obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Amino A532 aansluiten op versterker
Superdude
Heren/dames,

Ik ben hier voor het eerst op dit forum, en ik heb Tele2 3 in 1 besteld. Als alles goed gaat krijg ik dat 2 maart. Nu wil ik graag dat ik radio kan ontvangen via mijn versterker. Deze versterker is nog van het oude type dus die heeft alleen cinch/tulp audio ingangen. Nu heb ik gezien dat de Amino A532 die Tele 2 gebruikt een SPDIF uitgang heeft. Ik weet niet precies wat dat is, maar hoe kan ik deze aansluiten zodanig dat ik het geluid van de decoder over mijn versterker krijg te horen. Ik hoop dat ik het goed uit heb gelegd, anders moeten jullie maar vragen.

Alvast bedankt voor de uitleg,

Superdude
 
cornfed
Wiki SPDIF: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sony/Phi..._Interface

Heeft je versterker een optische SPDIF ingang?
Gewijzigd door cornfed op 12 februari 2010, 17:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Superdude
Allereerst bedankt voor je reactie, cornfed.

Quote

Deze versterker is nog van het oude type dus die heeft alleen cinch/tulp audio ingangen.
Dus zoals ik al zei geen SPDIF ingang helaas. Hoe moet ik deze nu aansluiten?
 
cornfed
Dan kan je alleen via de stereo tulp stekkers dat gaan doen.
De rode en witte stekkers moet je aansluiten aan de AUX ingang van de versterker.
Of die kabel bij de decoder zitten weet ik niet. Bij de oude decoders zat hij er wel bij.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Superdude

Quote

Dan kan je alleen via de stereo tulp stekkers dat gaan doen.
De rode en witte stekkers moet je aansluiten aan de AUX ingang van de versterker.


Oké, dit wist ik al, maar mijn probleem is dat de decoder alleen een SPDIF uitgang heeft, en ik op internet geen kabel kan vinden die van SPDIF naar cinch gaat. Bestaat dit wel, of niet?
 
cornfed
Nee, zoiets bestaat niet.

Het loopt dus altijd via SCART. Daar zitten alle signalen in.
De nieuwe decoder heeft een aparte ronde scart connector en daarom weet ik niet welke kabel daar precies aan hangt.

EDIT:

Ik heb de installatiehandleiding bekeken en er zit dus een SCART kabel bij het pakket met een standaard stekker aan één kant en
die speciale ronde SCART connector aan de andere kant.
Met die kabel kan je geen versterker aansluiten.

Je moet op zoek naar een speciale verloopstuk om de versterker aan te sluiten.
Gewijzigd door cornfed op 12 februari 2010, 18:12
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
jessie
Zoiets?

http://www.elekhomica.nl/images/SCART...ART060.gif
 
cornfed
Precies! Dat zou moeten werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Superdude
Oké, bedankt! Maar kan ik ook niet het geluid van de audio uitgang van de TV weer aansluiten op de versterker. Of moet ik dan de TV ook aanzetten om radio te luisteren?
 
cornfed
Dat hangt van de tv af.
Kwestie van uitproberen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Amino A532 aansluiten op versterker', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
Amino IPTV Afstandsbediening Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 20 feb 2016
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Amino A132 + oude stereo Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 8 19 jun 2014
Advertentie