obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

draadloos

poelang
hallo,

volgend probleem: draadloos netwerk is zichtbaar in XP maar signaal is nul.
Wat kan ik hier mee of waar kan het aan liggen?

alvast bedankt

ronald

cornfed
Je geeft niet veel informatie over je precieze situatie.
Dus ik kan alleen maar raden dat het bereik van de router te zwak is voor je laptop/pc.

Probeer eens die afstand te verkleinen, zou ik voorstellen.
Gewijzigd door cornfed op 30 maart 2009, 22:58

poelang
hallo,

bedankt voor de reactie. Aan de afstand kan het niet liggen deze is namelijk 10centimeter. Ik zit met de laptop naast de modem/router.
Via de vaste Lan-kabel heb ik verbinding en kan ik alles instellen. Vervolgens is het netwerk wel zichtbaar maar geeft signaal van nul.
Welke informatie of instelling kan nog van belang zijn.

ronald

Galvatron
Heeft draadloos op de laptop ooit gewerkt?
Wordt er wel een correcte verbinding gemaakt met het netwerk?
Zijn er bijv. andere netwerken in de buurt waar u wel een signaal van ontvangt?
Komt er een foutmelding als u probeert verbinding te maken met het netwerk of maakt het apparaat verbinding en is er door slecht signaal geen ontvangst?

Misschien een rare vraag, maar heeft u op uw internet plek misschien apparaten staan die het draadloos netwerk verstoren als DECT telefoons of andere apparaten die het signaal kunnen verstoren?

poelang
Het is de internet verbinding van mijn buurman. Hij krijgt wel verbinding met mijn router/netwerk, zelfs een signaalsterkte van uitstekend.
Verbinding komt niet tot stand omdat er geen signaal is en ik krijg dus een foutmelding: kan geen verbinding maken.. Hij heeft ook de telefonie van Tele2 maar dit is volgens mij geen DECT telefoon. Mijn laptop zet ik 10cm van de router af en zie zijn netwerk wel maar geen signaal en mijn netwerk(uitstekend signaal) is ook zichtbaar en ook direct te verbinden. Kan het ev nog liggen aan kanaal-keuze 1 tm 11?
Ben eigenlijk een beetje radeloos aan het worden. Tele2 geeft aan dat bij hun alles goed staat ingesteld dus die helpen ook niet echt verder.

rowdy
Is het een ingebouwde draadloze 'kaart' in de laptop? Of gebruik je een aparte insteek PC-Card of USB stick?
Probeer een de stuurprogramma's van je draadloze kaart bij te werken.

Andere vraag: heb je toevallig de beheerprogramma behorende bij je draadloze kaart geinstalleerd? (of misschien pre-installed zo gekregen natuurlijk). Als dat zo is, deze aparte tools zetten vaak de Windows-eigen interface 'buiten spel'. Je moet dan verplicht die aparte tools gebruiken om je netwerk te configureren. Meestal staat hiervan wel een icoontje naast je klok.

Andere optie: veel laptops hebben een knop of een schuifje om draadloos aan en uit te zetten. Grap is hierbij, dat het nogal eens voorkomt dat met het draadloos op 'uit' wel netwerken kunnen worden gevonden, maar geen verbinding kan worden gemaakt (op zich wel handig, wel zien of er iets in de buurt is maar niet al direct per ongeluk connecten). Zo'n schuifje zit vaak aan de voorkant, een knop vaak boven de F1-F12 toetsen op je toetsenbord. Meestal staat er een icoontje van een soort schotelantenne met 3 of 4 blokjes bij. Heb je zo'n knop of schuifje? Zet die dan eens om of druk hem in.

poelang
bedankt voor de info maar dit is allemaal gecheckt en staat goed.
Hij ziet namelijk twee netwerken: 1 is zo verbindbaar en de andere(waar het omgaat) dus niet.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

rowdy
Ja, je had iets geschreven in dit bericht:

Het is de internet verbinding van mijn buurman. Hij krijgt wel verbinding met mijn router/netwerk, zelfs een signaalsterkte van uitstekend.
Verbinding komt niet tot stand omdat er geen signaal is en ik krijg dus een foutmelding: kan geen verbinding maken.. Hij heeft ook de telefonie van Tele2 maar dit is volgens mij geen DECT telefoon. Mijn laptop zet ik 10cm van de router af en zie zijn netwerk wel maar geen signaal en mijn netwerk(uitstekend signaal) is ook zichtbaar en ook direct te verbinden. Kan het ev nog liggen aan kanaal-keuze 1 tm 11?
Ben eigenlijk een beetje radeloos aan het worden. Tele2 geeft aan dat bij hun alles goed staat ingesteld dus die helpen ook niet echt verder.

