obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Amino A132 + oude stereo
Siepie
Hulp!

Ik heb een setje internet/tv/bellen aangesloten op de tennisvereniging. Het werkt...maar een dingetje krijg ik maar niet voor elkaar en dat is het geluid vd radio zenders afspelen via het sterosetje.
We hebben allemaal oude meuk staan, dus het valt al niet mee...
Ondanks dat ik het topic "Zo sluit je de Amino Decoder aan op je versterker/receiver" heb bestudeerd en uitgevoerd wil het nog niet.
Ik vraag me af of ik iets niet goed doe, of dat het te oude apparatuur is.

Situatie:
Decoder verbonden middels bijgeleverde scartkabel naar scartsplitter, 1x scart naar TV en 1x scart adapter (scart-tulp) naar stereo.

Gevolg:
Geen geluid Sad

Graag advies
 
cornfed
Als er via de TV wel geluid is, is alles in orde met de decoder en de SCART kabel zelf.
Dan kan alleen het probleem liggen in de SCART splitter, de SCART met tulp pluggen of de versterker.
Wat voor een splitter wordt er gebruikt?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Siepie
Ik gebruik zo'n simpel adapter blokje (die ik nog had liggen!) die jullie hier ook adviseren. Ik zal eens kijken of ik die kan vervangen.
De scart splitter heb ik overigens speciaal gekocht, dus die zal zeer waarschijnlijk wel goed zijn.

Bedankt vast, ik weer verder proberen........
 
cornfed
Je kan ook de versterker onderzoeken door een andere bron (CD speler/radio e.d.) er op aan te sluiten.
Dan weet je zeker dat de ingangen functioneren en dat je de juiste bron gekozen hebt op de versterker.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Siepie
Ik vergat eerder te vermelden dat we van KPN digitenne zijn overgeschakeld naar TELE2, het heeft dus wel al gewerkt.
 
cornfed
Even navragen om zeker te weten: Is die versterker eentje met ingebouwde tuner (receiver)?
Zo ja, gebruiken jullie dan de tuner om radiozenders te ontvangen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Siepie
Ja klopt is een goedkoop setje. Die willen we gebruiken om af en toe een cd'tje te luisteren en dan de radio via de decoder.
 
cornfed
De tuner werkt niet samen met de decoder.
Je kan dus zo geen radio ontvangen. Een tuner werkt uitsluitend via een antenne/kabel.

Zo werkt het wel:
Je kiest het radiozender uit in de decoder (via menu).
Je stelt de versterker in op de externe ingang (AUX) waarop de audiokabels (tulp) zijn aangesloten.
En dan pas kan je de radio horen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Amino A132 + oude stereo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
Van Amino A532 naar Amino A550 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 16 mei 2016
Amino IPTV Afstandsbediening Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 20 feb 2016
hele oude modem vervangen door een oude modem? Algemeen : 5 26 mei 2015
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
Advertentie