle van webcare mijn gegevens gestuurd en hoop dat ze iets verder komt.
Ik vind het in ieder geval al een geruststeling dat iemand van tele2 dit (hoop ik) serieus neemt.

cornfed
Dan wordt het tijd voor een technisch onderzoek.
Tele2 kan in de router de intrainwaardes en het log zien.
Dat is al een eerste stap om te beslissen een monteur te sturen.
Als je alles optimaal hebt aangesloten thuis, hoef je niet voor de kosten op te draaien.
Dat is alleen als je niet wilt meewerken met Tele2 en er een boeltje van gemaakt hebt.
En hier is geen sprake van.
Gewijzigd door cornfed op 21 oktober 2010, 22:49

Tele2 Webcare
Beste Pach,

Bedankt voor je gegevens! Ik ga dit oppakken en kom hier z.s.m. op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gestaag langzamer internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid 2 09 januari 2016, 18:13
Savonds traag internet Snelheid 8 04 januari 2016, 17:45
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 5 10 september 2015, 23:54
Internet - veilig internet abbonnement Klacht over Tele2 4 15 juni 2015, 22:27
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill07:11:05
| Gilex16:04:28
| abmg 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?