Maar waarschijnlijk had je dat een beetje snel getypt want ik kon er niet echt wijs uit worden wat je daarmee bedoelde Smile. Maar nu begrijp ik je wel, met het netwerk van je buurman krijg jij wel verbinding én je buurman krijgt ook prima verbinding met jouw router. Alleen de combi jouw laptop + jouw router werkt niet, terwijl de router van de buurman gelijk is aan die van jou. Toch?

Dat is inderdaad wel een heel vreemd probleem dan. Zijn er nog verschillen in de gebruikte beveiliging? Probeer eerst eens verbinding te maken met jouw router met alle beveiliging (wep, wpa) helemaal uit. Verander voor de zekerheid ook je SSID (netwerknaam), anders heb je kans dat Windows de oude beveiligingsinstellingen blijft proberen te gebruiken.

Dus: nieuwe SSID maken met alle beveiliging uit en kijken of dat werkt.
Werkt dat? Dan WEP inschakelen en kijken of dat werkt.
Werkt dat ook? Dan WPA(2)-PSK instellen en kijken of dat werkt. Niet alle netwerkkaarten (vooral oudere) ondersteunen WPA2.

poelang
sorry als ik het onduidelijk heb omschreven maar hier komt tie dan.

situatie buurman
modem/router tele2 op beneden verdieping
1 vaste pc op bovenverdieping die gebruik wil maken van draadloos netwerk

mijn situatie
modem/router @home
laptop op draadloos netwerk

het draadloze gedeelte v/d buurman geeft geen signaal maar het netwerk is wel te zien in Windows.
Ik gebruik mijn laptop omdat ik anders elke keer een vaste lan-kabel via de trap naar boven moet leiden om via de vaste pc in de modem/router te komen.
Nu kan ik naast de modem/router gaan zitten om dit te doen en weet ik zeker dat ik dicht genoeg bij de antenne zit.

Zowel op mijn laptop als op de vaste pc(buurman) is mijn netwerk te zien en heeft een uitstekend signaal.

Ik heb het idee dat het aan de modem/router van tele2 ligt. Ik heb ook al een keer nieuwe gekregen van tele2 met hetzelfde probleem.
Alle opties die je noemt heb ik al geprobeerd maar het signaal is en blijft gewoon nul.

alvast bedankt
Gewijzigd door poelang op 31 maart 2009, 14:06

rowdy
Ah, dat is al wat duidelijker!
Dus, niemand krijgt verbinding met het Tele2 modem van de buurman via 'draadloos'. Jouw laptop niet, de computer van de buurman boven niet.
En jij gaat met jouw laptop naar de buurman toe en stopt er dan even een kabeltje tussen om een en ander te configureren.
Stuk duidelijker zo.

Oke, staat toevallig niet de MAC Address restrictie in het Tele2 modem aan? Vast ook al gecontroleerd, denk ik, maar toch. En zonder beveiliging lukte het connecten ook niet?

Dan zitten er maar 2 dingen op: modem retour tele2 ter vervanging, of zelf voor 25 euro een draadloze router (bijv. van ICIDU) kopen bij een computerwinkel in de buurt en die via een kabel aansluiten op de Tele2 modem en dan de rest draadloos op de ICIDU.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 4 25 april 2015, 12:39
Draadloos thuis Netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 23 02 maart 2013, 15:18
draadloos samsung smart tv aansluiten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 5 24 januari 2013, 21:37
Stappenplan beveiligd draadloos internet DV-2020 en windows XP Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 5 26 juni 2012, 20:47
kan niet meer draadloos printen Algemene computer vragen. 2 07 juni 2012, 10:24
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill00:16:24
| Gilex05:55:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?