obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch
cornfed
Om een verbinding te openen van het internet naar je netwerkapparaat toe, moet je tweevoudig de poorten openen bij je huidige configuratie.
Van de Davolink naar de D-Link en daarna van D-Link naar je netwerkapparaat.

Maar daarmee kan je niet je probleem oplossen met de printer.
Dan moet je de oplossing volgen uit de openingspost.
Belangrijk is dat alle netwerkapparaten in een subnet vallen (192.168.1.xxx).
Pas dan bereik je je doel.
Gewijzigd door cornfed op 23 september 2013, 16:33
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
anthonie
Twee weken geleden heb ik een icidu router (Nl-797533) aangeschaft, om er twee cctv camera's achter te kunnen hangen met een recorder. De reden daarvoor was dat ik de camera's niet van buitenaf kon benaderen als ik enkel mijn davolink 2020 zou gebruiken, het lukte me domweg niet de poorten open gegooid te krijgen. Het probleem dat ik nu heb bestaat eruit dat ik de dhcp server van de icidu router niet uitgezet krijg.

Davolink

Alle port forwarding en aangepaste instellingen op de davolink zijn verwijderd.
De dhcp server van de davolink deelt adressen uit tussen de 192.168.1.2 tot 192.168.1.100.
DMZ host staat ingesteld op 192.168.1.200

Icidu

De icidu router wordt per kabel benadert.
De icidu netwerkinstelling (LAN) staat keurig op een ip adres in dat binnen het bereik valt van de davolink (192.168.1.200).
Na het wijzigen van het icidu ip adres moet er opnieuw worden ingelogd, wegens een reboot n.a.v. de nieuwe ip setting.
Daarna wil ik de dhcp server uitzetten, de router reboot, maar de icidu weigert daarna nog verbinding te maken.

Zie ik iets voor de hand liggends over het hoofd? Heeft iemand ervaring met de Icidu wireless router? Alle hulp wordt bijzonder op prijs gesteld.
 
cornfed
Daarna wil ik de dhcp server uitzetten, de router reboot, maar de icidu weigert daarna nog verbinding te maken.

Is de Icidu nog steeds verbonden met de pc in bovenstaande stukje?
Als die pc op DHCP ip adres staat ingesteld, is dat een logisch gevolg.
De PC krijgt immers geen ip adres meer van de Icidu.
Het is de bedoeling om na alle aanpassingen in de Icidu, hem aan te sluiten aan de Davolink.

Je open poort probleem los je met een andere router niet op.
Je moet nog altijd in de Davolink zelf de poorten openen.
Welke problemen of foutmeldingen kreeg je toen je dat probeerde?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
eddieka
Goedemorgen,

allereerst bedankt cornfed voor de goede handleiding. Gadgets en electronica zijn fantastisch, maar knutselen eraan is bij mij meestal een bodemloze put van frustraties.
Door jouw handleiding te volgen heb ik mijn router opnieuw ingesteld, maar ik blijf nog steeds met wat vragen zitten.

Mijn situatie is als volgt:
Davolink 2020 modem (ip adres 192.168.1.1/ DHCP range aangepast naar 100, wireless uitgezet)
Linksys EA4500 router (ip adres 192.168.1.200/ DHCP aan / aangesloten op Davolink via Lan 3 --> LAN poort)

Nu heb ik nog een Synology NAS aangesloten op mijn router, die ik graag werkend wil krijgen op het netwerk en ook graag extern wil kunnen benaderen via DDNS.
Kan ik beter de DHCP in mijn router ook uitzetten en handmatig IP adressen toewijzen, en zo ja, hoe moet dat?
Ik lees dat poorten doorsturen tricky is met beveiliging, is het veiliger om een VPN aan te maken, en is daar een makkelijke handleiding voor?

Benieuwd of er mensen online zijn op deze 3e kerstdag Think

groet, ed
 
eddieka
in afwachting heb ik geprobeerd Cisco Connect te draaien op mijn Linksys router om zo te proberen de IP adressen van mijn NAS en Marantz audio systeem te achterhalen en alle instellingen voor de NAS te regelen. Dat programmatje werkte niet en ik dacht dat dat mogelijk zou liggen aan het feit dat mijn Davolink is aangesloten op een LAN poort ipv de WAN. Even teruggezocht door deze posts en vervolgens de aansluiting op de WAN poort geprobeerd. De ip adressen van mijn router en computer vliegen dan opeens naar een heel andere range (172.xxxx) Uiteindelijk alles weer teruggezet en de WAN poort vervloekt in gedachten... Alleen nu werkte internet opeens niet meer Sad
Met de netwerk assistentie op m'n Mac is dat uiteindelijk wel gelukt, met de volgende info: IP computer 192.168.1.7 (via DHCP) en als router geeft hij aan 192.168.1.1
Als ik het goed begrijp krijgt de computer nu zijn IP adres van de Davolink? Dat lijkt me apart aangezien de WAN daar nog steeds uitstaat en ik nog steeds de Linksys erachter heb staan...

Ik denk dat ik even een boek erbij pak en op advies wacht Smile
 
strider
DHCP in je router uitzetten. LAN op LAN (zoals je had) en dan gewoon aalles inschakelen. Moet werken!
 
eddieka
in m'n router heb ik twee instellingen die met DHCP te doen hebben.

- de eerste gaat over het type internetverbinding (internetinstellingen), deze heb ik nu staan op "automatische configuratie - dhcp" - deze kan ook naar vast ip-adres, dan moet ik ip-adres internet, standaard gateway etc invullen.
- de tweede gaat over instelling dhcp server (netwerkinstellingen), daar heb ik nu de dhcp-server uitgeschakeld.

dit verandert nog niks aan de situatie. mijn computer werkt nog steeds niet via een vast ip-adres met router ip 192.168.1.200. en als ik de dhcp-server op m'n router uitschakel, hoe kan ik dan vaste ip-adressen toewijzen aan mijn netwerkapparaten.
daarnaast, de apparaten in mijn netwerk (NAS en Marantz set) kunnen nog steeds geen verbinding maken naar buiten.
 
cornfed
Een netwerk opzetten en poorten openen moet je nooit tegelijk uitproberen.
Eerst moet je netwerk draaien en dan pas kijken naar de rest.

Een tip van mijn kant is om de openingspost uit te printen. Dat is vaak handiger met het instellen.
Kan je eenvoudig de stappen afvinken die je al deed.
Belangrijk is dat je ze in de juiste volgorde afwerkt.

Doe je wel alles correct herstarten nadat je instellingen en kabels hebt verandert in je netwerk?
Dus eerst Davolink, dan Linksys en dan pas de PC's?
Mijn ervaring is dat teveel wijzigingen in één keer je netwerk in de war raakt.

Je moet inderdaad de DHCP server uitzetten in het LAN gedeelte van je router.
De DHCP instelling van de WAN poort heeft betrekking tot de internet verbinding.
Aangezien je geen gebruik gaat maken van de WAN poort, is die instelling niet meer van toepassing.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
eddieka
dank voor de hulp heren!

ik had je handleiding al in een word bestand gezet, zodat ik 'm makkelijk bij de hand heb. net de hele handleiding opnieuw doorlopen en de router ook maar even teruggezet naar fabrieksinstellingen om alle gekloot met poorten en andere dingen te neutraliseren.

situatie is nu zoals in mijn eerste post, met als wijziging dat mijn DHCP server in de router uitstaat. mijn computer krijgt zijn ip nog wel via DHCP en wel van router 192.168.1.1.

wat is nu de volgende stap? ik wil graag mijn NAS en Marantz instellen voor een netwerkverbinding naar buiten.
als ik nu mijn externe ip intik, kom ik bij het inlogscherm van mijn Davolink terecht.
 
cornfed
OK. Zo te lezen is het netwerk in orde.

NAS kan ik me goed voorstellen, maar een receiver? Waarom wil je die benaderen via het internet?

En ja, inlogscherm Davolink via je externe ip adres is normaal. Je doet niets fout.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Advertentie